☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 fått beskjed av jordmor om å tenke på prevensjon til etter fødselen. Men aner ikke hva jeg skal velge. Vil ikke legge på meg Noen som anbefaler noe?
Håperpåønskebaby Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Er jo mye å velge i da.. Minipiller (må tas ca samme tid hver dag), p-piller, spiral, p-plaster, p-sprøyte osv.. Har selv prøvs p-piller og minipiller. Begge deler er greit, men føler selv at jeg har mindre bivirkninger av minipiller, og vil anbefale det... bortsett fra at jeg har mistet menstruasjonen da..
jente og gutt Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg brukte hormonspiral etter forrige fødsel og var veldi fornøyd med det, kommer til å sette inn en nå også. Sist hadde jeg ikke engang mens, og ingen plager, så håper på det denne gangen også.
Pinny og lillegutt Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg er veldig fornøyd med p-plasteret.. Men har hørt at man ikke kan amme hvis man bruker det? Hormonspiralen derimot holder jeg meg laaangt unna, den feilen gjør jeg ikke igjen.
mto2 Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Eg brukte cerazette. Minipille som du ikkje treng å ta så regelmessig som andre minipiller (36 timer på denne). Fungerte greitt for meg.
twoboys & a girl Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Brukte mini-piller sist. Tror det blir det samme nå...
twoboys & a girl Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Pinny Hva er galt med hormonspiral? Mange som anbefaler det.
Truseprinsesse Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Vet ikke helt hva som er bra etter fødsel. Du kan jo spørre jordmor om det? Jeg har dårlig erfaring fra: -p-stav, fikk konstante småblødninger. Men dette kan du teste ved å bruke en minipille først. -p-pillen Loette -p-plaster, ble skikkelig deprimert Det eneste som har funka for meg er Yasmine.
Pinny og lillegutt Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Kan fortelle hva som skjedde med meg når jeg brukte den, så skjønner du sikkert hvorfor jeg aldri ALDRI vil anbefalle den til noen: *Gikk opp 30kg på under 1år. *Gikk ca 6mndr uten mensen for å så begynne å få uregelmessige blødninger som var utrolig sterke. De kunne vare alt fra 1dag til 3uker. Kom og gikk som det ville liksom og det var MYE. *Samboeren min stanget borti tappen så han fikk vondt (og han har ikke verdens største penis) *Smerter under samleie etterhvert, selvom spiralen satt der den skulle. Det gjorde så vondt med sex tilslutt at vi kunne rett og slett ikke ha det lengere. *Et par uker før jeg endelig tok den ut så opplevde jeg store magesmerter og konstant små blødde. Alt dette skjedde i løpet av 1 og et halvt år ca. Men i starten var det bare fryd og gammen, men virket som at etter 6mndr med den gikk det ganske bra dritt. Men jeg var veeeeldig uheldig, vet ikke om noen andre som har fått så mye plager på en gang som jeg fikk. Men vet om flere som har fått magesmerter, blødninger og gått opp i vekt av den.. bare ikke alt på en og samme gang liksom.
Gunni_2 Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har brukt hormonspiral, men kommer ikke til å bruke den flere ganger. Jeg småblødde konstant, og etter et halvt år fikk jeg store blødninger som varte i over 6 uker. Til slutt ble jeg så lei at jeg fikk tatt den ut. Jeg bruke p-ring etter den tid og den funket helt greit. Eneste som var litt problemer med var at jeg ble utrolig tørr i skjeden av å bruke den, men jeg hadde veldig lite mens, og det var ikke meg imot
Galskapens overhode Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 -Hormonspiral fungerer godt for den som tåler det. Jeg gikk med konstant hodepine/migrene de 2 mnd den satt inne. Positive er at mens opphører. - Kobberspiral er for den som til vanlig har små blødninger, for den kan øke mensblødninger litt. Hos noen stopper også blødning opp med denne. - P-ring.. varmt anbefalt av min søster, helt til hennes sambo fisket den ut under akten en gang. P-plaster.. fungerte fint, men hos meg løsnet det stadig fliker av pasteret som klistret seg til klærne mine. 1 mnds pakke gikk fort på 1 uke. p-stav.. liten stav som de setter inn under huden på armen, kan stå i 2-3 år. Samme virkestoff som hormonspiral Minipillen.. har de jo allerede nevnt ovenfor her. Her i huset får det bli kondom til jeg kan begynne på p-piller igjen. Yasmin fungerer godt så lenge man husker å ta dem Av disse mener jeg det bare er spiralene og minipillen man kan bruke mens man ammer.Kanskje også p-staven. Lykke til i prevansjonsjungelen der ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå