Gå til innhold

så lei av såre sviende brystvorter......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg gjøre?? den ene dagen kan de være helt fine så er di kjempe såre vonde sviende og værkende dagen etter....de er ikke sprukkne eller blødene...hva kan grunnen være?? gjør kjempe vondt i hele brystet pga dette.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være sopp tro? Les mer om forksjellige ammeproblemer på ammehjelpens nettsider. ammehjelpen.no.

Ring eventuelt en ammehjelper og beskriv hvordan du har det. De er veldig flinke og hjelpsomme!

Lykke til!

Skrevet

har noen lyse klumper/blemmer...men ikke like som da jeg begynte å amme å slet me såre brystvorter...kansje sopp ja...uff dumt da.rett før jeg ikke klarer mer,gråter hver gang jeg gir henne...å tørr ikke ringe ammehjelp begynner bare å gråte...gråter for alt...blir sprø:(:(

Gjest Ut på tur
Skrevet

hvor gammel er bebisen? jeg hadde mye vondt de første 2-4 ukene. nå biter hun så det er fortsatt litt småvondt :(

Har du prøvd med isbit ?

Skrevet

Føler med deg! Ikke godt når man har vondt og er lei seg. Men prøv allikevel å ringe en ammehjelper eller en helsesøster! Jeg skal love deg at de har snakkert med gråtende mammer før! Jeg har slitt veldig med ammingen til mine to små og har sittet gråtende og med bare pupper foran jordmødre, ammehjelpere og helsesøstre. Husk at de vil gjerne hjelpe slike som oss! Det er ikke flaut å gråte. Du er modig og flink dersom du ber om hjelp! Men jeg skjønner at det ikke er lett! Du kan også skrive epost til ammehjelpen hvis du har lyst til å prøve det først. det har jeg gjort. Se på hjemmesiden deres.

Hvor i landet bor du? Kanskje det er en ammepoliklinikk i nærheten. Der finnes ekspertisen dersom du må ha medisisnk behandling.

Syns du er tåmlmodig og flink som holder ut tross smerter! Er sikker på at dette kan ordne seg dersom du får den rette hjelpen!

Her får du en god styrkende klem!

Skrevet

Les på ammehjelpen.no hvis du ikke tør ringe - du kan også sende spørsmål på mail!!!!!

Uansett kan du prøve å søre Canesten på brystvortene - det er helt ufarlig - bare tørk av evt synlig krem før du ammer!!

Snakk med dem på helsestasjonen - jeg fikk noe som heter mycostatin som jeg smurte i barnets munn og på mine brystvorter! Gjorde underverker!!!

Skrevet

Man kan få sopp på brystene selv om barnet ikke har trøske!

Har opplevd det selv med nr to. Jeg fikk det pga brukte ammeeinnlegg av ull rett på brystet.

Kvinner som ellers har sopptendens f.eks i underlivet får lettere sopp på brystene enn andre. Barnet kan også ha sopp nedentil i form av bleieutslett.

Sopp gir såre vonde brystknopper og smerter i brystet under og noen ganger også etter amming!

Jeg ville prøvd å smøre med Canesten som du fjerner med olje før amming eller kontaktet helsestasjon for å få mycostatin som kan sprøytes i barnets munn og smøres på dine bryster samtidig - funket veldig bra for meg ihvertfall!

et annet alternativ er jo å avlaste med pumping sånn ca annenhver gang ... men det er jo mye styr da!

Sjekk denne linken : http://www.rikshospitalet.no/content/res_bibl/5029.doc

Og Ammehjelpen.no

Samt les mer om flaskemat på www.flaskeposten.org

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...