Gå til innhold

Når begynne med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Nå er prinsessen min blitt 1 og en halv uke ;) og jeg lurer på når det er vanlig å begynne med smokk?

Jeg ammer ganske ofte,ca hver 2-3 time siden hun vil ha mat så ofte,men det jeg lurer på da er om det er greit å begynne med smokk,nå så tidlig?

Har nemlig hørt så mye forskjellig,noen har sagt at de begynte med smokk med engang,mens andre sier man bør vente noen uker?

Noen med erfaringer???:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så langt det lar seg gjøre, la vær!

Snuppa mi er 3 år, og TVIHOLDER på den smokken enda!! Begynte vel med det når ho var 2 uker tror jeg. Kolikk, og skreik, så da var jeg "nødt"...

Lillebror er 5 uker,og har enda ikke fått smokk... og jeg vil virkelig ikke gi han det før jeg MÅ heller :o)

Skrevet

Man bør visst vente til ammingen er etablert, tror jeg. :)

Men det vet man jo best selv når er.

Eldstejenta mi var vel en tre, fire uker da hun begynte med smokk.

Mini er 9 uker, og nekter fortsatt å ha noe som helst med smokken å gjøre. :)

Begynte å prøve da hun var en uke ca.

Skrevet

Forsåvidt enig med palmesus over her også, det var et helvete uten like da eldste skulle slutte med smokk.

Det hadde jeg nesten glemt..

Skrevet

Såpass ja!!!:)

Da tror jeg at jeg venter så lenge det lar seg gjøre.... er det altså noen barn som ALDRI får smokk?

Og det fungerer bra???

:)

Skrevet

Har aldri begynt.Håper tulle 2 også ikke trenger men om hun vil ha skal jeg prøve å avvenne før hun er 3 måneder før det blir noe stort savn for henne.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjenner mange som ikke har brukt det på ungene ja.

Smokk er som regel noe foreldrene gir for og roe barna, sånn som jeg måtte med tulla.

Lillebror klager sjelden, og derfor har jeg ikke sett behovet. Men om han grein og grein og grein, så kan det nok hende jeg hadde gitt han en bare for og få litt fred..

Skrevet

Det er ganske mange som ikke bruker smokk ja:) He he:) Like greit det. Selv om en stor andel mødre med smokkebarn sier at de tror alle andres unger trenger smokk og hinter om dette ved enhver anledning de får, det er hvertfall det de gjør til oss. Men gutter er jo 13 mnd og har alltid nekta:)

Skrevet

mi begynte når hun var 2uker og brukte den nesten hele tiden.. Men nå som hun er 9mnd nekter hun og ta den.. eneste hun gjør med smokken er og bite på den..

Skrevet

to uker.

prøvde med ortodent først, men den skjønte han ikke bæret av siden det ikke er noen skikkelig sugedel på den. Mam funket knallbra fra første forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...