Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Tenker sånn til bading og ellers når man skifter bleier. Av kremer og salver og shampo pg kroppsvask og sånt. Har hørt man ikke skal bruke natusan på grunn av parabener men hva kjøper dere i stedet? Til nå har jeg: -sinksalve -støtpuddersalve -natusan shampo ( fant ikke noen parabener blant ingrediensene) Mangler ennå litt
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Zinksalve, anbefaler jeg ikke, etter mine egen bedømining. Da vill jeg heller anbefale apobase som du får på apoteket. Å potet mel er supert bra å ha, eller et pudder de har på apoteket, husker ikke va det heter. baby olje. (badet gutten i det den første tia, anbefalt av jormødrene på sykehuset) Alovera krem(apoteket) har jeg brukt når han er sår i stumpen, å det har funket supert for min del Å det blir litt kjølig å lindrer Anbefaler åsså våtserviettene som er parfymefri men med alovera har sikkert glemt noe men litt info fra min side i allefall =)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 jeg hadde bruk for - olje (babyline sin er veldig bra, gjør det bra i tester) - mesoft kompresser du får kjøpt på apotek, veldig fine å vaske med - sinksalve - klorhexadin til rens av navle - q-tips (rens av navlen) - sterile kompresser (tupfere) til stell av øyne (rense for puss) Jeg hadde bare litt olje i badevannet, de trenger ikke så mye såpe første tiden:-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Vær forsiktig med bruk av alovera, den tørker ut huden!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 har kun en badeolje til badevannet og våtservietter hvis vi skal på tur.har zinksalve men har sjelden brukt den å de andre barna. du skal ikke bruke så mye såper og shampooer til babyer,det er ikke bra for de.vanlig vann og litt babyolje er mer en nok. fikk disse rådene for jeg har barn som har mye allergi og eksem.
Smellt P. Tjukka Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg hadde sist , og kjøper snart inn igjen ; Zinksalve Babyolje evt shampo , alt fra babyline ! Supert merke uten farlige tilsetninger. Mesoft kompresser til vask Klorhexidin til navlerens Engangs papirkluter til turbruk . Anbefaler ikke våtservietter , det er ikke behov for de ! Bruk vann og engangsklut i pose istedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå