Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Er det noen av dere som er lærer på voksenopplæringa? Er færdig utdannet allmennlærer nå, men vil prøve meg som lærer på voksenopplæringa. Vet dere hvilke fag man eventuelt da må ta?
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Nei, men ring dem og hør, så kan du skreddersy! Antar du trenger noe ekstra voksenped, men det finner du ut.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Nei, men med allmennlærerutd har du tilstrekkelig kompetanse til å undervise på voksenopplæring. Jeg som faglærer kan det i alle fall....
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2007 Takk takk:) Skal ringe dem for å høre nærmere:)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2007 Tjoo.. hun er da min. Så da eier jeg henne vel..værtfall til hun blir stor nok til å danne sin egen mening om den saken;)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Hun er din datter, men det er ikke mulig å eie et annet menneske.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2007 Vel..men nå er da saken slik at jeg eier henne. Er dessuten fullt mulig å eie andre mennesker, bare se hva de gjør i visse andre land! Om det er riktig eller ikke, det kan vel diskuteres...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Sammenlign deg med de i andre land du
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2007 Kanskje jeg er fra et annet land;)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 He he, man eier da ikke andre. Selv om man tar vare på de og har omsorg og ansvar for de i en lang periode. Med mindre hun er "kjøpt og betalt" da kanskje? Og hva gjør du om ikke er i orden? Reklamerer du da eller?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Søkte på en slik stilling engang, ble da spurt om jeg hedde spes. ped. Noe jeg ikke har. Ikke sikkert det er et kriterium overalt.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Så man eier barna sine om de er adopterte? hmmm...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #14 Skrevet 13. oktober 2007 JEG syns ikke det. Men virker som HI syns det uansett.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. oktober 2007 Okej.. Har tatt spes. ped og spes.ped2 så om en må ha det så går det kanskje:)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 13. oktober 2007 Må du lese hva du skriver. Med mindre de er "kjøpt og betalt".. Var det ikke litt av en setning du har skrevet. Da må du jo mene et adoptivbarn kan bli eid da, siden de er blitt "kjøpt og betalt"!
Sånn kan det gå Skrevet 13. oktober 2007 #17 Skrevet 13. oktober 2007 Adoptivbarn er ikke kjøpt. Man betaler for saksbehandlingen etc og for utgiftene i forbindelse med å få barna hit, men man kjøper IKKE barna!
lilja70 Skrevet 13. oktober 2007 #19 Skrevet 13. oktober 2007 Til hovedinnlegger. -Jeg håper du ikke skal prøve deg som norsklærer på voksenopplæringa! For øvrig foreslår jeg, uten at jeg kan vise til noe som helst statistikk over validiteten her, at du har / tar utdanning i de fagene du skal undervise i. Bare for å svare på spørsmålet.
lilja70 Skrevet 13. oktober 2007 #20 Skrevet 13. oktober 2007 -Og ad. digresjonen som denne tråden utviklet seg til, jeg anbefaler deg å lese profeten av Kahlil Gibran, 1967. "Og en kvinne som holdt et barn mot brystet sa: Snakk til oss om barn. Og han sa: Deres barn er ikke deres barn. De er livets sønner og døtre med egne lengsler. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke. Dere kan gi dem deres kjærlighet, men ikke deres tanker. For de har egne tanker. Dere kan gi hus til deres kropper, men ikke til deres sjeler, For deres sjeler bor i morgendagens hus, som dere ikke kan besøke, selv ikke i deres drømmer. Dere kan strebe etter å ligne dem, men prøv ikke å få dem til å ligne dere. For livet går ikke bakover eller dveler ved i går. Dere er de buer som deres barn blir skutt ut fra som levende piler. Bueskytteren ser merket på evighetens sti, og Han bøyer deg med sin kraft, så Hans piler skal fly langt og fort. Vær glad over å bøyes i bueskytterens hånd, For slik Han elsker pilene som flyr, elsker Han også den trygge buen.." Eller i en annen oversettelse: "Deres barn er ikke deres barn. De er sønner og døtre av livets egen lengsel. De skapes gjennnom dere, men ikke av dere. Selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke. Dere kan gi dem deres kjærlighet, men ikke deres tanker. For de har sine egne tanker. Dere kan huse deres kropper, men ikke deres sinn, for deres sinn bor i morgendagens hus, som dere ikke kan besøke, selv i deres drømmer. Dere kan bestrebe dere på å bli som dem, men forsøk ikke å gjøre dem som dere."
Den heldige eier av ett barn Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #21 Skrevet 14. oktober 2007 Lei for å måtte skuffe deg, for det er akkurat det jeg skal:) Og når det gjelder "diskusjonen" om noen kan eie et barn eller ikke, så er jeg fullstendig klar over hva som er riktig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå