Gå til innhold

klyster

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noe vi må ha før vi føder?

er min største skrekk å få klyster. setter vi den selv eller noen som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dette e ikke noe du MÅ ha,du bestemmer det helt selv. Jeg og har skrekken for det selv, om alle sier det ikke er vondt, vil jeg aldri ha det..Det er jordmødrene som setter det.

Skrevet

Om skrekken din er at noen andre skal sette det kan du jo ta et selv hjemme før du drar til sykehuset.

Skrevet

mye bedre med klyster å unngå å bæsje på seg synes nå jeg.. men alle har vi våre skrekker, og min er å bæsje på meg. Jatakk til klyster

;-)

Skrevet

hvordan fungerer egentlig klysteret?? sikkert bare meg som ikke vet det, menmen:)

Skrevet

du får en sprøyte oppi fua... så må du holde igjen det vannet som blir sprøytet inn i omlag 2 minutter. men trøkket melder seg rimelig kjapt.... jo lengre du holder deg jo bedre.... men da tømmer du tarmen å unngår å bæsje så mye på deg under fødsel.

Skrevet

En annen fordel er at da er man jo også tømt til etter fødselen. Å bæsje er ikke det som står øverst på ønskelista etter å ha presset ut en baby!

Skrevet

hvorfor har du skrekk for det da??????????? Er jo en tynn dings du putter forsiktig opp i rompa og trøkker ut veska som er i beholderen. Deretter holder du deg så lenge du klarer og setter deg så på dass og tømmer tarmen.

Dette gjorde IKKE jm på meg forrige gang, jeg gjorde det selv. Ikke vanskelig og iallfall ikke vondt om det er det du er redd for?

JEg ahr angst for å drite på meg under fødsel, synes det er myyyye verre jeg da.

Denne gang har jeg kjøpt meg klyx på apoteket og har planer om å ta det i fred og ro hjemme når fødselen starter :)

Skrevet

Ikke dumt å gjøre det hjemme før en reiser på sykehuset. Kalte du det Klyx?

Skrevet

Ja mener det var det det heter, de hadde nå litt forksjelli men det var den som lignet mest på den jeg fikk under forrige fødsel :)

Skrevet

Fikk klyster med nr 1, men ikke alt kom ut. Senere når det nærmet seg full åpning klarte jeg ikke gå på do! Ikke engang for å tisse! Husker de tok sånn pose på meg for å få ut urinen, vet ikke hva det heter! Var kjemperart for jeg kjente at jeg tissa selv om jeg låg der i senga! Snodig følelse.

Skrevet

En ting kan jeg hvertfall si.... det er bedre å få tømt tarmene før du skal begynne å trykke ut babyen. Jeg fikk klyster med første og ikke med andre. Og jeg synes ikke det var noe særlig og rett og slett drite på seg. Fryktelig nedverdigende synes jeg det var. Anbefaler klyster på sterkeste. Og er du forberedt på at det skal gjøre vondt å føde så klarer du og et klyster..

Skrevet

det er jo ikke vondt med klyster!! dessuten er det bedre å drit i dass enn i senga under pressriene....

Skrevet

Kjøp Mikrolax på apoteket.... det funker bra.. har selv tatt det innimellom hvis jeg synes det har gått for lang tid mellom dobesøkene...

Skrevet

Klyster kan være unødvenig også.

Da jeg fikk rier, begynte "kroppen" å tømme seg automatisk. Gikk på nr. 2 15 ganger i løpet av de 2 første timene. Ble ganske tom da ;-)

Skrevet

Æsj, dette har jeg tenkt på også. Bekymret for å bæsje på meg, men høres ikke særlig fristende ut med klyster heller! Men bare lurer på, er det greit å "prøve skikkelig" å gå på do (dvs presse) med en gang man kjenner at fødselen starter? Gjør ingenting at man trykker litt på denne tiden? Og i første del av fødsel for den del... De sier jo at man ikke skal trykke før på slutten av fødselen, men helt tidlig gjør det kanskje ikke noe? Lurer på om jeg kommer til å være redd for å trykke ut ungen viss jeg går på do før jeg reiser på sykehuset.....

Skrevet

Anonym:

Du må ha full åpning for å klare å presse ut ungen,så det klarer du ikke likevel.

Om du klarer å trykke ut ungen før du reiser på sykehuset,evt før du har full åpning så skal du få en medalje av meg.

Skrevet

Hehe ja. Du kan jo prøve å skvise en melon gjennom et nøkkelhull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...