Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Skal kjøpe nytt bilsete til sønnen min på 7 måneder og lurer på om det er greit å kjøpe et som er forovervendt? Vi må ha et sete som er fra 9 kilo... Han er til tider ganske utålmodig i bilen og kanskje blir det mer morsomt hvis han sitter "riktig" vei. Da kan han jo også sitte foran vel? Jeg har prøvd med forskjellige leker for at han skal ha noe og titte på...
pinglo Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Du gjør det som du selv føler er riktig. Men det heter seg at barnet skal sitte feil vei frem til de er 2 el 3 år. De skal ikke sitte forran, hvis du har air bag i bilen.
Mikroline Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg ville drøyd litt lenger med å ha forovervendt bilsete, fordi det på grunn av sikkerheten anbefales å ha bakovervendt bilsete til barna er ganske store. Men, barnet sitter mye høyere opp i de større setene og kan se mye mer ut av vinduet, så det kan hende at det bidrar til at det blir morsommere å kjøre bil. Jeg ville ihvertfall ha forsøkt å ha det bakovervendt først, og sett om det ble noen bedring.
Mikroline Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Beklager, litt dårlig formulert innlegg, det jeg mener er at de større setene gjør at man ser mye mer ut av vinduet, så da kanskje det ikke blir så ille for sønnen din å sitte bakovervendt likevel.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Tusen takk til Engla_augustgutt for seriøst svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå