Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Haqr bestilt en reise for lenge siden, og til og med betalt for den. Nå får jeg mail om at returen er endret, og går ikke før 3,5 time etter den jeg bestilte. Det passer ekstremt dårlig å ha retur så sent, de har ingen andre fly den dagen - og fly dagen før går for tidlig til at jeg får med med den konkurransen som er hele poenget med reisen. grrrr. Hvordan kan de selge en flyreise, og så bare kansellere flyet ??? Det er enda 3 uker til avreise, så det er ingen tekniske problemer eller noe sånt. Blir så forbanna på denne måten å behandle kunder på. I om med at reisen var i boks, har jeg dropper andre alternativer som buss med resten av reisefølge (er gravid og orker ikke sitte så lege) eller reise med andre selskapet. Så jeg har jo nå ikke noe annet valg enn å bare godta dette da. Grrrr.
Snuppa! Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Det skjedde med moren min også,var med sasbraathens da. Men du må nok bare godta det ja.
Monajenten Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Tror det står på nettsidene deres at de kan gjøre dette.... Kjipt, men må nok bare godta det:-(
*ale* Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Vi bestilte en tur i juni, skal reise i november, og nå har de endra flighten tre ganger. De har lov til det, men det er irriterende jah!!!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Hvis tiden er endret er jo ikke flyet kansellert. Og det skjer hele tiden, flyselskapene må anpasse seg til flyplassene. Og da blir det iblant endringer i flytiden. Kan ikke se at det er noe å bli forbannet over, det er jo noe som skjer hele tiden. Sikkert 50% av alle gangene vi tar fly blir rutetiden endret. Og vi flyr ofte..... Det er som oftest endringer på ca 30min men det er også endringer på 5min og på 3-4 timer. Det er ikke flyselskapene selve som avgjør endringene. De må anpasse seg andre flyselksap og flyplassene. De kan ikke ha 30 fly in i løpet av 10min hvor de kanskje har en landningsbane og 15 gater. Husker en gang vi hadde en flytur booket med sas og vi skulle reise med barn. Flyet skulle gå 7.20 men så endret de det til 50 min tidligere til 6.30. Det er ikke gøy men det er sånt som kan skje. Du har alltid lov å avbestille reisen når de må endre flytidene da. Så da får du gjøre det da når du blir så forbannet og så bestille billetter med et annet flybolag
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg fikk ordnet det - SAS flyr sent dagen før, så da bestilte jeg en enveis reise fra dem, som retur. Fikk refundert retur reisen fra Norwegian, så da kan de had et så godt. Møkkafly! Kjipt å miste en kveld på tur, men må man så må man....
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Jo, den avgangen var kansellert. Neste, og da eneste avgang var 3,5 timer senere. De må jo sette opp rutetider som passer med flyplassene, slik at de ikke får inn 30 fly på 10 min, på en liten flyplass. Det er jo hele poenget med å ha flyruter. Jeg godtar forsinkelser pga sent inkommende fly, mye trafikk den dagen etc. Men når de nå 3 uker før, bare kansellerer en avgang de har solgt, da blir jeg sur. Og problemet er at de andre flyselskapene har fulle fly denne dagen, men nå har jeg altså endret hjemreisen til SAS, og til kvelden før.
Kamomille Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Dette gjelder nok alle flyseskaper det - ikke bar Norwegian. Med KLM ble vi forskjøvet FRAM 1 dag på returreisen. Nrå vi mellomlandet fikk bi beskjed om at neste fly var utsatt 5 timer!!!!! Kipt ja, men desverre har de full mulighet til å flytte på passasjerene....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Oki, jeg skjønnte det i det første innlegget dit at det var endret. Har sikkert ikke nok fly da. Det er mangel på fly om dagene og det tar lang tid for flybolagene å få de flyene de har bestillt. Men irriterendes ja når noe blir kansellert. Men det er jo bedre å få vite det nå en når du kanskje allerede hadde sjekket inn på flyplassen. Og du fikk jo refundert billettene
lille_my:) Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 synes ikke 3 og en halv time senere er urimelig jeg da, man maa jo ha gode marginer naar man er ute aa reiser uansett... forsinkelser etc. skjer jo til stadighet og her fikk du jo faktisk beskjed paa forhaand... men men...
snartmammapåny Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Tror du har litt graviditeshormoner jeg HI;) 3,5time er ikke sååå lange tiden å vente da. Men godt du har fått ny bilett og nytt flyselskap da, så er du fornøyd:D
Northernlights Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Ser du skiftet til SAS. Dem har jeg veldig daarlig erfaring med, og hadde jeg hatt valget,hadde jeg aldri mere brukt SAS. Moekkadaarlig kundeservice etter at de lot meg vaere igjen i Danmark i fjor,etter turen over havet. De rett og slett ga setet mitt til noen andre, enda flyet fra NY landet i tide,men litt sent. Jeg har korrespondert med dem mange ganger siden da,og de trodde saken var ute av verden ved aa sende meg i tom flaske til jul. Og saa, i det siste brevet, paasto de at flyet allerede hadde tatt av,saa de skjoente ikke at jeg maste paa dem!! Grrrr! Flyet tok ikke av foer jeg var det. Min soenn og hans forlovede floey nemlig over dammen sammen med meg og minsten, men de fikk de to siste setene. Dessuten var det fremdeles 5 stykker som ikke hadde kommet til gaten enda, da jeg sto der med en sur og sliten baby i armene. SAS har virkelig NULL service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå