Gå til innhold

Trøbbel!!! hvor skal jeg hoste opp 16tusen da??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå har xen solgt bilen vi hadde sammen, uten og avklare pris osv med meg. Begge advokater mente at det var best..

Så nå har xen sagt at det er "greit at jeg får 14dagers betalingsfrist, for det er det på vanlige regninger"...

Men hvor faen tar jeg 16000 fra på 2 uker da?? jeg har jo minus på mastercarden, gubben har maksa sin kreditt, og mere lån tror jeg neppe vi får! ååååååååå, jeg hater den mannen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??? hvis han har solgt bilen dere hadde sammen så har jo du rett på halvparten av det han tjente på den ... du skal da vel ikke betale noe?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

nei altså jeg glemte og skrive det...

saken var at han la ut annonse i lokalavisa, og fikk ikke noe svar. Så "gad" han ikke (det skrev han selv) og legge den ut på finn.no, når jeg spurte. For jeg skulle ikke komme her og fortelle han hvordan han skulle gjøre det...

Så nå har han solgt den for 30 000 mindre enn det vi har i lån, fordi HAN mente at han aldri kom til og få noe mere for den.

Han har solgt den til svogeren sin....

Skrevet

Hvem sto bilen på da? Han kan ikke selge uten din underskrift,eller signere for deg.

Skrevet

Det hadde jeg rett og slett ikke akseptert. Som du sier så gadd han ikke legge ut annonse på den. jeg hadde krevd at den skulle legges ut ordentlig.

Skrevet

da hadde han ikke fått de pengene av meg, for han har selv valgt å selge den billigere enn det dere kunne fått for den andre plasser....og ikke gidde å gjøre noe for 30 000 høres litt slapt ut asså....

Skrevet

Så de 16.000 er altså din halvpart for resten av lånet på bilen ?

Da hadde funnet ut hva bilen ville gått for på Finn.no

Og trukket fra det beløpet der og så delt på to og den delen er din, så hadde han fått betale resten .

Skjønner ?

Da blir det mindre på deg og mer rettferdig da han ikke ville selge den for så mye han kunne fått.

Det skal da ikke gå utover deg !

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Problemet er vel at vi har advokater på det, og de er meget hyppne på at detta skal foregå på juridisk rett måte.

Han sto som hovedlånetaker, jeg som medlånetaker.

Etter flere UKER, hvor han ikke gadd og gjøre noe, og kostnadene på bilen skulle deles, så sier han at han selv skal kjøpe den, for en meget liten pris. Jeg sa nei, også dagen etter gikk han opp 15ooo i pris.

Da var greia at han selv skulle ha den,fordi han "trengte" den.

Jeg svarte ikke, men fikk mail etter et par dager, at han hadde solgt den til svogeren sin.

Jeg visste hele tiden at det var det som var planen hans, og jeg syns det er dårlig gjort og lyve til meg på den måten.

Han selger den nå for 65 TUSEN mindre enn vi ga for den i fjor!!! Hårreisende!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har funnet flere like biler, for 20 000 mer enn han har solgt denne for.

Tror det han har gjort, kalles "familierabatt"... ARGH!!!

Han har hatt takst på den, og den var da verdt 60.000??? NEPPE! Med mange ting som "trenger ny lakk, trenger nytt lys", ting som ikke stemte i det hele tatt! (han har flere kompiser der taksten er gjort, så jeg mistenker at det er noe muffens)

Jeg hater sånne pengegreier, det er det verstse jeg vet!

Skrevet

var litt rask til å svare i stad, og nå skjønner jeg litt mere hva saken gjelder.

Hva om du sier i fra til din advokat, hvordan han har "solgt" bilen, og fortelle hva dere ga for den.

Den kan jo ikke ha synke så mye i pris på 1 år.

Det beste er nok å komme frem til å enighet, når det er både advokater og lån som er inne i bilde.

Men ikke noe særlig å komme opp i sånne saker....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, om det bare hadde vært så enkelt! Jeg har prøvd og forklare dette for min advokat, men ho sier jo bare at vi skal gjøre som han vil! Sånn som jeg har gjort i alle år!

Advokaten min vet godt hvordan han har solgt den, men hun avfeier det bare med og si at det er det beste for meg om jeg gjør det sånn og sånn.

Men saken er at vi blir ikke enig, uansett! Det går ikke ann og ha en dialog med han direkte, og for og være helt ærlig, så er jeg lei av at alt går gjennom advokater.

Det blir litt sånn som "hviskeleken" vi lekte når vi var små. Hvor "basketball" plustelig ble til "hostesaft" når den hadde gått rundt bordet.

Skrevet

Men hvis du staar som medeier, saa kan ikke han selge en bil uten din underskrift. Eller staar ikke ditt navn paa noen papirer?

Skrevet

Dersom du står som medeier på bilen kan han ikke selge den uten din signatur!

Derom du står som medeier kun på lånet, så har du desverre ikke så mange rettigheter..... da har du bare lån og ingen eierandel.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har skrivd under salgsmeldingen, og sendt til han.

Problemet her er at han har vært veldig "smart", og sagt at han skal gjøre sånn og sånn, og opptrådt samarbeidsvillig helt til han fikk det han ville ha, også snur han på flisa. Jeg burde jo sett det komme. *dumme meg*

Gjest Sekretøsa
Skrevet

i know!!!

Vi krangla om denne bilen i vår, da sa han at jeg fikk ta den selv, og dekke alt. Jeg ville ikke ha den bilen, for vi skulle kjøpe ny.

Så kom han nå, og sa at han skulle ha den, men da måtte jeg betale han...

Så så lenge han får det som han vil,og han kommer opp med ideen først, så er mye gjort. Jeg får ikke trumfa igjennom en dritt!

Det er på en måte greit at jeg skal dekke halve tapet, men syns han kunne solgt den på en annen måte, og ikke innad i familien. Lukter jo familierabatt lang vei!

Nå har jeg sendt mail til banken og hørt om de kunne gjøre om resten av lånet til forbruksslån. Jeg har ikke mulighet til og hoste opp så mye penger på 14 dager. Jeg har vært sykemeldt på 20% stilling siste 5 mnd av svangerskapet, så sier seg selv at det ikke tyter ut av ymse plasser her!

Skrevet

Er advokatan din på hans side eller ?

Høres jo sånt ut.

Bytt advokat.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja en skulle jo nesten tro det!

Problemet nå er vel heller det at jeg, etter loven, må betale halve tapet, og det er i utgangspunktet greit, OM han hadde ofra bittelitt ekstra for og få solgt den. Men han, og hans advokat, mener han har gjort meg en tjeneste ved og selge bilen for meg. Jeg har ikke peil på bil, og hadde sikkert blitt lurt trill rundt av enhver som ville hatt den.. derfor ville jeg at han skulle ta seg av det.

Alt skurrer! Først så kunne han ikke selge den for mer enn 60.000, så skulle han selv kjøpe den for 80, og så plutselig 95, og nå var det ikke så viktig for han og ha den selv likevel, så han har solgt den til svoger'n?? Jeg blir så irritert!!!!

Men, kanskje like greit og få det ut av verden, så kan jeg heller bekymre meg for de neste 15 åra jeg må krangle med han om dattra vår! :(

Skrevet

Vär helt sikker paa at alle summen er riktige, saa han ikke blöffer deg der ogsaa.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg får regningene på lånet, så jeg ser hvor mye som står igjen.

har bedt om kvitteringer og kopier på ALT, før han får så mye som ei krone av meg!

Skrevet

tror jeg ville gått til anskaffelse av en ny advokat...

høres jo litt merkelig ut at du skal være med å dekke et såpass stort tap hvis bilen kunne vært solgt for mer om den var blitt lagt ut og ikke solgt privat. Og hvertfall når det er snakk om familierabatter - jeg kjøper bil av min bestemor nå og hun vil veldig gjerne gi meg bilen MYE billigere enn det hun kan få solgt den for - men da vil hun samtidig "trekke" det fra en arv sånn at det blir likt på alle barna (så hun trekker da mamma...hehe) jeg har sagt at det ikke er aktuelt, blir urettferdig ikke bare for mamma (jeg ville jo betalt henne mellomlegget etterhvert, var for at jeg skulle slippe altfor stort lån) men også for de andre barnebarna som ikke har den muligheten. Så jeg kjøper bilen for det den er verdt, men vi er blitt enige om at jeg i stede for å ta opp et lån skriver en avtale med henne om hvilken sum jeg skylder og at jeg betaler ned hver mnd. Om hun skulle gå bort før bilen er betalt ned så order vi det da slik at jeg kjøper ut de som egentlig skulle arvet henne. Familierab. er hyggelig om man har muligheten til å gjøre slikt og BEGGE er enige om det - og det blir vel gjerne ikke gjort på ting en sitter med LÅN på...

nei, trur ny advokat hadde vært tingen for deg... LYKKE TIL

Skrevet

Ville ringt en bilforhandler og fått listepris på bilen. Også kontakter du din advokat og sier at du godtar ikke at bilen selges urimelig under listepris. Hvis listeprisen er f.eks 100 000, og han har solgt den for 70 000 må jo advokaten din se at dette er urimelig? Da får han i så fall stå for det meste av tapet selv siden han har gjort et dårlig salg!

Det skal vel ikke koste deg 16 000 fordi han er lat?

Skrevet

Han har nok fått en del penger utenom kontrakt av svogeren skulle jeg tro. Jævla irriterende å lure deg på denne måten, men dessverre er det vanskelig å få gjordt noe med det. Hadde jo vært mye bedre om du hadde aventert den på finn da.... Kan vel få en uavhengig takst hvis du orker å gå videre med det.....

Lykke til... håper det ordner seg

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg begynner å lure på hvilke "advokater" som sier dette? I tillegg sier du at de vil ha "det juridiske i orden". Basert på de få tingene jeg leser om saken her, -så er aldeles ikke det juridiske på plass! *rister litt på hodet*

nr 1) -Er du medlåntaker så er du vel deleier regner jeg med? (hvis ikke har du INGEN rettigheter..). Er du deleier, så kan ikke han bare selge ting sånn uten videre.

nr2) Har du ikke godkjent salget (forutsatt at du er deleier og ikke medlåntaker), så er bilen kun skikkkelig solgt om kjøper ikke var klar over at du var medeier. Er det her snakk om "familierabatt" så vil jeg tro kjøper er familie? Da vet vel han at du gjerne hadde noe å si om saken?

Jeg hadde ikke betalt noe før jeg var klar over disse forhold, og hva de har å bety for saken.... -Og få deg en ny advokat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...