Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Aborterte i januar i uke 10. Er nå gravid igjen i uke 34 og lurer på om man kan sammenligne smertene ved en abortering med en fødsel , med tanke på rier? De smertene jeg opplevde i forbindelse med at jeg mistet ,var de verste smertene jeg noensinne har opplevd. Etter å ha sett på jordmødrene forstår jeg at det var rier jeg hadde. Noen som vet noe om dette? Jeg tenker da ikke på smerter i utdrivningsfasen, men rier.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 For de fleste er smertene etter ett fullgått svangerskap mye sterkere under fødsel enn under en spontanabort
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg tror det emosjonelle er tøffere på en helt annen måte når man har rier i forbindelse med en uønsket abort. Det er jo en veldig trist opplevelse, har opplevd det selv halvveis i svangerskapet. Den dagen jeg hadde ufrivillig abort var den tristeste dagen i livet mitt, men nå er jeg gravid igjen og har få uker til fødsel og tenker fødselen kan bli en av de hyggeligste dagene i livet mitt, selv om det sikkert blir med fysiske smerter.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg hadde ingen smerter den gangen jeg hadde SA, det var i uke 6. Men jeg har vært mye plaget med helt ekstreme mens smerter...så jeg ikke har kunnet gå oppreist. Jeg snakket med jm om dette, og hun sa at da er jeg godt forberedt på hvordan jeg skal takle smertene under fødselen. Er ikke sånn at jeg tror fødselen blir noe lett, men da ar jeg jo en anelse om hva slags smerter som er i vente.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 takk for svar, saken er den at jeg måtte fokusere helt og holdent på smertene. Klarte å skyve følelsene vekk den gangen. Kommer aldri til å glemme hvor vondt det var. Men de emosjonnelle følelsene kom i etterkant. Ble veldig deprimert etterpå.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Har som deg hatt en spontanabort i uke 10. Hadde veldig vondt og etter noen timer fikk jeg to doser med morfin. Smertene på en fødsel var kanskje litt vondere, men ikke mye. I tillegg vil du ha noe bra å se fram til under en fødsel så da tåler du mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå