Gå til innhold

Alva,mamma til 3. =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammle er barna dine?

Bare lurer siden vi vurderer nr 3 senere.;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Eldstemann fylte 5 år for noen dager siden og mellomste 3år for en måned siden og mini er akkurat 4 måneder gammel i dag :-)

Skrevet

Så heldig du er som er ferdig med 3 fødsler. hehe..

Eldste her er 3 år,og minstemann 5 1/2 mnd.

Hvordan er det å ha 3? Det er jaggu 5 bunker med klær å sortere,fult opp i bilen,og myyyye solkrem på sydenturer. ;) Men,akk så koselig å ha 3 flotte barn å gi kjærlighet til,og dele livets gleder med..

Skrevet

Kan svare litt mer på denne siden, har en som våkner her nå :-)

Skrevet

Ja, jeg er heldig som har overstått 3 fødsler, hehe... Frister ikke med flere igrunnen, men tiden får vise, er enda unge så det kan jo være vi endrer mening med årene ;-)

Nå er jo mini bare 4 mnd så jeg har ikke helt fått dannet med inntrykk av hvordan det er å ha 3 barn, nå er det mest 2 barn og en sutrete baby, og joda, det er hektisk! Regner med det roer seg når mini begynner å krabbe og sover mer stabilt og dermed blir mindre frustert og mer opplagt. Ellers går det veldig greit. Eldstemann er jo 5 år nå og klarer mye selv og 3 åringen er av den selvstendige typen som vil klare selv, så noen ganger er det faktisk bare babyen vi må stelle for morgen og kveld (bortsett fra tannpusen på de to største da, den tar vi) for de ordner seg selv, begge de to store spiser jo selv, kan være ute å leke alene med litt tilsyn (vi bor svært landlig og stille til og jeg kan se dem gjennom vinduet) og har masse selskap i hverandre, men de kan også slåss og krangle så busta fyker og da kan det bli sltisomt når mini samtidig suterer, blir litt susen i hode, hehe... Mest slitsomme er vel når alle tre slår seg vrang samtidig, da har jeg mest lyst å pakke dem i en eske og sende dem vekk. Og så har vi de koselige stundene hvor mini ligger på gulvet og begge brødrene sitter med ham og prater til ham og tøyser så mini hikster av latter, da må mammaen trøke en og annen tåre og smile lunt for seg selv :-)

Rent praktisk så er det jo bare litt ekstra klær å vaske, en unge til å feste i bilen og joda, en ekstra en og smøre om sommeren, men regner jo med de to eldste vil klare å smøre seg selv litt neste år. Vi har faktisk en liten bil, vanlig sedan, og utrolig nok får vi plass, men drømmer om en 8 seters Caravelle da ;-) Slik jeg ser det så blir det veldig fint med tiden, nå er de to største gjerne litt på hugget mot hverandre når de kjeder seg litt, men jeg ser for meg at mini kommer til å bli mer og mer "buffer" mellom dem, at om en kjeder seg så har de en ekstra lillebror de kan leke med i stede for å gå løs på andre broren, men vi får se. Mammaen min er vokst opp som en av 7 søsken (selv er jeg vokst opp som enebarn) og når hun forteller fra barndommen så virker det så utrolig koselig med å mange søsken, så jeg tror ungene vil få det gøy jeg ved å være mange, for det meste i hvertfall.

Skrevet

Hei.

Tusen takk for et fint og utfyllende svar. =)

Tror det blir utfordringer uansett om man har 2,3 eller 4. Man tilrettelegger hverdagen etter sånn som ting er. Syns at dere har en fin aldersforskjell mellom barna. ;)

Her er det sånn at hun største er i barnehagen noen dager i uken,og minstemann får utnyttet mamman sin alene, fult og helt de dagene,og jeg får vasket hus mens han sover. Det er litt greit.

Ser også at mine 2 allerede har begynt å kommunisere på sin måte,det er ganske rørende å se på.

Drømmer om en 8-seter jeg også,hehe. Vært deilig med mye plass i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...