Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Hva synes du tilbudet nybakte mødre har tilgang til? Vi er tre jenter som jobber med et skoleprosjekt der vi jobber med å utvide tilbudet til mødre og babyene deres. Håper du tar deg tid til å svare på 7 spørsmål! På forhånd takk! Mvh Mari W., Mari K. og Marit S.V Research-intervju: 1. Hva var det mest frustrerende med mammapermisjonen? 2. Hva savnet du fra bydelen din, nærområdet, staten? 3. Hvilke arrangement savnet du? 4. Savnet du arrangementer som handler om babyen din eller arrangementer som handler om deg? 5. Beskriv din drømmemammapermisjon- grovt skissert. 6. Beskriv din drømmemammapermisjonsdag- grovt skissert. 7. Har du en eller flere idéer til arrangementer eller tilbud som kunne passet for både mor og barn? DS
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg blir helt matt dere. Hvis jeg får mer statlig eller kommunal innblanding i mitt familieliv nå eller flere tilbud om det, eller flere arrangementer man BØR gå på, så SPYR jeg. Jeg elsker å være mamma og familiens stødige, trygge pilar. Det eneste jeg har savnet er noe stat og kommune aldri kan tilby. Et kvinnefellesskap (mor, svigermor, søstre, tanter, nabokjerringer) som bryr seg, stiller opp, støtter, roser og heier på den nybakte mor. Og som skryter av den fantastiske jobben jeg faktisk gjør.
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Å dette var KJEPEBRA skrevet anonym! :-) Er helt enig i det du skriver! At det viktigste i livet må vel være å få lov til å være der for barna sine og stille opp for dei når de trenger det! Jeg er ikke for at vi kvinner skal føde barn, og staten skal oppdra dei til A4 mennsker! La alle mødre som VIL ta seg av barna sine få det! La alle barn få være barn så lenge sdei kan det og ikke press dei inn i en barnehage før dei er 3 år er min mening! og iallefall ikke barnehage hver dag fra 07.00 til 16.30! det er jo lenger en enn vanlig lovlig arbeidsdag!!! Er helt sikker på at slik samfunnet er nå i dag så blir det mange UTBRENTE barn i skolealder om bare få år! Greit med barnehage for noen men ikke for alle! Og det synest jeg at ALLE politikere snart skal begynne å ta hensyn til!
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Er dette på ungdomsskolen eller? Hva i alle dager er det som er uakseptabelt med mammapermisjonen?? Sprm: 1: Mest frustrerende? Kolikk perioden, tror jeg. Sprm: 2,3,4: Savnet ingenting. Det er jo haugevis av ting å gjøre/drive med. 5 og 6: Det blir for mye: så lenge været er fint og mor og baby har en god dag så kan man gjøre det man vil, trille en tur eller noe. 7: med alle de arrangementene som finnes så skal det godt gjøres å finne på mer. Så noen som hadde tilbud om at man kunne komme og i rolige omgivelser sitte å la barnet ta og føle på sand og stein. (INNE!) Halloooo!!?? Hva skjedde med å gå på stranda?
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Skulle stå. KJEMPEBRA skrevet anonoym! :-)
imsdal med julesmak Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 1. Hva var det mest frustrerende med mammapermisjonen? At man ikke har større mulighet til å være sammen hele familien (BÅDE mamma, pappa og baby istedetfor bare en av foreldrene) 2. Hva savnet du fra bydelen din, nærområdet, staten? En helsesøster som hadde sett ett barn før og var åpen for litt mer en sin egen overbevisning, og barselgrupper som også var åpne for fedre med mulighet for å snakke om andre ting enn nattamming og bæsjebleier) 3. Hvilke arrangement savnet du? Opptreningsmuligheter for mødre som f.eks. hadde hatt bekkenløsning etc. og hvis det finnes, info om dette. 4. Savnet du arrangementer som handler om babyen din eller arrangementer som handler om deg? Savnet ingen arrangementer, men bor i by med fullt opp av muligheter. 5. Beskriv din drømmemammapermisjon- grovt skissert. Masse tid for hele familien til å bli godt kjent med hverandre. Uten stress og mas om å måtte komme raskt ut i jobb, overlate mer ansvar til far/bestemor/oldemor/tante Gunda fra Halden osv. 6. Beskriv din drømmemammapermisjonsdag- grovt skissert. 7. Har du en eller flere idéer til arrangementer eller tilbud som kunne passet for både mor og barn? -babyvennlig kafebesøk/restauranter -babyvennlig trening (som ikke er mitt i babyens sovetid) -babykonserter
Gjest ->>- Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Øh ... jeg håper det er snakk om ungdomsskolen? Dette er ikke et intervju, det er en kvantitativ spørreundersøkelse. Kildeutvalget deres er absurd dårlig utvalgt, og spørsmålene formulert så det står til stryk. Men for å svare: 1: Jeg var ikke frustrert i forhold til permisjonen. Det heter forresten ikke mammapermisjon. 2: Øyeblikkelige foreldrerettigheter for begge barnets foreldre. 3: Ikkeno'. 4: Ingen av delene. 5: Fri med lønn. Med andre ord as is. 6: Hvordan jeg tilbringer dager jeg har fri med ungen(e) min(e) er irrelevant for tematikken deres. 7: Javisst. Men jeg mener ikke dermed at det er noen statlig oppgave å kjøre i gang noen av disse tingene, selv om det er et åpenbart kommersielt potensiale i gruppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå