to+en til! Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Og er det noen som har en god oppskrift å dele med meg? Har bare laga brød et par ganger, og de gangene har de egentlig blitt litt tunge... noen tips der?
lenej :o) Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 - ikke kna deigen for mye, ha i mye væske, å ikke ha for mye rug i, da blir den tunge, tørre å smuldrete...
Diva Muffin Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Ha over halvparten hvetemel, så blir de luftigere. Ikke lag deigen for hard, og elt godt slik at de ikke smuler.
silhah og emilie Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 ha i like mye hvetemel som annet mel la deigen heve mye...både forheving og etterheving gjerne i ovnen med lampa på etter forheving så skal du bare forme brødet ikke kna
*Rutletutt* Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Baker rundstykker, jeg. Kjøper den fullkornsbriks-blandingen fra Fibra og tilsetter enten linfrø, gresskarfrø eller solsikkefrø - blir kjempegode:o) Bruker heller olje å bake dem ut med enn mel, da blir de ikke så tunge og tørre.
Alba44 Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg lagde grove rundstykker i går, men lager ikke etter oppskrift. Bare "slumper" Hvetemel, havregryn, fin og grov rugmel, grov sammalt, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, fersk gjær, melk og vann. Pensler med egg og har valmuefrø på. Kjempegode!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå