Stary Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Det hjelper virkelig litt på kvalmen... Men steike så trøtt og slapp jeg er. Orker ikke stort mere fordet... Er det flere her som har erfaring med det?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg blir også veldig trøtt og uopplagt av Prostafen.. Har brukt det litt mot bilsyke.. Men måtte gå over til en annen sort, slik at jeg ikke ble så trøtt. Men det hadde ingenting med graviditeten å gjøre for min del da..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 hehe, her i huset er det kun hunden som bruker prostafen, mot bilsyke=) men hun blir også slapp og trøtt, litt "ør" i hodet kan man vel si=)
Stary Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2007 Uff, stakkars. Jeg føler med voffen...
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Ja jeg brukte også det i begynnelsen av graviditeten, men måtte slutte for jeg ble så trøtt, og så har jeg en gutt på 15 mnd som trenger litt oppsyn, så kunne ikke bare legge meg nedpå litt.. Derfor måtte jeg slutte å ta dem og heller fly på do litt oftere..
Hanne31 Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Tror det finnes to typer postafen. En som gjør deg søvnig og en som ikke gjør det. Synes å huske at det var sånn før iallefall. Har også brukt det, men bare på bil- og båtturer da jeg ikke tålte å kjøre til butikken en gang. Gubben har vært passasjer nesten hele svangerskapet når vi har vært på tur for jeg har ikke tålt å sitte på. Ville ha hørt på apoteket om det finnes noen trygge tabletter som man ikke blir søvnig av iallefall.
Hanne31 Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Kjøpte meg forrseten sånne armbånd mot kvalme på apoteket. Går an å prøve det også. Brukte begge deler jeg da (tabletter og armbånd) fordi jeg ikke torde å bare satse på armbåndene,he-he. Kan derfor ikke argumentere for eller imot om de virker.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 mener du disse sea-bandene? jeg brukte dem under kvalme-tiden min og jeg synes dem funka, tok ikke bort kvalmen helt, men den reduserte den veldig, spydde ikke en eneste gang mens jeg gikk med dem!=)
Hanne31 Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Husker ikke hva armbåndene het men de var grå med en hvit plastikkdings på. Verdt å prøve dem, da slipper man jo å pakke i seg piller også.
Simbasa Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Legen min ga meg beskjed om at jeg måtte bruke prostafen etter at jeg kastet opp 40-50 ganger i løpet av et-to døgn. De første par dagene ble jeg veldig trøtt, men vet ikke om det var prostafenens skyld eller det at jeg hadde vært så dårlig. Uansett ble det bedre i løpet av noen dager.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor sier alle prostafen??? Hehe...jeg også har hele tiden trodd det var det de het, men egentlig heter de postafen! -Uten r, altså.... ;P Jeg begynte med postafen i for to dager siden, p.g.a. denne forferdelige kvalmen... Var hos jordmor på onsdag formiddag, og hun sa jeg burde prøve å ta en postafen ca. en time før jeg legger meg, -i en uke. (Er kvalm døgnet rundt -også om natta, og sliter med å sove, derfor foreslo hun dette). Hun sa at mange av dem som tar postafen før de legger seg, sover bedre, og slipper kanskje også unna den værste morgenkvalmen. Jeg har foreløpig ikke sluppet unna kvalmen om mårran, men jeg får i alle fall sove bedre om natta! Og det er ikke værst bare det! -og jeg blir heller ikke noe mere trøtt om dagen enn det som er vanlig for meg for tida. Så det kan nok være et tips å ta postafenen om kvelden i stedet for tidligere på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå