Gå til innhold

Eksen min vil ha barnet vårt oftere!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 9,5 år med en mann som bor et godt stykke unna. Hun var der i høstferien i 4 dager. Vi har samværsordning som sier 4 dager i måneden, ergo får han ikke henne flere netter denne måneden. Han har jo ikke rett på mer! Likevel er det klaging, og han mener at han skal ha annenhver helg uansett. Vil han få redusert bidraget sitt kanskje...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig altså....

Samværsordning på 4 usle dager i måneden??!!!

Dette er jo helt uhørt fra din side! Det er pappaen det er snakk om her ikke sant?

Hvilket forhold skal jenta deres få til pappaen sin, og hvor mye forstår hun om hva du mener oppi dette? Tydelig at du er bitter for noe, at du ikke vil GI ham mer samvær!

Nå er jenta så stor at jeg mener hun bør snart få velge om hun vil være hos pappa mer... 4 dager er jo ingen verdens ting! 4 dager av en hel måned?? "han har jo ikke rett på mer"...? Hvilket forhold skal jenta og pappaen få? Er dette en hevn fordi pappaen har såret deg? La da barnet holdes utenfor dette iallefall.

 

Blir så provosert av sånne mødre som er så sta og tviholder på retten sin og ikke har evnen til å se en annen side av saken.

 

Heia pappa!!

Skrevet

Siden datteren din var hos han i fire dager, tar jeg det for gitt at han er skikket til å ta vare på henne. Hvis ikke hadde du vel aldri latt henne være der, eller?

 

På grunnlag av det syns jeg du burde skamme deg!! Det er faren hennes, og han har da like mye rett til å tilbringe tid med henne som deg, selv om noe annet er skrevet på papiret?? Du burde bare være glad for at han bryr seg om henne, og at du hinter til bidrag, nei da syns jeg det er du som er smålig gitt...

Skrevet

Er jo andre sider ved saken da, hissigproppen!

Ideelt sett bør barnet få like mye tid med hver så h*n kan få et nært og godt forhold til begge foreldrene. MEN, som det sies her, de bor et stykke unne hverandre. Hvis de skulle dele 50/50, hvor bor da den stakkars ungen? Det er veldig viktig å ha ET sted der man bor. Ellers blir man jo helt forvirra. Og tenk på all den reisinga det ville blitt. Og kontakten med venner. Og ungen kan jo ikke gå på mer enn en skole!

Men dere burde jo kunne ordne det sånn at pappan kunne kommet bort en ettermiddag i blandt og vært med dere/bare ungen. Er jo hans barn og. Hvis han ikke bor så langt unna at det er umulig da.

Viktig at dere kan legge deres eventuelle konflikter til siden og kunne tilbringe en ettermiddag sammen. Det hadde nok ungen deres satt stor pris på, kan jeg tenke meg. Pappan har jo også rettigheter. På lik linje med deg!

Skrevet

Et par som trekker historien din litt vel langt her, men hvis jeg kun skal gå ut fra det du har skrevet i innlegget ditt, uten å trekke konklusjoner utover det, så vil jeg si at du er smålig som ikke lar jenta få besøke pappaen sin som vanlig i tillegg til høstferien. Eller har ikke ungen "rett på" å se faren sin oftere, heller?

Skrevet

På bakgrunn av det du sier her, så må jeg si meg enig med de fleste andre som har svart. Jenta burde få mer tid med pappan sin.

Jeg synes egentlig det er merkelig at hun ikke fikk være der hele høstferien, for slike ting er vel normalt når en bor et stykke unna hverandre?

Nå ser jeg at jenta er 9,5 år og vil dermed tro at hun yterer hva hun ønsker? Kan du ikke spørre henne hva hun vil?

4 dager i mnd pga at pappan bor et stykke unna er i alle fall det minste en kan forvente. Synd at jenta ikke får mer tid med pappan sin, synes jeg.

I slike tilfeller skal en alltid tenke på hva som er best for barnet, ikke for mor og far og barnebidraget...

 

Skrevet

helt alvorlig??? 4 dager i uken? med en gang folk skiller seg eller gjør det slutt så blir de helt forb.. hysterisk når det gjelder dette med barna.. de tenker kun på seg selv og ikke hva barna ønsker... det er FAKTISK like mye hannes barn som ditt.. 2 for og danse tango.... jeg er selv skilsmissebarn.. jeg var hos pappa 1 dag i uken og annen hver helg.. + ellers når jeg ville.... tenk litt på jenten din og.... skal ikke hun få se pappa mer en 4 dager i mnd??? det er min mening ivertfall...

Skrevet

Så ditt barn får ikke være med pappa på feks. ferie fordi han ikke har "rett" på mer enn fire dager i måneden?

Det syns jeg rett og slett er smålig av deg!

Skrevet

Er det bidraget du er bekymret over????? Tenk heller hvor flott det er at pappaen vil se jenta si oftere enn han har krav på i følge samvæsrordningen (som egentlig høres veldig streng ut spør du meg...)

 

Enig med den som nevnte at ferier bør komme utenom, hvorfor fikk hun ikke være der hele høstferien? Kun fordi han ikke hadde krav på flere enn 4 samværsdager? Da er det i såfall ganske smålig av deg. Og i sommerfeiren, 2 mnd skoleferie, får han da ha henne kun 4 dager i mnd, dvs. litt over 1 uke?

Skrevet

Er visst ikke bare jeg som reagerer på utsagnene dine.

"ergo får han henne ikke flere netter" FÅR HENNE?

"han har jo ikke rett på..." RETT PÅ?

 

Du snakker jo som den stakkars jenta skulle være en gjenstand dere skal dele på? Hun er da i ferd med å bli ganske stor, hva sier hun om dette? Blir rett og slett provosert av utsagnene og synes det hele er utrolig trist - at samlivsbrudd skal forsårsake sånne konflikter. Håper at jenta di ikke påvirkes av dine synspunkter og at hun forstår hvorfor hun ikke får se pappaen sin oftere.

Hva sier du til henne da? Når hun lurer på hvorfor hun ikke skal til pappa?

"Han har ikke rett på å treffe deg oftere"?

 

Behandle barna med respekt og kjærlighet, uansett hvor sint og sur du evt er på far.

 

Hilsen L.

Skrevet

Vær glad eksen vil se dattern sin oftere! Jeg er skilsmisse barn og hadde en far som ikke gadd å ta seg av verken meg eller broren min! Så han kanskje noen timer hver 3-4 mnd!!! Og han skulle egentlig ha oss annenhver helg og en dag i uka! Jeg er fortsatt bitter på pappa som ikke ville se oss mer, og prioriterte seg selv, jobben og kjæresten istedet! Og jeg kan GARANTERE deg at dattern din kommer til å bli bitter på DEG hvis du nekter henne å se faren fordi du absolutt skal være EGO!!!! Og hva slags menneske er du som heller tenker på penger enn din egen datters lykke?????

Skrevet

Enig med alle over her...et barn er ikke en gjenstand! Det er et levende menneske, å har to foreldre. Det er ikke foreldrene som har rett på ungene, det er ungene som har rett på foreldre som bryr seg om barna...hvis pappaen vil ha mere samvær med datteren sin, syns jeg ikke moren har noe rett til å stå i veien...Er det bidraget du bekymrer deg om kan far fortsatt ha annenhver helg, en dag i uken og annenhver ferie uten at det skal ha noe å si.

Skrevet

Du prøver å "ta han", skjønner jeg?

Du nevner "han ikke har krav på", "vil han få redusert"..

"ergo får han ikke henne"

 

At deres samliv røk er trist og beklagelig.. Men hev deg over det- dattern din koste seg sannsynligvis hos faren sin siden hun ikke ringte og ville hjem!

 

Dessuten- har hun rett til å bli hørt om hvor hun ønsker å være..

 

Spørs om du ikke burde ta deg en prat med han- og forberede deg på at du kanskje får et par ekstra kvelder alene i måneden og et noe lavere forbruk...

 

Skrevet

Tror du virkelig at eksen din tenker penger når han sier han vil se dattern sin oftere?? Ikke alle er så ego og pengegriske som visse andre er......

Skrevet

må bare få sagt det, at om far vil ha barnet oftere så må han vel få det... du har ingen som helst eierett på datteren deres... dere er tross alt to om å få dette barnet og d skulle dere ha tenkt på tidligere... Dere må tenke på barnet i denne situasjonen at d kan faktisk hende at hun ville satt pris på mere tid med pappan sin... hvem ville ikke det???? Om han får redusert bidraget er jo en ting, men det burde være uvesentlig i denne situasjonen... Blir veldig provosert av å lese slike ting da det handler om kjærlighet til barnet, om du elsker barnet ditt så lar du pappan få være pappa så ofte d lar seg gjøre og ikke skape splid...det har du ingenting igjen for senere... hva om dere ordner en 50-50 % ordning...da har dere henne like mye... I tillegg så må du tenke på at det er få år til denne jenten din kan selv være deltagende i å bestemme hvem hun vil bo hos, ikke sett henne opp i mot far, det kan slå veldig hardt tilbake...

Sier ikke dette for å være forkastelig på noen som helst måte, men sett barnet i fokus og tenk på at også hun har rettigheter og følelser, som bør komme først...

 

Dere har tross alt barna bare til låns, og da burde dere klare å løse dette på en rolig og fredelig måte og ikke si: han har sine 4 dager og får ikke mere... det er EGOISTISK av deg som mamma...

 

MVH

 

 

Skrevet

jeg må nesten si meg enig med de aller fleste her...

kanskje ikke så "hardt" som noe uttrykker her.:)

men jenta er tross alt blitt ganske stor og hadde det vært min datter så hadde jeg rett og slett spurt henne hva hun vil.

det er tross alt pappa vi snakker om og jeg syns pappa og barn har like mye rett til å være sammen som mamma og barn.jeg hadde kommet til å gjort alt jeg kunne for at vi fikk treffe barnet vårt like mye for det er vår begges "rett".

Skrevet

Jeg synes du burde skamme deg som ikke lar faren få være sammen med barnet sitt mer enn fire dager i måneden. Det

Han har vel like mye rett til å se henne som deg.

Det virker som han er en god far som ønsker å være sammen med datteren sin. Det virker sim om du er mest opptatt av penger.

La barnet være sammen med faren sin

Skrevet

Jeg for min del mener at hvis han har hatt kun 4 dager i måneden så må det være en grunn til det..? Folk godtar ikke mindre enn "det de har krav på" med mindre det er en god grunn for det.

Hvorfor i h...... har det forresten tatt han hele 9,5 år å be om mere tid med henne?

 

Synes det sier nok.

 

Dere andre, "holier-than-thou" som dere er, kan jo kanskje roe dere ned?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Nå er jeg ikke HI, så dette er jo ikke noe riktig svar, men jeg antar at grunnen til at faren har kun 4 dager i mnd er at han bor såpass langt vekk at samværet må skje i helgene pga skole, og at han har annenhver uke slik som "vanlig", men at den ene dagen i uka som også inngår i sånn vanlig samvær faller bort av praktiske årsaker altså.

 

Det at barnet er 9,5 år betyr da ikke nødvendigvis at han har vært samværsforelder i 9,5 år.

 

Dessverre tar ikke en vanlig samværsavtale hensyn til vår- og høstferie, så det er nok derfor denne uenigheten har oppstått. Hvis HI har det for seg at han vil ha jenta si hos seg i sine helger som vanlig selv om han har hatt henne i høstferien for å spare noen kroner på bidrag, så har hun ikke særlig peiling på beløpene det er snakk om. Men jeg orker ikke bable mer om dette her siden jeg tror at HI har dikta dette opp.

Skrevet

Enig med Riga, det er et litt for dristig innlegg å legge på BIM om det var ekte. MEN: da vi hadde vinterferie med sambos jente i år, fikk hun tanten til å hente jenta etter 4 dager, med begrunnelsen at "de hadde planer". Og det som skjedde, var at hun var to dager hos tanta før moren hentet henne der. To dager som min sambo kunne brukt med datteren sin. Jeg tenkte ikke over det, før sambo nevnte det her om dagen at dette kunne være grunnen.

 

Så de finnes, dessverre

Skrevet

4 dager i mnd?

 

Er han kriminell??

Hva er det som er gale med han siden han kun får 4 dager????

 

sånne som deg skulle ikke fått en dritt i barnebidrag..Kom deg ut i arbeid.. tjen dine egne penger hvis ikke..

 

La nå han få han datteren sin flere dager...Hver 14 dag er jo meget normalt.....

Skrevet

4 dager?! Hallo, han har jo like mye rett på og ha ungen som deg da!

Klaging? du burde være glad han idet heletatt vil se ungen deres!

 

 

Jeg har en pappa som skulle ha meg og broren min annenhver helg, han prioriterte alkoholen og nye dama si isteden for oss..Sånn har det vært siden vi var 8 og 10! Det setter seg hardt det, at en egens far ikke vil se deg.

 

Selvom det er langt, kan ha han hu helt sikkert mer, finnes 4(!!) helger i mnd!

 

Du burde VIRKEIG være glad han vil ha hun mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...