Gå til innhold

nok ett spørsmål ang pumping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere pumper dere,hvor mye kommer per utdriving og hvor lenge må dere vente til neste? hvor lang tid bruker dere sammenlagt på det? synes jeg bruker så lang tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor fulle brystene er. Jeg pumper nesten bare når de er litt fulle (for å lette på trykket) og da kommer jo så klart utdrivningsrefleksen fortere også enn de hadde vært tommere. Melken begynner å renne etter en 10-20 sekunder kanskje og så går det vel 1/2-1 minutt vil jeg tro (har aldri tatt tiden, hehe...) før jeg kjenner melken virkelig komme strømmende, altså utdrivningsrefleksen kommer og da strømmer melken fint til det er tomt, eller jeg går lei, bruker ca 10 min på å pumpe meg, da får jeg som regle ut 150-250 ml på ett bryst. Må jeg pumpe andre puppen rett etterpå kommer utrdrivningsrefleksen nesten med en gang da.

Skrevet

Bør vel legge til at jeg det er det HS så greit kaller for "lettmelket", altså har nesten litt FOR god utdrivning, babyen min setter stadig melk i halsen og sliter for å svelge unna fordi det blir for stort trykk for ham, enda han nå er 4 mnd gammel.

Gjest Ut på tur
Skrevet

må si det er noen som er heldig. i dag tidlig tok jeg for første gang sånn nesespray som gjør at melken kommer raskere og da fikk jeg 80 ml på 20 minutter på ett sprengfylt bryst.....

Skrevet

den nesesprayen..hva heter den? Og må man ha resept?

Det tar så fryktelig lang tid før snuppa i det hele tatt får ut noe melk, også virker det ikke som det er så mye..hun blir så fort ferdig. Og enda griner hun..

Skrevet

Jeg bruker lang tid. Pumper 150 ml på en time, iblant mer, og det med fulle bryst. Men jeg pumper ikke ofte da, har kanskje noe med det å gjøre også?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Husker ikke hva sprayen heter, har den ikke her nå. men du må ha resept. tror HS kan hjelpe deg med det dersom de har en lege, eventuelt fastlegen din. De vet hva den heter bare du sier hva den skal :)

Skrevet

Jeg brukte 10 min istad på å pumpe ut 60 ml på to bryst. Føler ikke at det er så mye.men pumper meg ikke så ofte da. Men tenker på at da skal sønnen min liksom klare seg på så lite pr måltid når han er 5 mnd??? Virker jo blid og fornøyd men da må han jo få altfor lite mat?? Brystene var riktignok ikke fulle da...

Skrevet

sånn er det med meg også anonym..virker lite men..den melka må jo være veldig bra, ettersom de virker blide og fornøyde, hehe:)

Skrevet

jeg pumper hver andre time for å få bedre melkeproduksjon (det hjelper ingenting forresten :( ) Og da for jeg ca 60 ml hver gang.Bruker 20 min ca.På morgen for jeg ca 180-200ml.Det er ikke mye,men bedre enn ingenting ;)

Skrevet

huff... Hjelper det ikke noen ting?:( Da gidder jeg ikke prøve på å pumpe meg for å øke produksjonen... hehe

Skrevet

Det verd å prøve :) Kanskje det skal gå? Hos meg går det ikke bare :( Uansett hvor ofte jeg pumper for jeg ike mer en 580ml per dag.Det er ikke nok til min baby på 5 uker,så han spiser NAN i tilleg.

Skrevet

kan du ikke amme da? Babyen får ut mer melk enn hva du får ut via og pumpe:) Syntes du er flink som prøver jeg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...