silhah og emilie Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 å hva bruker dere det til..? hvor ofte bruker dere det? er det fryktelig dyrt?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 klarer du å unngå det så gjør det.. men har man fast inntekt og grei økonomi så. Ikke gjør som meg.. jeg hadde fryktelig lite penger en periode, fikk tak i et sånnt kort, vipps så var hele kreditten oppbrukt og jeg betaler ennå på kortet for å bli kvitt det.. suuurt. Om man har det så vil jeg annbefale å betale det du har lånt av kortet så fort du får penger... ellers kan det bli veeeeeldig dyrt. kommer helt ann på hvordan man bruker det rett og slett.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har mastercard fra dnb og jeg synes det er veldig kjekt å ha. Bruker det hvis lønninga ikke strekker til en måned eller hvis vi må kjøpe noe "stort" til lillegutt på slutten av lønningen. Går ikke ut og tar meg en real shopping på det, bruker det kun når det er tomt på lønningskontoen Og så betaler jeg alltid hele beløpet med en gang vi får penger, så jeg har aldri betalt noe gebyr på det. Så da koster det 0,- kr å bruke. Tror det er 1 måned man har på seg før det blir gebyrer. Jeg synes det er kjempekjekt, men hvis man vet med seg selv at man kommer til å "misbruke" det er det nok en dårlig idè.
Lilly 79 Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har, men bruker det ikke. Tør ikke jeg, er så pysete på sånt. Men det frister innimellom ja:-)
mamma >to gull Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har gullkortet fra Sparebank 1, men ikke brukt det enda.. Sist hadde jeg fra Dnb, det brukte jeg en del hvis jeg var litt blakk på slutten av mnd. Er jo veldig greit å ha det i bakhånd, men bruker du det vil du jo alltid komme på etterskudd da. For for å unngå å måtte betale masse renter så må hele beløpet betales innen 45 dager (tror jeg det er). På dnb sitt kort tror jeg hadde kredittgrense på kr.5000,-. Greit å ikke ha for mye.. Koster ingenting å bruke det i klesbutikker/reiser etc. Men skal du ta ut i kontanter koster det ganske mye. Tror jeg betalt kr.30 pr uttak med dnb sitt..
silhah og emilie Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2007 tenkte bare slik i helt nødtilfelle jeg..om vi var helt blakke en stund før lønning..til uforusette ting å jeg tenkte også da i aller tilfelle å betale det ned så fort lønna kommer inn
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Vi har, men har aldri brukt det.. Satser på å slippe å bruke det også!
Musemor med tre søte små Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har et fra dnbnor. Bruket det bare i nødstilfelle. Betaler alltid med en gang jeg får regningen så da slipper jeg renter og gebyr.
Mulle :) Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Vi har 3 stk. blir kun brukt for uforutsette ting. Og det er sjeldent. Brent oss på å sløse 1 gang. og det gjør vi ike igjen
ble-mor-i-fjor Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Bruker det ofte på store ting. Kjøptenyligbåde telefon og tv og bruktedetbegge gangene. Betalte også sydenturen med det, da gjelder reiseforsikringa. Men bruker det også hvis jeg er blakk, rett før jeg får lønn. Men betaler alltid med en gang jeg får penger.
Kirsebæra Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 sambo bestilte visa GOLD og mastercard, det er nå klippet i to!!!!!!! vi betaler på det, siden han brukte det i sommer...jævli surt....mastercard har vi forresten betalt ned=D kom jeg på nå! nå har vi bare GOLD igjen og det er på 10 000...
Diva Muffin Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har et mastercard som jeg til dags dato ikke har brukt. Samboer har også et som ble benyttet i forbindelse med reising i jobb. Men nå har han byttet jobb, så det er heller ikke i bruk. Ideen med de nå er hvis vi må ha noe uforutsett, så må det bare bli dyrt. Vet ikke om butikkreditt eller mastercard er dyrest, egentlig.
愛 siusiu 龍 Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 har nordea mastercard og coop visa. kreditt på 60000 tilsammen. blir kun brukt hvis lønningen ikke strekker til. betaler alltid inn før det begynner å påløpe renter. renten er jo på 18 prosent i året! hadde vi brukt opp begge kortene måtte vi jo ha betalt ca 1000 kr i mnd bare i renter! dyrt.....
mayaya Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har master, og mannen diners. Vi bruker det hyppig begge to, men aldri til å ta ut penger på. Det koster ingen ting å bruke det, og vi bruker det til alt vi handler på nett, alt av reising mm. Veldig greit å holde orden på hva som er brukt før det blir trekt, på denne måten. Dessuten er det ikke alle steder de er like glad i visa, mens mastercard har jeg aldri opplevd at de ikke har tatt imot.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #15 Skrevet 12. oktober 2007 ja vi har det,men har brent oss på det en del ganger..er egentlig ikke noe for det,men det er sinnsykt greit å ha det når man plutselig ikke har penger.. det vi har koster ikkenoe så lenge det ikke blir brukt,er vanlige priser å bruke det også..
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 12. oktober 2007 #16 Skrevet 12. oktober 2007 Har mastercard gjennom LO, men er aldri blitt brukt. Et som en safety om det skulle komme en uforutsett utgift. Betaler ingen gebyr eller avgift på det. Bare evt rente på det du bruker det på (etter 45dager)
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #17 Skrevet 12. oktober 2007 IKKE bruk det hvis du ikke VET at det kan betales tilbake innen en måned! jeg var dum og brukte kreditt da jeg hadde lite penger som student, betaler på det enda...
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #18 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har et jeg også, men har en minimumbeløp på 5000 kr. Og jeg bruker den når det er krise. Har hatt den i over 1 år, og har ikke brukt mer enn 3000 kr. Er veldig forsiktig når jeg bruker den.
ana baroma Skrevet 12. oktober 2007 #19 Skrevet 12. oktober 2007 Vi bruker det veldig bevisst. Hele tiden til alle sorter innkjøp. Men vi VET at vi kan betale det når regninga kommer, og vi handler aldri over evne. Hadde jeg ikke hatt en meget stabiløkonomi hadde jeg aldri turt:) Jeg hadde et da jeg var i en lavtlønna jobb, og det klippa jeg i to før jeg turte å ta det i bruk.
BettyBoob Skrevet 12. oktober 2007 #20 Skrevet 12. oktober 2007 har det, men brukes sjelden. Kun hvis det er noe vi virkelig trenger og jeg vet jeg kan betale innen 30 dager jeg har gebyrfritt, så hvis jeg betaler innen 30 dager er det ingen gebyr eller rente på pengene. så da koster det meg ikke noe sånn sett.
WP-TLogPeanut Skrevet 12. oktober 2007 #21 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har Crescokort... Har maxa det ut , på å kjøpe ny pc da forrige tok kvelden (avhengig vøtt...) og på husleia da de *beeeep* folka endra hele systemet med bostøtta så den kom ti dager senere Er nok dyrt ja, må vel betale 280 kr mnd i laaaang tid fremover
Karoline's*mamma Skrevet 12. oktober 2007 #22 Skrevet 12. oktober 2007 Eg har et mastercard frå banken. Brukar det om det kjem ekstra utgifter på sutten av mnd. Betalar inni gjen med ein gang lønna kjem. Brukar det berre i krise, og shoppa ikkje for det. Om eg batalar innan 45 dagar, blir det ingen renter.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. oktober 2007 #23 Skrevet 12. oktober 2007 Vi har Crescokort som i forbindelse med kjøp av pc og tv har kostet oss 500 tilsammen eller noe. Syns ikke det er så dyrt, men det har vært bevisst bruk, da. Xantall måneders utsettelse hvor vi i de mndene har betalt inn slik at "kontoen" står i null når utsettelsen går ut. Da koster det bare utsettelsesgebyret. Og så følger det med et Mastercard i opplegget fra banken. Blir brukt i krisetilfeller, men alltid betalt inn i sin helhet når lønna kommer, og koster da heller ingenting.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #24 Skrevet 12. oktober 2007 Har flere kredittkort, og det egentlig ett fett om jeg bruker kredittkortet eller vanlig kort. Har aldri betalt en krone i renter, og har såpass styring på økonomien at jeg aldri bruker mer enn jeg har.
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #25 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har ett i navnet på samboer (lur ja??).. Men bruker det ytterst sjeldent, så og si aldri faktisk. Dyrt er det vel ikke så lenge man betaler før rentene begynner å løpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå