Gå til innhold

Gravid, bør vi flytte bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid etter at datoen var satt for bryllupet. Skal vi gjennomføre som planlagt, er jeg i uke 36 da vi gifter oss. Nå er vi veldig usikre på hva vi skal gjøre. Flytte bryllup fram noen mnd (til jeg er i uke 25), eller vente til babyen er nesten ett år? Har i utgansgspunktet lyst å være gift før baby, men har også lyst på en veldig fin bryllupsdag.

Er det veldig rart å være gravid når en gifter seg? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må bli helt opp til dere hva dere har lyst til å gjøre, er ingenting som sier at man ikke kan være gravid når man gifter seg! Det vil jo bli en litt annen fest selvfølgelig, men så lenge dere syntes det er greit gjør jo ikke det noe.

Men hadde det vært meg hadde jeg nok fremskyndet det litt, ting blir jo ofte litt vanskeligere på slutten av et svangerskap, kan jo hende du ikke er i så god form og er dødssliten allerede etter vielsen. Og er jo også mulig at babyen vil se dagens lyt litt før planlagt, er litt kjedelig om fødselen skulle komme i veien for bryllupet. Er større sjanse for at du er i god form når du er i uke 25. Men det er min mening da :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var også gravid når vi giftet oss i juni. Men, jeg var bare tre måneder på vei da. Bare pass på at kjolen ikke blir for trang hvis du bestiller den i god tid.

Bryllupet vårt var kjempefint, og to måneder etter bryllupet fikk vi vite på ultralyd at vi skulle ha tvillinger. Nå er jeg i uke 31, og vi har det strålende sammen.

Jeg synes ikke det er noen hindring i å være gravid når du gifter deg hvis du er frisk og alt er bra med den lille.

Skrevet

Hei,

Jeg er også gravid når vi gifter oss, er da i uke 25. Vi bestemte faktisk bryllupet en god stund etter vi fant ut at vi var gravide. Vi gifter oss ikke FORDI vi skal ha barn, men fordi vi har lyst til å gifte oss :)

Det er ingenting i veien med å være gravid brud -bare pass på at kjolen er fleksibel. Selvsagt må man styre unna alkoholen under selve festen. Det er en så utrolig lykkelig begivenhet uansett, jeg kommer til å ha det kjempegøy!

Det eneste jeg kanskje ville vurdert hvis jeg var deg var å flytte det litt frem - du er i mye bedre form og holder ut lenger i uke 25 enn i uke 36, og du KAN faktisk risikere måtte avlyse pga. fødsel også når du er såpass langt uti svangerskapet :)

Men uansett er jeg sikker på at du får en strålende dag :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ikke helt bestemt hva vi gjør enda.

Mininni, Hva slags kjole skal du ha når du er i uke 25? Håper du også får en strålende dag!

Skrevet

Hei, stjerneklar!

Tusen takk!

Jeg skal faktisk ha en "vanlig" kjole! Jeg var i brudesalongen og prøvde, fant mest kjoler med empireliv med plass til mage under. Men så fant damen i butikken en kjole til meg som jeg i utgangspunktet ikke hadde plukket ut selv, men når den kom på, så var den bare helt riktig :)

Den har ikke empireliv, men den har snøring i ryggen og litt "snurp" på magen,sånn at det faktisk ikke kommer til å synes så mye som det kanskje ellers hadde gjort. Hun i butikken fortalte at de nettopp hadde hatt en kunde som brukte den kjolen når hun var gravid i ca uke 23, og det hadde gått helt strålende. Jeg skal tilpasse kjolen etpar uker før,og de har en sydame som kan legge den ut hvis det blir nødvendig - denne kjolen hadde også mye søm-monn slik at det var mulig å vie den ut på strategiske steder hvis det ble trangt :)

Send meg en PM hvis du vil se kjolen,så kan jeg sende deg link til internettsiden den ligger på :)

Skrevet

Hei jeg klarer ikke sende PM. Kan du sende en til meg først slik at jeg kan svare på den? Har veldig lyst til å se kjolen din..!

Skrevet

Hadde garantert flyttet det! Vi skulle også egentlig gifte oss da vi fasnt ut at ejg var gravid. Bryllupet hadde blitt i uke 35 av svangerskapet...

Er sjeleglad for at det ble flyttet - for fra uke 32 og ut var jeg uvell og hadde høyt blodtrykk. Halsbrann førte til at jeg nesten ikke kunne spise noe uten å få plager....

Man vet ALDRI hvilken form man er i i løpet av et svangerskap - og siden det hender at folk føder før tiden, hadde jeg ikke villet lagt inn en slik "stressfaktor" som et bryllup faktisk er. Hilsen ei som nå er mor til en OG lykkelig gift!

Skrevet

Stjerneklar!

Får ikke til å sende PM jeg heller, og i tillegg er siden der kjolen ligger nede for øyeblikket....men jeg skal prøve igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...