mammamaiken Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Jenta mi sutrer så enormt mye!! Blir gal til tider. Hun titter opp på meg når hun ligger på gulvet og sutrer skikkelig. Tar jeg henne opp blir hun utålmodig og vil ned på gulvet igjen. Blir dette noen gang bedre,eller har jeg rett og slett en sutrebaby? Hun er 6 1/2 mnd og klarer ikke ennå å krype men har så vidt begynt å åle seg frem. Takk for svar:)
Gjest Ut på tur Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 min er veldig mye mindre, men hun sutrer når hun er sulten, og så tror vi hun har litt voksesmerter som gjør henne rastløs og sutrete
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Sutrebaby. Jaja. Slik du ser på ungen din, slik blir den. Kanskje du skal anstrenge deg for å gi henne mer av det hun trenger? Tenner, noe å gnage på? Helseproblemer? Trenger hun mer pupp? Stimuli? Er du på gulvet med henne da? Smiler, ler og leker mor?
jordbærsjokolade Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Så dum du er anonym! Barn er født med forskjellige personligheter og noen sutrer mer enn andre, sånn er det bare. Min får alt hun trenger av oppmerksomhet og mat, bleieskift og kos og smil, men sutrete er hun! Ikke hele tiden men hun sutrer mer enn andre babyer
En liten mamma Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Det der var skikkelig teit sagt, Anonym! Klart barn er forskjellige, akkurat som vi voksne er det!
En liten mamma Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Nå har ikke jeg en sutrete baby i det hele tatt, men av og til blir ho lei, og her er mine tips: Kanskje noen nye spennende leker er tingen? Da Hedda var 6 måneder var ho klar for litt nye utfordringer. Ranglene var kjedelige. Nå er det mer gøy med leker ho kan utforske og lære litt av. Troll i eske er spennende, bamse som snakker når ho trykker på den, klosser jeg lager tårn av og som ho kan rive ned, bøtte med ting oppi osv. Ting som ikke er leker er også gøy -ministøvsugeren, kjøkkenvispen, avisene (obs -de blir spist!), plastposer (pass på her også!) og mammas tøfler. Og så er det selvfølgelig best av alt når mamma eller pappa ligger på gulvet og leker sammen med henne. Da bruker vi å vise henne hvordan de ulike lekene virker, så ho lærer seg å leke med de selv. Musikk er fint, vi har en barne-cd som ho elsker. Sanger med morsom melodi, og helst barn som synger -da jodler ho i vei! Ellers er det alltid greit med avveksling når ho blir lei. Ta på lue og jakke og hente posten. Gå en tur og se på barn som leker (vi er heldige som bor rett ved en skole -det er god underholdning), trille i vogna, gå på butikken osv. Bare å komme seg ut og gjøre noe anna, da blir snuppa på strålende humør!
mammamaiken Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2007 Vet du hva, anonym?!?! Sånne kommentarer sårer utrolig mye, og ikke minst får de meg til å føle meg ennå mer usikker. Klart jeg prøver så godt jeg kan med stimuli, mat, tur, sang og lek. Og ikke minst bør det da være lov å få lufta tanker og følelser på et slikt forum uten å bli stempla som dårlig mor uten videre. Måtte du få mange sutredager fra din egen baby! Takk for meg og farvel fra dette grusomme forumet.
Canari Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Hei mammamaiken, vær så snill og ike la deg herse med av EN anonym som synes å mangle både empati, erfaring og modenhet. Ikke la denne personen få en slik makt at du derfor unnlater å være med eller se på debattene her inne. Du har jo også fått mange fine svar, og det er mange koselige personer her inne også med mye erfaring; synes jeg har fått gode svar på mange ting. Jeg vet det er lett å tvile på om man er flink nok som mamma, jeg synes det er mye med mammarollen som er vanskelig, men dette er noe vi sikkert har glemt om en liten stunn når vi blir mere vant og erfaren. Mi jente blir også litt lei om ikke mamma eller pappa gir henne oppmerksomhet HELE TIDEN, men etterhvert nå begynner hun også å kunne leke selv litt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Mammamaiken - fra den fryktelige anonym som gjør deg usikker og får deg til å føle deg som en dårlig mor. Og som i hevn ønskes mange sutredager med egen baby.....:-) Hehehe. Jeg betviler ikke dine egenskaper som mor. Du har sikkert de beste intensjoner, og du er sikkert verdens beste mamma. Jeg beklager også at du ikke takler et svar med en annen innfallsvinkel enn det du selv forventer. Men om du synes det er så greit å kalle ungen din en sutrebaby. Tygg litt på det jeg sa om at barnet blir det du forteller det at det er. Det gjelder ikke bare babysutring, men din innstilling til ungen fremover også. Merkelapper er ikke bra for noen. I særdeleshet ikke negative sådanne.
Alvepike Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Du var virkelig pedagoiske riktig du anonym. FLott for deg. Selv har jeg kalt ungen min troll-jenta utallige ganger når hun troller seg på stellebordet. Og jeg tror faktisk at hun kommer til å bli en normal voksen person ettehvert...Tygg på den... Jeg synes ikke at man sluke alt der står om barn og barneoppdragelse. Man kan ikke behandle barn med silkehansker, da overlever de ikke i den virkelige verden når de etterhvert blir voksne... Bare min mening...
Kaja_07 Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Forstår at det anonym sier sårer deg HI, men du får heller bare le av at det er så mange som skriver så mye håpløst her inne. Selv har jeg en liten gulpe-gutt... Som om jeg får han til å bli mer gulpete fordi jeg kaller han det.. he,he.. Tåpelig!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Så bra nordlandsheksa. Mener du seriøst at herding av babyer er bra? Hehehe. Men sier du "trolljenta mi" med en godslig tone, så er det vel bare positivt for jentungen din at hun lærer seg at det er greit å gjøre noen sprell.
Alvepike Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har aldri skrevet av herding av babyer er bra. Snakket generelt om hva det står om babyer og barn, at alt skal være så overdrevent og forsiktig. he he, hun gjør mange sprell ja... Er godt det, er sånn det skal være he he.. trollungen min =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå