MathildeC Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Leser i et annet innlegg her om vann at en helsesoester anbefalte at en fra 3-6 mnd alderen introduserte litt forskjellige smaksprover. Jenta vaar er 3 mnd, jeg hadde egentlig ikke tenkt aa prove noe foer hun var ca 4,5 - 5 mnd men naa ble jeg litt nysgjerrig. Jeg forstod at man kan proeve romtemperert vann. Men er det noe annet man kan proeve naar de er saa smaa? Ellers tenkte jeg aa vente til hun er ca 4,5 mnd og prove med groet og litt banan. Hva annet kan man gi, og naar???
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Det er jo anbefalt å fullamme i 6 mnd, og evnt starte med smaksprøver fra 4 mnd hvis mye mme eller barnet virker sultent. Jeg startet med tynn grøt ved drøye 4 mnd pga stort barn og sinnsykt mye amming, men ville ventet lengst mulig hvis jeg var deg.. Som du skriver også- vente til 4-5 mnd. Det er rundt 5 mnd at det er gunstig å introdusere mange smaker, det er visst da de små er spesielt mottakelige for å like og bli kjent med nye konsistenser og smaker:)
Kondis som en murstein Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Vann kan du begynne med (kokt og avkjølt) ) Men jeg ville ikke begynt med noe annet enda... Vi begynte med smaksprøve på grøt da snuppa var 4 1/2 mnd og det var det første hun smakte utenom mm...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Hei, Jeg lot vår lille få smake (ikke spise) på mye rart fra babien var 2-3 mnd. Spise jeg et pære, så fikk babyen smake saften. Altså bare smaken og ikke spise. Ser ikke at det skal være noen skade i det. Vi begynte å gi kokt vann og litt svsikesaft fra 3 mnd. Begynte med frukt fra 4 mnd og grøt ved 4-4,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå