Gå til innhold

Trenger noen gode råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg jobber nå i et lite firma med provisjonsbetaling.

Vi har nettopp kjøpt hus, 2 biler og har masse i faste utgifter.

Min samboer har en trygg og god inntekt, og jeg har prov.betaling med ca 25000 utbetalt i mnd.

Men, nå planlegger jeg å bli gravid og vil derfor ikke ha en jobb med prov lengre.

I går fikk jeg en tlf fra et gedigent og anerkjent firma som ville ha meg for å jobbe for de...

Men, jeg planlegger jo å bli gravid og vet derfor ikke hva jeg skal gjøre med dette!

Har jo så lyst på denne jobben men, føler at jeg lurer de ved å takke ja. Men, man vet jo ikke hvor lang tid det tar før man blir gravid heller selvfølgelig!

I min nåværende jobb, sitter jeg bare på et kontor, mens den nye jobben er det mer kjøring. Dette kan kanskje også være litt risikofyllt ang graviditeten?

Er det noen av dere som tilbringer mye av dagen i bil mens dere er gravide???

Please hjelp meg! Må svare på Mandag 15 Oktober!

Synes dere jeg skal takke ja til jobben selv om jeg planlegger en graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med kjøring kan jeg ikke svare deg på. Men ja, jeg syns du skal takke ja til jobben selv om du planlegger graviditet hvis du ønsker den. Det er jo ingen som vet hvor lang tid det tar uansett, og vil de ha deg, er de vel interessert i at du skal jobbe der også etter permisjonen.

Blir du gravid, skal jo arbeidsgiver prøve å tilpasse arbeidet for deg hvis du har behov for det, i hvert fall hvis det er en IA-virksomhet (inkluderende arbeidsliv). Blir det vanskelig med kjøring, kan du jo kanskje gjøre noe annet.

Det er jo ikke noen ønskesituasjon for en arbeidsgiver at en arbeidstager blir gravid med en gang, men man må jo prøve å gjøre det beste ut av det. Og du aner jo heller ikke hvor lang tid det tar å bli gravid, så jeg syns ikke du skal si nei til en jobb pga ønsker om graviditet.

Skrevet

Enig med ho over her. Gå for jobben du har lyst på, skal ikke takke nei til jobber pga mulige graiditeter, mener nå jeg. Da kommer jo vi jenter ingen vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...