Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Nå skal jeg være skikkelig blond her, men jeg får ikke vekk flekkene etter tomatsausmaten til Mia fra klærne med den Bio-tex'en jeg. Greit nok at jeg ikke er noe husmoremne, men hvor vanskelig kan det være liksom? Jeg prøver å vaske som vanlig, ser at flekken ikke gikk bort, sprayer med Bio-tex, venter et minutt, slenger i maskina og like forbanna er flekken der. Er jeg så utrolig dum at jeg klarer å gjøre det feil? Noen som i så fall vet hva jeg kan gjøre? (...spurte hun med spinkel stemme hehe...litt flaut ;-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Om det er hvitt tøy så kan du legge dem litt i klorvann. Ellers så har jeg lest at å legge tøyet med flekken i sollyset vil bleke bort flekken....så skynd deg mens det er sol :-) Og fortell om det funket eller ikke :-)
Bellen^2 Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg sleit med noen vansklige flekker på noen hvite bodyer og lyse strømpebukser (får jo middagsmat overalt!), men jeg fikk det til slutt vekk med Vanish Oxi action. Det er en fryktelig rosa flaske og en håpløs reklame, men den funker:) Sprayet rett på flekkene, lot det ligge ca 3 min og vasket som vanlig. Bio-tex har jeg ikke prøvd meg på
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg la en body med en diiiiger gulrotflekk på i sola her i dag, og jaggu er flekken blitt lysere gitt. Så sol fungerer, iallefall på hvit body
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 Men sprayet du med en gang du så at klærne hadde blitt flekkete? Jeg tror kanskje jeg venter for lenge. Jeg slenger det i skittentøykurven og vasker det kanskje dagen etter, da er det muligens kjørt allerede. Men jeg kan jo ikke begynne å vaske hver gang jeg ser en flekk heller. Skal kjøpe Vanish også, alt må prøves. Stol på rosa *grøss* hehe. Soltrikset har jeg ikke prøvd, men det er dårlige solmuligheter her jeg bor dessverre. Kanskje jeg kan låne parabolen til nabo'n og henge det der haha :-p
Bellen^2 Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Nei flekkene var "gamle". Jeg hadde vasket tøyet allerede en gang, men ikke fått bort flekkene. Først da sprayet jeg og vasket det på nytt:)
Millapril Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg bruker biotexen og den har fungert greit so far. Jeg har sprayet på og latt det ligge en stund. Så skylt hele, eller bare den delen av tøyet som er flekkete. Så latt det ligge til neste klesvask. Har ikke hatt de værste flekkene hittils vi da..
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Hei hei husmødre. Skulle tro vi var på femti tallet, thi hi. Sitter og fniser litt av dette utrolig festlige innlegget. Må jo komme med ett tips jeg og. Vanlig zalo fungerer faktisk på veldig mye. Gni inn zalo på flekken og la ligge en god halv time og så i maskinen. Verdt ett forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå