Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er sånn at for 6 mnd. siden sa jeg i fra om at jeg skulle på en spesiell messe. Jeg har etterhvert også avtalt at jeg skal treffe andre der, og planen var at jeg i forbindelse med denne messa skulle ta noen kurs der. En slags hobbymesse.

Så kommer mannen og sier at han skal på hyttetur med noen kamerater. Jeg sier at det er et eller annet som skal skje den helgen, men kommer ikke på hva. I dag får jeg på msn forespørsel om jeg har husket å melde meg på kurs på denne messa. Da husket jeg hva jeg skulle denne helgen.

Messa går over to dagen og sist måtte jeg løpe meg gjenneom messa siden det var noe annet som skjedde den helgen på hjemmefronten.

Siden mannen reiser bort sitter jeg der med unga. Det er ikke aktuellt å ha med noen av dem. Yngstemann lager bare et helvette om han blir sittende i vogna for lenge og ikke er det et sted jeg vil ha med et så lite barn. Vogna er bare i veien for andre og sånnt.

Så da ringer jeg mannen og spør om dem evt. kan utsette hytteturen til helgen etterpå. Nei, da fikk han heller bli hjemme da sa han snurt. Jeg syntes jo det var litt gæli og ikke vil jeg at han skal bli grinete på meg heller så da sa jeg at jeg dropper messa.

Så nå sitter jeg og er sinna som fy på meg selv. Denne messa hadde jeg jo gledet meg noe så innmari til, noe han vet, og så klarte jeg å glemme den når det ble snakk om denne hytteturen. Så nok en gang er det jeg som viker og lar mine ting komme i annen rekke. Alt for å unngå en konflinkt som sikkert ikke hadde kommet. Jeg vet jo at mannen gledet seg til hytteturen og det samme gjorde jeg til messa.

Ikke har jeg barnevakt heller.

Hva hadde dere gjort? Hadde dere forlangt at mannen ble hjemme eller hadde dere nok en gang droppet messa med kurs dere hadde gledet dere så fælt til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sa ifra for lenge siden at du vil på denne messa. Da drar du! En hyttetur kan han ta senere. Fanken, ikke la mannen din furte seg til viljen sin.

Skrevet

Om du har varslet ifra for 6 måneder siden og ikke sagt noe om den siden så må jeg nok syns du fortjener litt ris på smekken! Ikke sikkert du heller hadde husket en avtale 6 måneder frem i tid, kunne skjønt om dere hadde snakket om denne messen i flere uker før den skukke være.

Kan han ikke ta ungene meg seg på hyttetur da, evnt anskaffe barnepass, eller dere kan dele opp ungene og du kan kanskje ha med deg eldstemann på messen??

Skrevet

Dra! Messa er vel en gang i året og selv om den ikke er livsviktig, så er heller ikke hytteturen det. Kanskje må han justere planene sine eller bli hjemme, men hytteturer trenger bare initiativ for å bli noe av.

Ok, du glemte at messa var akkurat den helga, men du sa jo ifra at det er noe på programmet? Han må jo ikke ha alle detaljer om det, det holder vel å vite at "noe" er planlagt for å forstå at han ikke kan dra akkurat den helga? Han blir sikkert sur, men det går nok fort over.

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg minnet han om messa egentlig. Bare et par uker siden. Men så gikk det litt i glemmeboka for meg.

Han kan nok ikke ha med minsten nei.Det blir en del alkohol drikking på denne hytteturen. Eldstemann klarer seg for så vidt hjemme alene.

Barnevakt har jeg ikke til minsten

Skal i alle fall hjem og merke med store bokstaver på kalenderen ting jeg vet om skjer det neste året nå.

Skrevet

Hadde garantert dratt på scrappe messa:)

Skrevet

Så lenge du allerede hadde lagt planer for denne helgen, synes jeg det er tiktig at mannen sine planer må vike.

dessuten; en hyttetur kan altid tas senere - du kan jo ikke akkurat flytte messa til neste helg??:)

Skrevet

Nå har jeg jo allerede sagt at jeg dropper messa. Det er lissmo den vanlige at er det noe så sier jeg sånn for mitt er jo ikke så viktig. Typisk meg. Det er så normalt for meg å si det at det bare ramler ut automatisk.

MEN, han vet jo at jeg gledet meg, så nå håper jeg han dropper hytteturen av egen fri vilje.

Siden jeg allerede har sagt at jeg dropper messa, så kan jeg jo ikke gjøre om på det igjen heller...

Når skal jeg lære og huske alt hele tiden, og når skal jeg lære at jeg ikke med en gang skal bagatellisere tingene jeg skal og har lyst til ???

Skrevet

Kan du ikke ta en ordentlig prat med ham. I utgangspunktet burde du jo kunne dra, men problemet er at du har sakt at han kan dra på tur. Kan du ikke prate med ham og se om det er mulig å finne en fornuftig løsning for dere begge to? Det beste ville selvfølgelig være om dere fant en barnevakt, men så lenge ikke det går må dere bare gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Fortell ham hvor mye du hadde gleda deg til å dra, og si at du sa ifra for lenge siden. Du var jo "først til mølla" med planer for den helga. Selv om du har sagt du skal droppe messa, så si ifra til ham at du ble veldig lei deg når du nå må avlyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...