Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Barnet på 7 mnd mitt hadde 38,8 i feber onsdagskveld. I går morning var det nede i 38,7 og i går kveld 38,3.Nå i dag har han 37,17 som ikke er noe. Allmenntilstanden har vært bra, bare sovet litt mer enn vanlig, men da skal det sies at det barnet ikke sover mer enn max 2-3 timer fra kl.08 til ca. 21. Barnet er ikke forkjølet eller noe som helst. Leker fint på gulvet, men vil kose litt mer enn vanlig og. Det jeg lurer på. Hadde dere gått på babysvømming i dag? Var høstferie sist fredag og synest det blir litt lenge om barnet må vente tre uker før det kommer i basseng igjen (dvs neste fredag). Lurte på å dra dit og bare bade en liten stund slik at barnet ikke glemmer hvor kjekt det er, og blir redd neste gang. Bassenget holder 33 grader og det er varmt i garderoben. Eneste litt kaldt i gangen til og fra bassenget. Vi kjører dit vi bader,så det er ikke noe gå tur til eller fra og barnet har alttid godt med kle på før og etter bading. Noe i meg sier at jeg bør holde meg hjemme, mens en annen del sier at jeg kan gå.. Hva hadde dere gjort???
FanteGuri Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Siden barnet ikke har feber idag og allmenntilstanden er bra, kan ikke jeg se noen grunn for at han ikke kan bade, når det er varmt både i bassenget og garderoben.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Du skriver at allmenntilstanden har vært bra hele tiden, ikke forkjølet eller noe. Bare lurer på hva som fikk deg til å ta tempen i utgangspuktet? Barn har uutviklet temperaturregulering og kan få høy kroppstemperatur uten at det behøver å bety sykdom/infeksjon. Sånn som du beskriver det høres det ut som barnet er i fin form, bortsett fra å bli litt mer slitent? (kose og sove mer enn vanlig). Kan jo forsøke og se om barnet liker seg eller ikke i vannet. Høres ikke ut som det er noe sykdom som bør forhindre, men husk: du kjenner barnet ditt best, det er du som må avgjøre hva du tror det tåler:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Barnet sovnet kl.19 på onsdag og pleier aldri sovne så tidlig. I tillegg var det veldig varmt, og sov som sagt mer enn vanlig der for tok jeg tempen. Ellers var det ingen spes grunn uten om det at jeg tok tempen. Ja, vet at barn kan plutselig få høy feber uten noen grunn,men barnet er i den alderen da tenner kan komme og tenkte kanskje dette var en av grunnene til at det var ekstra kosete, sov mer enn vanlig og var varm/feber...
En liten mamma Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg syns du kan gå på babysvømming! Når barnet er feberfritt og almenntilstanden er god kan dere bare gå og kose dere! Gå heller opp litt tidligere om du merker at h*n blir sliten!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Enig med "Hedda..." Høres ut som den beste planen. Kan jo hende det er tenner også, ja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå