dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 vi mangler hyller og skap! jeg vil rydde og ordne, men i mangel av steder å lage systemer i, så blir ting bare flyttet rundtomkring, og jeg mister oversikten - det er fryktelig ekkelt.... jeg tror jeg må kaste en henger eller to til jeg, da erdet mindre ting å forholde seg til. hvor mye sengetøy trenger man egentlig??? Hvor mange gamle arvede dyner trenger man? Når vi faktisk har fått 12 flotte vinglass til bryllupet, må man da spare på de 12 fra ikea? kan noen komme å bare rydde vekk driten min, for jeg eier jo ikke dømmekraft lenger.... men jeg ser et lys i tunellen. For snart blir mangelen på dømmekraft til kastetrang igjen, og da blir det fint!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 God morgen! Ta 12 stk Ikea glass og pakk ned i en eske, sammen med diverse sengetøy, et par hengere og hva du skulle ønske å kvitte deg med. Sett det i bilen og kjør det til nærmeste loppemarked:-) Husk, at det er alltid noen som trenger det mer enn deg!
snuppa72 Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 hehe kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Her samles det også på alt for mye. Er redd for å kaste ting, kan jo hende man får brukt for det en gang Vet at vi ihvertfall har 7 sett med sengetøy, men får jo brukt bare et sett om gangen, og det er kanskje to-tre sett vi liker og bruke så reste kan egentlig kastes, men det blir dessverre ikke gjort. Det kan jo hende vi får så mye besøk at vi trenger alt samtidig (særlig!) Er ikke bare sengetøy som hoper seg opp, men tomme syltetøyglass og gamle ukeblader fra 96 hehe, kan jo hende vi får brukt for det også Ryddet i kleskapet i helgen og der fant vi en rosa BALL genser hihihi,, den kan vel ikke kastes, for den blir vel snart in igjen?? Ha en fortreffelig fin dag!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2007 ha ha ha ha og jeg tror ikke det bare er du og jeg som har det sånn!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 Du har rett klatten. i forrige måned forsvant søpla, så nå er det vel på tide å kjøre avgårde det andre mennesker måtte trenge - for de glassene, er vel strengt tatt ikke nødvendige.
Maud Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 God morgen du! Jeg kjenner meg også igjen. Det er godt vi snart skal flytte, for det er jo grenser for hvor mye jeg gidder å stappe inn i skuffer og skap i det nye huset. Etter bryllupet i fjor ryddet vi masse unna og ga bort til søsteren min som stadig flytter fra tingene sine (sånn er det når man ikke betaler for seg og må flytte fort...). Allikevel står det fortsatt masse vinglass vi ikke trenger i skapene, en del tallerkner også så jeg i går. Loppemarkedsesongen er kanskje ikke helt slutt ennå, jeg får pakke noen esker jeg også. Ellers blir vel kanskje Fretex glade en gang etter nyttår?
tufsemor Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 God morgen til deg,òg:) Hvis ikke jeg tar feil så får jo du besøk i dag......av verdens beste ryddegeneral! *ler* Lykke til.
Karomamma Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 God morgen!! Jeg har rydding på programmet i hele dag, så si ifra hvis du trenger moralsk støtte Du gleder deg til besøk, tenker jeg!!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2007 morals støtte, og en ryddeliste ønskes helt klart!!! herlig, da er vi to!
solkrem Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Heisann og hopp! Kanskje jeg også hiver meg på denne ryddebølgen før lysten forsvinner...) Mine lyster varer bare såååå kort! 1-2-ferdig hehehe Jeg sliter med bl.a plastikk!!!! Tupperware i alle former - hva gjør jeg med 17 boller som tar halve kjøkkenet?
Karomamma Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg må på loftet og blir borte en stund, men du kan få låne min liste i mens: - sortere og pakke barneklær i esker - gjennomgå vinterjakker og -kåper og KASTE - sengetøy, sortere og KASTE, spesielt slitte laken - rydde den ene skyvedørsgarderoben for bilder og fotoer som pakkes i esker og skal på loftet - gjestesengetøy skal sorteres og inn der fotos har vært - hjørneskapet på kjøkkenet, sortere og kaste gamle kakeformer etc. - daue planter på verandaen skal stedes til hvile - søppelsekk med ryer og matter på loftet skal gjennomgås og PÆLMES Fortsettelse følger....
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2007 ha ha ha ha ha ha.... kanskje jeg bare skal la alt stå til hun dukker opp :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. oktober 2007 du trenger bare to, så da kan du spare på tre, og gi fire til fretex! :-)))
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2007 takk, de klærne tar en mnd, så det begynner jeg ikke på nå, men jeg har funnet frem ei eske som skal til fretex i løpet av dagen! den er i grunnen full allerede, så jeg får vel finne frem en til :-)))
Travelmor Skrevet 12. oktober 2007 #15 Skrevet 12. oktober 2007 God morgen og god dag! Jeg blir så inspirert av dere alle sammen, at jeg redd og slett må fly opp på loftet med en gang... har en uferdig jobb der også.... jeg skal forte meg slik at jeg får lest hva som har skjedd her i det siste.
solkrem Skrevet 12. oktober 2007 #16 Skrevet 12. oktober 2007 ...så lenge holdt dette matvraket ut... Skive med eple på og te:) Men jeg har ikke sviktet dere, dette var gøyere enn å rydde alenepene!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 12. oktober 2007 jeg måtte også spise litt plutselig, men jeg er i gang altså!!!
Karomamma Skrevet 12. oktober 2007 #18 Skrevet 12. oktober 2007 He he.... Bare et tips til Maud og andre som bor i Oslo: vi har mini gjenbruksstasjon i nabolaget. Der kan vi levere alt mulig i tillegg til papp og metall og slikt. Klær og sko, for eksempel, sendes videre til Fretex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå