Gå til innhold

lyst til å flytte ,.men hva hadde dere gjort ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en fin leilighet nå , men desverre litt høy husleie og får litt bostøtte men ikke nok mener jeg. Jeg studerer fulltidog er alene om et barn, og dagene blir ganske lange og jeg er helt utmattet. Er ofte hjemme hos mamma siden hun har barnet mitt flere ganger i uken, og da sover jeg over der.

En annen sak er at jeg sliter litt med angst,

Jeg blir dårlig hver kveld alene i leiligheten, får ikke sove og er ganske redd om kveldene. Så jeg føler jeg ikke er klar for å bo alene nå, og mamma har sagt jeg er hjertlig velkommen hjem til henne.. Hva hadde dere gjort . Jeg sparer godt over 7000 kr mnd, betaler for dagmamma itilegg, og snart skal hun begynne i barnehage som er like der mamma bor..

har så lyst å bare flytte hjem nå med engang, men har jo 3 måneders oppsigelse, flytter jeg nå taper jeg 20 000 i depositum. hva hadde dere gjort ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Go morgen,

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal si dette riktig,hehe. Men ikke flytt. Jeg har slitt med det samme som deg i mange år,og det er sjeldent jeg hører om andre. Har vært alene 1 mnd og det går ganske greit. Men tenk på det at en dag flytter du jo ut igjen,kanskje alene,og da er det akkurat likt. Så jeg vil absolutt råde deg til å bite tennene sammen,evnt kjøpe noe naturmedisin eller høre med fastlegen om noe angstdempende. Jeg bruker naturmedisin selv og det fungerer ganske greit.

Dette klarer du kjempefint,kan jeg kan hvertfall du. Jeg tenkte tidligere at jeg heller ville spise mark enn å sove alene,men jeg kjenner det er en tilvenningssak for min egen del hvertfall. Redd er jeg,men ligge med mobilen i handa,hehe.

Dessuten er 20 000 kr myye penger;)hihi

Skrevet

hadde ikke flyttet..prøv å klar deg alene, kan fortsette å besøke moren din som du gjør, men det å være alene på kveldene er noe du må venne deg til selv om det er tøft..

Skrevet

Enig med de over. det er en vanesak å være alene på kveldene, og å flytte hjem til moren din permanent virker mer som en utsettelse av det som må komme.

Skrevet

Jeg er hu første som svarte. Send meg gjerne mailadressen din så kan vi prates på msn og hvis du ønsker? Tenker jeg går gjennom det samme som deg,godt å ha noen som vet hva det går i å prate med;)

Skrevet

Hei!

Hvis du føler det selv at du vil flytte hjem til moren din så synes jeg du ska gjøre det. Jeg vet hvordan det er å ikke ha det bra alene. Det er ikke noe vits å pine seg selv, mener jeg.

Det behøver jo heller ikke være for alltid, men gjør som du selv føler mest for du. Jeg bor selv hjemme hos mine foreldre, synes ikke det er noe problem, bare man har plass til seg og sitt og at man kan være alene om man ønsker det, selvom man bor hjemme.

Hvorfor ska det være så 'fælt' nå, før i tiden var dette jo helt normalt, da bodde man alltid sammen med foreldrene sine, men nå 'må' jo alle på død å liv bo alene fordi det er det mest 'normale' å gjøre.

Med pengene, du sier jo du sparer inn over 7000kr i mnd, hva gjør vel de 20000 da? Det er jo ikke penger du har å bruke likevel, men det blir de 7000kr. :-)

Lykke til uansett hva du velger.

Skrevet

Ja, jeg har en utrolig grei familie hjemme altså besteforeldrene , mamma bor i et "kollektivt" stort hus med flere etasjer, og jeg føler meg så mye tryggere der på en måte. Jeg har vært igjennom en tøff periode og blir ganske paranoid og får angst for diverse ting.

Det er så rart, for om dagen koser jeg meg masse her og det er godt å få litt fred, men senere på kvelden får jeg angstanfall vet ikke hvorfor... vil gjerne at det skal fungere å bo alene men jeg rett og slett vet ikke hva jeg skal gjøre hehe.. klarer ikke å bestemme meg !

Skrevet

Jeg vet åssen det er å sitte aleine om kveldene, jeg har det sånn sjøl, ennå jeg har besøk av huseieren (venninne) nesten hver kveld så kommer angsten sigende når jeg skal legge meg. Jeg ligger våken lenge, og hører jeg en lyd av noe slag kan jeg ligge til 4-5 om morran..

Jeg vil anbefale deg å fortsette å bo aleine og være hos moren din innimellom. Jeg biter tenna sammen og fortsetter og har blitt bedre enn jeg var, før sov jeg aldri om natta (dette var før jeg ble mor) kun på dagtid.. Sov fra ca 9-10 om morran og utover.. Du vil finne en løsning på dette etterhvert, les en tegneserie/ se en søt barnefilm eller lignende like før du legger deg, gjerne på senga, da får du avreagert litt, mitt beste tips..

*lykke til*

Skrevet

okei takk skal du ha.. jeg sliter veldig akkurat nå ikveld er jeg ganske deppa :( er så lei av å ha det sånn.. angsten tar på livet mitt og tar all energi ut av meg.. jeg tenker bare på hvordan d var før jeg fikk angst.... så har jeg d ikke så bra nå med en barnefar som terroriserer meg og alt.. så ikveld har jeg bare lyst til å grine...

hadde gjerne ville prate med deg som hadde det som meg, min email er ihvertfall [email protected]

Skrevet

Har lagt deg til på msn:)

Hilsen hu første:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...