Gå til innhold

Er det egoistisk å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, kanskje det:)

Tidligere kunne jeg ligge lenge om søndagene, stå opp, drikke kaffe og lese resten av lørdagens magasinet.

Nå er jeg glad om jeg pløyer meg gjennom nevnte magasin i løpet av uka...

Tidligere kunne jeg stå i dusjen så lenge jeg ville...

Nå står jeg akkurat så lenge som snuppa mener jeg skal stå. Og det er ikke så lenge...

Tidligere kunne jeg ta lommebok og bilnøklene og skynde meg i bilen for å rekke butikken som stengte om ti minutter.

Nå kikker jeg på klokka og utbryter "bare en time til butikken stenger - det rekker jeg aldri"!!

Før kunne vi planlegge romantiske turer til Praha og London. Nå er det om å gjøre å reise mest mulig til slekta, og passe på at hotellet er barnevennlig nok.

Før kunne jeg nok tenke på "de stakkars sulte barna i afrika". Nå er jeg oppriktig bekymret og gir mer penger til veldedighet enn tidligere.

Før var karrieren viktig, og et par timer ovetid var det vanlige. Nå er tanken på å gå tilbake på jobb foreløpig ganske fjern.

Før var det hyggelig når bonusungen kom annenhver helg, og jeg likte han veldig godt - og var glad i han.

Nå har han tatt han en enda større del av hjertet mitt, og han betyr enda mer for meg enn tidligere.

Kanskje var det en egoistisk handling å få barn. Men det har gjort meg til et mindre egoistisk og egosentrisk menneske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra sagt! Den gikk rett inn her ja :-)

Skrevet

awwwwwwwwww så søtt sagt!!!!!

Skrevet

Veldig bra!

Men det er jo ikek egoistisk å få barn. Vi MÅ jo få barn for å¨føre menneskeslekten videre.

Å få barn er jo å gjøre en innsats for hele menneskeheten, og det er IKKE egoistisk!

Skrevet

Hvorfor MÅ vi føre menneskeslekten videre? Det spiller jo ingen rolle for oss som individer (oss som lever nå), og de barna vi får avgjør jo dette selv.

Altså, bare sånn for å krydre synsvinkelen litt, ingen kritikk av innlegget over.

Skrevet

Kjempeegoistisk å få barn, altså!! De som fikk både 10 og 12 barn i gamle dager var de største egoistene som gikk i to sko!

Hvorfor i alle dager skulle det være egoistisk da? Skjønner ikke det, jeg...

Skrevet

Det ligger i vår natur å føre slekt videre. Se på dyrene! De har jo ikke rasjonell tankegang slik som oss og kan stille sånne spørsmål om de MÅ formere seg. De bare gjør det de. Og de vet jo ikke hvorfor ((:

Vi kan jo velge å slutte å reprodusere oss og la andre individer overta jorden, for de kommer aldri til å slutte med mindre de dør pga forurensning eller andre ting.

Nei, nå var vi virkelig inne på meningen med livet, jenter - ha ha!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...