Gå til innhold

Har dere egne sparepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ekstremt dårlig råd, samboer jobber lite for tida.. selv jobber jeg og tjener ca 10.000 kroner i måneden. Vi har ikke barn..

Men vi sliter med å betale regninger og kan ikke unne oss det vi vil i matveien..

Jeg har "bortgjemt" noen tusenlapper som jeg ikke har fortalt sambo om.. er dette slemt? Jeg har opplevd mye vondt og vanskelig i livet og disse sparepengene er en slags trygghet for meg..

Er det slemt av meg å ha disse pengene liggende uten å bruke av de til det store fellessluket?

Har dere noen bortgjemte penger som bare dere vet om?

Føler meg litt sjofel nå som vi har dårlig råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere klarer å betale regninger og mat, så ser jeg ikke problemet med å gjemme bort noen lapper!

Regner med du tar de frem om dere ikke har nok penger så..

Skrevet

Hvis det er prekært så gjør jeg selvfølgelig det.

Vil bare legge til at jeg er ikke spesielt kravstor og materialistisk. Kjøper sjeldent noe til meg selv, trenger bare den tryggheten.

Hadde vært fornøyd om sambo kunne tjent det samme som meg bare, trenger ikke å være en megalønn. Han har en gammel bil som jeg har investert mye i, han røyker mye. Selv er jeg kun avhengig av pepsi max og kaffe, men førstenevnte har jeg kutta ut nå..

Skrevet

Jeg regner med det er en grunn til at du ikke forteller samboeren din om pengene.

Uansett må du gjøre som du vil med de.

Skrevet

Hva er galt med å ha egne sparepenger? Det har jeg og det har samboer. Han vet ikke hvor mye som står på min sparekonto og omvendt, men hvis det blir krise så tar vi av kontoene, og det renger jeg med du gjør hvis det blir et behov hos dere også. Nå høres det jo ut som det er du som bidrar mest fra før av, så at du har noen bortgjemte tusenlapper som han ikke vet av er vel ikke så farlig. Hvis det er en trygghet for deg at du vet at de pengene er der, så la de være og ikke fortell noe uten å ha dårlig samvittighet for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...