Min lille goggutt Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Noen som kan gi meg noen tips?
prekæs Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Skal den brukes som smakstilsetning, bruker du alltid "eksta virgin" olje. (dvs dressinger etc) Den er kaldpresset. Kalles også jomfruolje. Min erfaring er: Jo dyrere, desto bedre. Varmpresset er kun egnet til å steke i. Finnes godt utvalg i store matvarebutikker.
mayaya Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Tror olivenolje er av en type som setter smak, men kommer i ammetåka ikke på hvilken som ikk egjør det... øøhhh.. god hjelp? neppe :-p
rava Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Når det gjelder Oliven olje så er det prisen som avgjør. Har prøvd ut en rekke oljer i den siste tiden, og ja pris er avgjørende. De beste oljene er selvfølgelig xtra virgin og kommer helst i grønne glassflasker. Pris ca 80 - 100 kr for en halv liter. Når du lukter på oljen kjenner du en frisk duft. Oljen er så god at du kan drikke den rett fra flaksa om du vil :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå