Gå til innhold

skattelistene er ikke nøyaktige(link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sånn har det vel alltid vært... :-)

Skrevet

Nei, sånn har det ikke alltid vært. Skattelistene har vært mulig å se i på ligningskontoret i en periode. De siste årene har det vært en begrenset tilgang på listene på internett. Det er altså en ganske stor forskjell fra lister på papir til dagens søkemuligheter.

Det står feil på meg også, og så lenge det ikke er bedre kvalitetssikret, så synes jeg det er for dumt med akkurat denne typen åpenhet...

Men bevares, det får jo fram kikkeren i mange av oss. Jeg finner det komplett uinteressant å vite hva andre tjener, men skulle gjerne visst hvem som går inn og søker på navnet mitt:) Men det kan man jo ikke...

Skrevet

Jeg tenkte mer, det har jo vært sånn at lønna der vises minus fradrag.. har aldri stemt helt de talla man kan søke opp. :-)

Skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg ikke finner meg selv jeg da... *gruff*

Skrevet

Det er jo fordi det som står på ligningen er jo etter alle fradrag! Så det vil jo aldri vise den reelle lønnen!!

Skrevet

Hvis du sjekker skatteoppgjøret ditt, vil du se at det stemmer med skattelistene. Det er alminnelig inntekt som vises der, dvs inntekt fratrukket alle fradragene en har... det kan jo variere ganske mye.

Skrevet

Jeg er ikke engang med på skattelisten jeg

Skrevet

Reell inntekt og skattbar inntekt kan være to helt forskjellige ting.

Jeg liker heller ikke at de offentliggjøres, det oppmuntrer kikker-samfunnet. Så jeg skal holde meg for god til å kikke i de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...