Gå til innhold

Balooa og jeab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke dere født? Hvorfor holder dere til her inne da i så fall? Er det mye morsommere å erte på seg hormonelle gravide enn frustrerte småbarnsmødre?

Ikke kritikk altså, for jeg ler godt av kranglesiden her mye pga dere :)

Og jeab, masse flotte navneforslag inne på navnedebatten! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg greier bare ikke å holde meg til én lekeplass! Mye vil ha mer, vet du. Og takk! Hvert øyeblikk nå så er det en som faller for et av forslagene mine, og en eller annen heldig unge får æren av å gå gjennom livet og skyve foran seg et velklingende Reola Polyestra eller Thomander Filiander.

Skrevet

Hehe, men du har født ikke sant?

Hvor gammel er knøttet? jente eller gutt?

Skrevet

ja du har et spennende liv jeab..hahahahahahahaaaa!!!

Skrevet

Du burde virkelig snakke med noen om problemene dine.

Skrevet

Gratulerer med gutten! Min gutt kom i juli.

Men du, hva slags navn er Girlander? jente- eller guttenavn?

Vi tenker på navn på nummer to, og syns Girlander var så fint, og det passer til han vi har fra før, Theobaldiander Amandrius. Men Girlander må ha et navn til bak eller forran da.

Kan Girlander Katalysa-tor være et alternativ kanskje?

Skrevet

Katalysator er definitivt noe dere bør ta med i vurderingen. (Jeg satt tvekroket da jeg leste det på navnedebatten).

Ellers så er jo Wolframander svært uvanlig - faktisk er det ikke brukt i det hele tatt, og nå har vi jo lært at jo færre som bærer et navn, jo vakrere er det og dermed desto mer heldig å bruke til eget barn. Wolframander stiller således som kandidat til 'Årets Superfineste Spesielleste Navn Lizzom'.

Eller - vill idé; hva med bare Ramander? Men det blir kanskje litt kjedelig? Jeg foreslår Rxhamandher. Ghirlander Rxhamandher.

Skrevet

PS Om det er jentenavn eller guttenavn er da ikke så nøye? Man må følge med i tiden, vet du.

Skrevet

Hei!

Ja jeg fikk jenta mi for akkurat en maaned siden, men det er saa lite piff inne paa dib..

Ghirlanda er definitivt vakrere enn bare Girlanda/ Girlander. Selv foreslaar jeg Ghirlandah. Og du har helt rett, det kan selvfölgelig ike brukes alene.

F.eks Ghirlandah Cleopatra er veldig nyyyydelig (altsaa!!) siden du da sitter der med en trendy mix av et nytt navn, og et helt vanlig navn.

Om det skulle vaert hankjönn foreslaar jeg Ghirlander Caesar Romeo, Ludvigius Ghirlander og Ghirlanderrobin.

Eller som jeab sier, egentlig spiller det ingen rolle om det er gutte- eller jentenavn. Beckham selv har jo en sönn men jentenavn (Cruz).

Skrevet

Her var det noen saftig gode forslag!

Vi har jo allerede hørt om Aurelius, så Cleopatra og Cæsar er sånn sett helt naturlig å betrakte som alternativer.

Skrevet

Nei om det er et jente- eller guttenavn er jo egentlig ikke så nøye. Dessuten kan man sette sammen jentenavn med ett guttenavn og få et unisex navn. Feks Trinelius, Torine, Ingerobin eller Tonjesander. Takk for flotte forslag, var godt å dra litt på smilebåndet etter å nesten ha kastet opp fler ganger under et bleieskift. Utrolig at det finnes så mye "ondskap" i en så søt liten kropp!

Skrevet

Da må jeg jo si gratulerer til deg også Balooa!

Hvordan er det å være i syden med en baby? Hehe må jo spørre, for på enkelte av innleggene her og på DiB så høres det jo ut som at det er bare i Norge man er gravide og føder barn...

Skrevet

Ps: Dere glemmer Salmonelah og Gonorhemi..

Skrevet

Men har dere ikke hørt disse vakre navnene, fra den eldre generasjonen i nordland og Troms? Radiatorius, Ovarius og Genitalius?

Det er helt seriøst! Det er det værste! :)

Skrevet

Hva med Karius og Baktus?!

Men fra spök til alvor, Halvor, her i Spania har vi noen vanvittig morsomme navn ogsaa;

*María del Mar (Maria fra havet)

*Soledad (ensomhet), /heisann jeg heter Ensomhet Hansen/

*Dolores (SMERTER!) -dette er helt sant, det er et vanlig navn, ofte etter María, men brukes ogsaa alene. Det er forresten vanlig aa forkorte Dolores til Lola og Loli, derav det kjente navnet Lolita.

*Inmaculada (feilfri)

Og en ting til; Maria og Josef, foreldrene til Jesus vet dere..? Jesus er forresten et vanlig navn i Spania ogsaa. Uansett, de heter María og José her i Spania. Saa det er VELDIG vanlig at kvinner her heter María José (Maria Josef..) og menn heter José María. Eksempel paa den siste er siste statsministeren vi hadde her fra partiet PP, han heter José María Aznar.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nok om navn fra min kant for nu, takk for gratulasjon!

Ja jeg maa le av noen (en god del) nordmenn som sier "skal du FÖDE i Syden???? HerreGUUUUUD og jesus kristus!!" Ja altsaa jeg har bodd her i over sju aar, skulle jeg liksom ha reist hjem til Norge noen maaneder för, slutta med jobb og vinka hadet til samboern og alt det andre, bare fordi det eneste stedet i verden der man burde föde er i Norge..?!

Jeg ler meg skakk av nordmenn som skal paa ferie til Syyyyden, og som lurer paa om det er trygt aa spise paa restaurant om man er gravid osv. Er stranda trygg? Kan jeg faktisk bade i bassenget naar jeg er 3 mnd paa vei? Er det ikke saa utrolig masse salmonella der? Burde jeg kanskje ta med mat fra Norge?

Ja dere skjönner, her er det som en slags russisk rulett aa vaere gravid / föde i Spania, da de fleste dör som fluer rundt oss.

Skrevet

Hehe ja kan vel nesten kalle det et mirakel at dere kom fra fødselen uten varige mèn begge to ;)

Skrevet

Ja men innimellom skjer det mirakler, ikkesant. Selv om sjansen for overlevelse er 1 av 2.000. Det er tross alt Syden! Uaaaeeeehhh!! Syyyyyyden!! Syyyyyyyyyyyyyyyyden!! Jenter jenter pleeeeaaase les dette innlegget, trenger HJELP nu!! Kan jeg drikke cola i Syden? Er den trygg? Hallo?! Bom bom bom sham sham SHAM SHAM SHAM!!! Iiik iiik iiik, poff.

..ja jeg er fortsatt like normal som för födselen. Mannen i gata. Det er meg.

Skrevet

Er jo flere flotte navn synes jeg, hva med Urinius, closetta og Toaletta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...