Gå til innhold

Hvorfor har min gutt på 5 uker tett nese???

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå har han vært sånn siden vi kom hjem dagen etter han ble født, og jeg begynner og lure på om han er allergisk mot hund! Vi har egentlig hund, men den er på "ferie" hos svigerinna mi nå.. Men i går var vi hos noen med hund, og da nøys han så fælt at han begynte og blø neseblod! På natta våkner han som regel av at han ikke får puste. Hører det snører seg i brystet hans... Kan han reagere på hund, selv om hunden vår ikke er hjemme? Når den har vært på besøk har han ofte nyst litt mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han kan sikkert reagere selv om hunden ikke er hjemme, er vanskelig å fjerne alle sporene til en hund.

ville nok tatt det opp med en lege ganske kjapt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Man skal ikke kimse av barna, men siden han har vært sånn så lenge, så kan det vel vente til mandag? Da skal vi på helsestasjon på 6ukers....

Skrevet

mini var også "tett" men det var fordi han hadde pustet inn en del foster vann. Dessuten er ikke alt ferdig oppi nesen, så de er ofte tett og lager masse lyder når de sover.

Men kan jo være greit å få det sjekket opp. Synes å ha hørt at allergi ikke kan slå ut når de er så små?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

lydene er greit, men han sliter med og få puste, og da begynner han og gråte stakkar... skal ikke være lett :(

Nei, jeg vet ikke hvordan disse alergiene virker.. får høre med legen..

Skrevet

ja du får gjøre det.

Du kan jo bruke rhinox nesedråper for spebarn de værste nettene. Har meget god effekt =) Fås på apoteket.

Skrevet

Hvis det høres i brystet hans skulle man tro det var astma, men jeg tror ikke det utvikles så tidlig.... Dersom han er allergisk mot hund kan han reagere selv om hunden er borte.

Minsten vår har hatt tett neste omtrent siden han ble født, kun om natta.Legen forklarte at det var ganske vanlig med små fordi de kunne være trange bak i nesen. Vi fant også ut at det ble verre hvis vi hadde et vindu åpent og det kom kald luft i rommet. Han hadde ihvertfall ikke fått sove uten saltvannsdråper! Mirwana heter de, fås på apotek. andre nesedråper må du være mer forsiktig med, de skal ikke brukes for ofte.

Skrevet

sånn var mikael etter fødselen også.. han var det ganske lenge etterpå, så vi trodde hele tiden at han var syk..

men dette var visstnok helt normalt, iflg legen!

men det finnes en rhinox fra 0-2 år, som kan brukes fra barnet er 4 uker.

den kan du spraye inn når det er som værst, så løsner det hvertfall litt, og da blir ikke den lille så irritert.

hvis ikke så kan du kjøpe saltvannspray, eller dryppe inn litt morsmelk i nesen hans.

skal du ha det saltvannet, vil jeg anbefale en som du kan bruke opp ned, sånn at du slipper å løfte han opp midt på natta mens han sover :)

Skrevet

Lillemor her hadde veldig mye slim i "systemet" da hun ble født..

De kløp henne faktisk for å få henne til å skrike så ikke hun skulle surkle sånn..

Men hun var snørrete i ett sett til hun var ca 3 mnd.

Og gråter hun blir hun kjempesnørrete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...