Gå til innhold

Jeg blir så forbanna og lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når alle må kommentere hvor stor jenta mi er.. syns ikke hun er sååå stor jeg da,hun er 3,5 mnd og veier 6930.Er det såå mye da?Mulig jeg over reagerer litt,og jeg brydde meg ikke noe om det i starten men har nå hørt det i 3,5 mnd og begynner å bli lei av det.Sikkert ikke vondt ment men jeg blir lei meg for det.Slitsomt!

Måtte bare få luftet det litt,har tenkt på det noen uker nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet at det er utrolig slitsomt , sønnen min var nesten 8 kg når han var 4 mnd og alle måtte kommentere det . ble kjempe lei og syns folk bør passe munnen sin.

nå har jeg en jente som vokser sakte hun er 7 mnd og nesten 7 kg og blir drit lei av og høre om hvor liten hun er .

ungene vokser forskjellig og folk må lære seg å ti still

Skrevet

Ikke spesielt stort det nei! Pjokken min var 6755 da han var 3,5 mnd, og det er omtrent midt på normalen. Tror ikke det er så¨mye annerledes for jenter.

Når det er sagt, så tror jeg som oftest folk mener det vel når de sier at babyer er store da. "Stor, fin jente" liksom. er jo kjempebra at de legger på seg, alternativet er jo mye verre.

Skrevet

Hvor lang er hun da? Min gutt er 61 cm og veier 6850, liten plugg det ja, men babyer skal jo ikke være "tynne"...

Skrevet

Hun er 62,og ja hun er ei lita bolle:)Men jeg syns det er søtt,men blir bare sur når alle må kommentere det

Skrevet

Sannsynligvis mener folk det som et komplement. Stor og fin og sunn baby. Mange sier det om jenten vår også selv om hun er helt gjennomsnittlig. Men jeg pleier å bli glad da - sannsynligvis fordi jeg slet sånn med ammingen i starten og er sjeleglad for at hun legger på seg.

Skrevet

Snuppa er også stor for alderen, husker jeg var spesielt stolt av at hun var så stor frem til 6mnd for da fikk hun jo bare mm :) Folk er forskjellige, jeg tok det bare som et kompliment. Er fortsatt kjempestolt av at hun er så stor, ser det som et sunnhetstegn! Skjønner at du blir lei, men tipper folk mener det veldig godt. Er jo bare positivt at barna vokser! :)

Skrevet

ja...

Hos oss har det blitt mas om hvor tynn vesla er, om vi ikke gir henne mat!!!

Nå var hun 2290 g når hun ble født (ble forsåvidt beskyldt for å ikke ville det beste for henne, da jeg ble igangsatt ved 36+6 pga alvorlig preeklampsi)

og er da ikke blandt de tykkeste, men lang og tynn.

Hun har i tillegg reflux, så det er ikke så lett å få henne til å legge ordentlig på sag, spesielt ikke siden hun er så aktiv.

Hun er forresten 70 cm og 7400 g (7 mnd)

Skrevet

Sønnen min var 6930 og 63 på 3 mnd kontrollen.

Han veide 4080 og var 53 da han ble født.

Får normalt med mat, det er bare sånn han er. Og det er lite jeg får gjort med det. Men han er ikke noen tykk baby. Han følger sine kurver;) Og det er jo det de skal!

Ikke bry deg du!

Jeg har også hørt at han er stor. Men når jeg ser på andre jevnaldrene, så ligger de på samme str.

Når de blir mer aktive, begynner å krabbe og gå jevner dette seg ut;)

Skrevet

Jeg syntes det er kjempekoselig jeg da, når folk sier at hun er så god og rund:) Blir bare stolt når folk kommenterer det! Hun var 63 cm og 6,3 kilo på 3 mnd kontrollen.

Skrevet

Har fått høre hvor tynn jenta mi er i 3 år, hun var ikke 8 kilo som ett åring engang. Men har egentlig aldri tenkt så mye over det, men jeg kjenner mange som ikke liker at vekta til barna deres stadig blir påpekt.

Skrevet

Det skjønner jeg godt.

Jeg blir litt trist når det stadig blir påpekt, av fremmede, at jenta vår er så tynn. Hun er snart 8 mnd, 70 cm og 7 kg. Hun slet veldig i starten, ville ikke spise og rasa ned i vekt. Hun brukte 3 uker på å ta igjen fødselsvekta. Så dette henger jo i, og hun er fortsatt småspist. De vi kjenner vet jo om dette, så de sier ikke noe; synes bare hun er blid, søt og god :) Og hun følger sin egen kurve :)

Men det sårer en del når fremmede påpeker det; fordi det vekker minner om hvor forferdelig bekymra vi var, lenge, angående spising. Pluss at jeg føler vi må "forsvare" det, og forklare hvorfor hun er så lita og tynn...

Skrevet

skjønner hva du/dere mener! Og ikke bry dere om sånt,vet hvordan det er... Ikke noe koselig når kanskje babyen ikke legger nok på seg eller det er noe annet som er årsaken. Men er vel ikke så ille om man får skryt over hvor stor og fin babyen er da,det viser jo bare at h*n får nok mat og trives. Vel og merke,alle barn er forskjellige,liten og tynn,stor og lang... Det viktigste er at de trives og vokser i sitt eget tempo!!!:) Så kos dere alle med babyene deres,små eller store er de like mye verdt!:)

Skrevet

Samme her.. Jenta vår er 3 mnd og veier 7140 g.. Hun er ikke tjukk el noe, bare kjempe god!!! lei av alle kommentarene til folk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...