Gå til innhold

hvordan får man bebi i magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var 4,5 år og vi lå sammen på sofaen og såg på tv en kveld.. Da kom spm: - Mamma hvordan får man bebi i magen.....

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare, så jeg kikket på henne og sa at det skal jeg fortelle deg når du blir litt større.

Da snur hun seg mot meg og sier veslevoksent....men Mamma, du kan bare fortelle det nå for jeg husker ganske godt!!!!

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe det var litt av ett gullkorn... har en datter på 4år, og får nok dette spørsmålet nå når vi forteller at det er en til på vei =) men jeg vet ikke om jeg vil fortelle dette til henne enda =)

• 2 uker senere...
Skrevet

hehe, min nevø på 4 år fikk vite at tante har baby i magen.

Første kommentar var: "åhhh, jeg vil ta'n ut og kose me'n!!!"

:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Min lille gutt (snar 3) tror mamma har spist babyen. Han er veldig opptatt av at alt mann spiser kommer ned i magen. Så da jeg fortalte ham at mamma har baby i magen så han litt rart på meg og sa bare først "tsss" (du tøyser). Så lagde han en klype med fingrene og lot som om han spiste noe fra magen min. Å så superfornøyd "Jeg og spiste baby, inni magen der" og pekte på sin egen mage. Da jeg sa at mamma ikke har spist babyen så han enda rarere på meg og skyntet seg bort til pappaen og sa "mamma spise baby, inni magen" som for å få en bekreftelse fra pappa. Vi kunne jo ikke annet enn å le.

Skrevet

Gutten vår (4,5 år) gleder seg veldig til å bli storebror, men vi har ikke fortalt ham det ennå denne gangen ettersom ddet gikk galt sist gang. Men tror nok han aner at noe er på gang, for han prater mye om det for tiden.

Her en kveld sa han;

-Mamma, når kommer det baby i magen din?

-Det vet jeg ikke ennå... Har du veldig lyst til at det skal være baby der?

-Ja! Vet du mamma, det er hjertet som bestemmer om det skal komme baby i magen! Og det er hjertet som bestemmer om det skal være tvillinger.

Synes det var søtt sagt, selv om han skal få nærmere innføring i emnet etterhvert..!

Skrevet

Har alltid lurt på hva jeg selv skal si til mine barn. Da jeg spurte om dette da jeg var sånn 5-6 år, så sa moren min det rett ut slik som det var. Vi parer oss slik som dyrene for å få barn. Ikke så søtt vil jeg påstå.

• 1 måned senere...
Skrevet

min gutt på 4 år skal bli storebror og det var jeg som fortalte han det. Da sprang han til pappaen sin og sa "pappa.. mamma har baby i magen og det er postmannen som har lagt babyen dit".. måtte flire litt vi. hehe

Skrevet

Et av barna i barnehagen jeg jobber hadde fått med seg at jeg var gravid, og var jo veldig nysgjerrig på dette..

Barnet: Har du baby i magen?

Meg: Ja :-)

B: Hvem er det da?

M: det vet jeg ikke ennå, jeg får ikke hilse på den før til sommeren når den kommer ut

B: Hmm.. Er det pernille? (pernille er minste jenta på avdelingen:-))

Søte barna :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg satt barnevakt for sønnen til en bekjent her for et par uker siden (fem år gammel). Han satt med lørdagsgodtet sitt og koste seg med barne-tv, så jeg tok fram strikketøyet mitt. Han så på det og spurte hvem det var til, så jeg sa at "det er til babyen jeg har inni her" og strøyk meg på magen. "Åh, få se!" utbryter han med stor iver, og bretter opp genseren min, og jeg svarer at han kan ikke få se babyen, for den er inni magen. Da ser han vantro på meg... "HVORFOR det?"

Stakkar, han hadde overhode ingen forståelse for at det var særlig lurt å oppbevare babyen sin inne i magen! Hører med til historien at gutten nok ikke har sett stort av gravide kvinnfolk før heller, faren er helt alene med ham og har såvidt jeg vet ikke engang hatt noen kortere romanser på de fire årene han har hatt guttungen...

Skrevet

.... at mammaer og pappaer er glade i hverandre, og når de er glade i hverandre så blir det også kosing. Også ligger de og stryker og koser og er veldig glade i hverandre. Og noen ganger så blir de så glade i hverandre at pappaen stikker tissen sin inni tissen til mammaen. Og da kommer det som heter sædcellen ut av pappas tiss og svømmer alt han kan inn til egget til mammaen som ligger og venter.

SÅNN sier man det. (eller noe i samme gata)

Og tro meg, det er MYE lettere å forklare det på denne måten til en 4-5-åring enn til en tenåring. Og forteller du dine barn dette på denne måten mens de er små, kan de få fine bilder av dette å være kjærester og lage barn, til stor forskjell når de kommer på skolen og møter større barn. Da møter de ord som pule, fitte osv og ikke alt blir like fint fortalt.

Hvilken versjon ønsker du at dine barn skal få presantert først? Jeg vet hvilken jeg foretrekker. :-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi tok mild-versjonen da vi skulle fortelle eldstemann det da han var 4 og skulle bli storebror. Sa bare at når to voksne blir kjærester og de vil bo sammen med hverandre og sover i samme seng om natten, da kan det plutselig hende at det er en baby inni magen til mammaen. Helt greit det som midlertidig forklaring, han godtok den ihvertfall. :) Har fortalt tiss-pluss-tiss-versjonen da mine har vært sånn 6-7 år ca. (Også på en diskrèt måte, da- må jo tilpasses alderen litt og..) Har gått helt fin det. Som oftest sier de jo bære "HÆ?" Eller "Æsj.. det skal jeg aldri gjøre", også er temaet lagt på is for en liten stund, hehe.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dattra mi på 3 seier heile tida at babyen inni magen til mamma vil ikkje komma ut han....men han kjem ut gjennom navelen...:)hehe....så seier ho at ho og har baby i magen, og når dei kjem ut har ho 3 babyar....(meiner då min,hennar og lillebror på 1 år)

Her om dagen sa ho mamma om eg dytter på magen din,trur du babyen kjeme ut då????

hehe...jammen masse dei får sagt....

• 4 uker senere...
Skrevet

Stesønnen min var redd for at mamman hans skulle kaste opp baby'n han. Hun var sikkert litt dårlig, også tenkte han at baby'n kom til å komme opp når hun kasta opp. Hehe! Måtte smile.....

• 1 måned senere...
Skrevet

Kjenner ei jente som blei fortalt av naboen at men "bæsja" ut babyar. Då var ho 4-5 år, og nekta gå på do. Etter lang tid fekk mora ut av henne at det var fordi ho var redd ho skulle bæsje ein baby i doen. Ikkje alle forkalringar er like gjennomtenkte!!

Skrevet

Vel, jeg gikk i 2. klasse første gang jeg hadde en "opplevelse" med en gutt. Gutten mente at den eneste måten å bli kjent på var å se hverandre nakne.... noe tidlig spør du meg... nå i ettertid! Og grunnen til at jeg likte denne gutten var at det var den eneste gutten i klassen jeg kunne tenke meg å lage baby med... ikke at jeg hadde peiling på hvordan man lagde baby selvfølgelig. Trodde man måtte ligge sånn at kroppene dannet to Y'er med beina og så måtte de stikkes opp mellom hverandre.....

Så man skal vel kanskje være forsiktig med hva man sier til barn??? Men alikevel ikke skjule for mye??

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi har to gutter på 4 og 5. De spurte lenge før jeg blei gravid igejn. Jeg bare forklarte og tenkte litt " gisp hvordan tar de dette" Men alt de sa var å ja, det var jo lurt, og ferdig med det.

De synes det er spennende men det er aldri flaut, og det synes jeg er fint. Tror ofte det er mer vanskelig for oss enn det er for barna!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har boka til trond viggo torgersen som heter KROPPEN fra da jeg var liten.. Elste på 3,5år lurte på hvordan babyn i magen kom inn din og hvordan den kom ut igjen, da leste jeg den boka for han.. Enkelt, greit og sant. Med morsomme illustrasjoner. Han tar fram boka hver gang vi får besøk, og viser babyn som kom ut.. og sier, det er babyn i magen til mamma, det er en lillesøster. Babyn er i magen her (peker på magen min) og kommer ut av tissen her (peker mot tissen min) Det var litt flaut da han fortalte detta til pappan min..hehe.. Men synes det er helt greit at han har fått en forklaring han godtar, og som jeg slipper å bortforklare senere.

• 1 måned senere...
Skrevet

min sønn på 4 sporte hva jeg hadde i magen, måtte da svare at det var en liten baby. Da sier han at " ja, men det har jeg også, inni magen min. å den kommer ut i tisseluren min" så springer han på do å regelrett skal tisse ut hans egen baby:)

hver gang dette skjer flirer jeg meg skakk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...