Gå til innhold

Hva gir man sitt eget barn i dåpsgave...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har opprettet konto på barnet vårt og setter inn 500 kr i mnd frem til hun er 18 år, men jeg vet ikke om det er vanlig å kjøpe en gave ved siden av - et minne liksom...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig forskjellig praksis på dette tror jeg. Om man holder festen så er det mange som syntes det holder. Jeg kjøper ingenting - han kommer til å få så mye fint av alle andre og av meg får han jo masse fint hele tiden.:) Sparer penger til ham gjør jeg og - så det får holde:) koster jo litt å holde selskapet også..

Skrevet

Vi opprettet også konto til gutten vår og skal ha faste innskudd på den til han er 18 år. Det som er så fint med det er jo at gaven vokser i takt med gutten =)

Tenkte at gutten fikk mange ting fra gjestene, så vi valgte å ikke kjøpe noe annet fra oss. Det at mange anser selskapet som gave synes jeg er merkelig.. selskapet vil jo ikke gutten huske eller dra nytte av. Det er jo mest for familien man holder selskap. Greit at selskap gjerne blir dyrt, men det er jo liksom ikke noe gave i seg selv føler jeg!

Hvis vi skulle valgt å kjøpe noe ville det blitt et smykke eller et dåpsfat.

Skrevet

Vi kjøpte kunstnerutgaven av Asbjørnsen og Moes samlede eventyr. kjempefin! :)

Skrevet

Her i huset fikk prinsessa 3000kr i dåpsgave fra oss (mamma&pappa). Vi har også opprettet en egen konto til henne hvor vi sparer barnetrygden hver måned (det er jo penger vi egentlig ikke har).

Skrevet

Ikke annet enn en spareavtale... Men jeg sparer i mitt navn da, så ikke ungen skal ende opp med formue, da får de jo ikke stipend/studielån og div andre ulemper.

Jeg vil overrekke disse pengene når jeg mener det er riktig, til bolig eller noe sånt. Tror en 18åring som plutselig disponerer over 100.000,- ville bruke det på fest, sydenturer, gamle bilvrak osv ;-)

Skrevet

Enig med deg Kosel!

Skrevet

Smykke fra meg og tursekk fra far:)

Skrevet

Vi har begynt å samle sølvtøy til henne, og spleiset på bilstol sammen med mamma og pappa. I tillegg har vi satt inn noen kroner på konto til henne.

Skrevet

Her fikk gullet et hjerteanheng i gull med diamant og perlearmbånd og perlekjede med meg.

Skrevet

Vi ga ikkeno på selve dåpen. Men han får og har fått masse kjærlighet, trygghet, mat, utstyr og saker i fra fødselen av og helt til han ikke trenger oss mer. Jeg sparer barnetrygden til han da, men ser ikke på det som noen gave.

Skrevet

vi gir ingen gave. Trodde ikke det var vanlig jeg?

Sparer barnetrygden i mitt navn sliki at det ikke blir no stipendkluss i fremtiden. Tanken er å spare noe i aksjer etterhvert. Pengene skal gå til bunad, lappen. utdanning, bolig etc.

Skrevet

Har aldri gitt egen dåpsgave til mine barn, og har heller ikke tenkt å gi noe til tredjemann når hun døpes.

Skrevet

Ga medlemskap i boligbyggelaget

Skrevet

vi ga barnet vårt et gullhjerte (smykke) hvor vi inngraverte navnet hennes foran og dåpsdatoen bak.

Gjest Ut på tur
Skrevet

tror hun skal få et fadderbarn gjennom Care el.l

På den måten kan hun lære å gi til de som ikke har så mye som hun selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...