ettie Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Domme domme domme meg!!! Skulle lage gips avstøpning av lillemann sine hender og føtter, Kjøpte gips og snakka med dama på hobby butikken om hvordan gjøre dette- lage trolldeig i form, ta avtrekk, helle i gips. Gjore dette i en middagsform, lurte jo litt hvordan "dritten!" skulle komme utav forma, men,men... Nå er dritten tørka! Får det F**** meg ikke utav!!! Leste på nettet nå:"husk å ha avstøpningsformer som kan kastes etter bruk!!! Dritt! Hva gjør jeg nå???
bibi5 Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hvis jeg forstår det rett har du trolldeig ned mot bunnen? Isåfall ville jeg tatt en skalpell eller veldig tynn kniv og forsiktig skjært langs kanten....Litt rufs og små-brudd blir det nok. Men dette kan pusses bort.....Lykke til
ettie Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 Ja du forstår meg rett, men jeg har allerede prøvd dette, og fy søren for et arbeid!!! Ganske stor form jeg brukte skjønner du... og jeg som skulle lage gave til sambo som hadde bursdag i morgen og alt...
EnUndreneMor Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 har du prøvd å ta å skjære rundt og tipe det på hodet å ta en feks kniv i hjørnet og ''vippe'' den ut??
Libido- Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 kan du ikke bare sende med forma til dem som skal få den. Si at du ikke tora å ta den ut, for du var redd den skulle bli ødelagt. *knis*
bibi5 Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 kan hende det slipper lettere om du tilsetter litt vann langs med kanten når du skjærer......men tviler ikke på at det er en jobb.. Om du må gjøre det om igjen ville jeg prøvd en dyp plastkopp som kan ødelegges ....et godt lag med trolldeig nedi og prøv å la barnet ta et godt tak nedi trolldeigen. Om du får fingrene godt nedi og liker de ut igjen, blir resultatet knallstilig, med korrekte avtrykk av fingrene stikkende ut fra bunnen, om du forstår min ekstremt gode forklaring :-)))
ettie Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2007 Hehehe... Gikk etter en time med skjæring rundt kanten og tilslutt vipping. Forma var oval og det gjore det ikke akuratt lettere. At det går ann og være så blåst i huet!!! Burde jo ha skjønt at dette ikke gikk. (Skal aldrig mer ta alt de sier i butikken for god fisk!) Skal lage slike til jul også, men da skal jeg lage hele formen av troldeig...IKKE steke formene mine!!!
ettie Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2007 Takk for tips. Prøvde med vann men synest ikke det gjore den store forskjellen. Prøvde og varme forma også, men nei... Fikk det jo til tilslutt da.... Ble kanon stilig, Skikkelig gode avtykk langt nede i trolldeigen, spesielt stilig siden småen putta tærene sine ekstra dypt ned Anbefaler andre og gjøre det samme....men ikke i stekeform eller andre ting man ikke vil ødlegge vel og merke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå