Leieboer funnet! Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Holder på å pusse opp kontoret/hobbyrommet mitt. Har malt 3 vegger i fargen lys toscana. På den siste kortveggen vil jeg gjerne ha en litt sprek farge, men klarer ikke å finne ut hvilken. Er det noen av dere fantastiske bim-damer (og menn!) som kan gi meg noen tips til hvilken farge som passer?? På forhånd 1000 takk :-)
Smånetta 14.mai Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Vet ikke helt hva lys toscana er, men tipper en jordfarge? Hva med en kul tapet i litt lekre jordtoner? Eller gull? Har en gang sett en leilighet med en diger gullvegg og det var dødslekkert! Har lyst på selv, gitt. Personlig er jeg litt svak for alle de jugend liljemønstrene som er på tapeter for tiden. Trenger jo litt overdådighet på arbeidsrommet...
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Her kan du lese litt om farger da! Kanskje det kan hjelpe deg litt på veien!! Gult: Milde, lyse gultoner kan brukes i de fleste rom. Passer spesielt i rom som vender mot nord, og rom med lite sol, slik som i gangen. Oransje: Stimulerende farge som passer i barnerom og arbeidsrom. Unngå oransje i sørvendte, solrike rom. Rødt: Brukes helst i rom som oppleves som kjølige. Passer i stua og spisestua eller som en varm velkomst i entreen. Fiolett: De mest intense tonene bør holdes unna store veggflater. Men en lys syrinlilla kan være nydelig på soverom eller barnerom, eller en dempet grålilla for et mer sobert inntrykk. Blått: Kan brukes i alle rom, så sant du trives med en sval og luftig atmosfære. Grønt: Kan brukes i alle rom, men er ekstra smart i et arbeidsrom, siden fargen er bra for konsentrasjonen. Er rommet solfattig, bør du benytte en kulør med mye gult. Turkis: Både milde og mørke nyanser av turkis passer fint på soverom, bad og kjøkken. Fargen kler både hvitt og gylne og mørke tresorter. Naturskalaen: Krever ikke mye oppmerksomhet, og passer hvor som helst. Gråskalaen: Underordner seg alle kulørene i rommet, og passer overalt. Velg gråtone med omhu, de kan være mer forskjellige enn du tror. Lykke til!!
Leieboer funnet! Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2007 Takk! Dette var spennende. Bør vel kanskje gå for en eller annen grønnfarge, dersom det skal være bra for konsentrasjonen. Kan trenge det av og til!
tiltiderensom Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Lys toscana er en jordfarge, derfor synes jeg fargene rödt, lilla, gull, oransje og dyp rosa - gjerne en kombi - passer til. Fargene kan väre sterke ,men bör väre varme. Lime, turkis osv. blir for kalde.
nits Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 lilla er jo en hot farge :-) Og husk at det kan males over når en er lei av den!
kajfla Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 hehe, jeg har samme farge som deg.. og min siste vegg er i grønn..er veldig fornøyd!
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Grønn-den fineste fargen i verden :-) Da kan du føle deg i ett med naturen :-) mellom-mørk, som i en skog!
StorkeMammaen Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Hei, hvis jeg var deg så ville jeg tapetsert, det finnes så utrolig mange fine tapeter for tiden. Når det bare er en vegg så blir det ikke så dyrt og ikke blir det for mye mønster heller. Det har jeg sett flere steder, superfint!!
M&guttane Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Retro tapet har jeg lyst på. Har tenkt å male soverommet. Lys capuccino farge på 3 vegger og en retro tappet på den siste. En litt diskre retro tapet hvis det er noe som heter det...Velge med omhu- kan fort bli for mye av det gode...
Leieboer funnet! Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2007 Hvilken grønnfarge har du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå