Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 jeg og bf var til megling i sommer,ble enig om samvær,men ser at nå at det ikke fungerer for treåringen i praksis,han blir lei seg når ettåringen får dra hjem før han ( de har vanlig samvær og treåringen 40-60) jeg tok kontakt med advokat,å han sendte et brev til ex om at jeg ville samkjøre samværet med begge guttene,størstemann må følge samværet til minstenmann. men ex nekter dette,han har tatt kontakt med megler å han påstår at de sier jeg ikke kan gjøre sånn. men det skulle jo en advokat i såfall vite?? hvem har rett her? forvirret nå..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Så vidt jeg veit, så skal det være likt grunnlag for begge barna, det vill si, at begge skal ha like mye tid med barnefaren, ikke en mere enn den andre..For da blir det forskjellsbehandling noe norge er veldig i mot.(sies det i allefall) Viss din førre dette nekter, så må du bare senke tiden til den elste. Så får de like lang tid begge to.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 ja,det er det jeg også vil,men klarer ikke å få bf til å forstå det. han mener at ettåringen må øke til 40-60,noe som jeg synes er for mye til en sånn liten gutt. dessuten har de nettopp fått seg en søster (x er bf) å jeg syns han kan vente med økt samvær til hun er gammel nok til å bli med på det. (de har også eldre søsken 10år og 7år,som er mine særkullsbarn) synes det er trist at søskenflokken skal bli så oppdelt pga at han ikke orka å satse på familien. skal på familievern kontoret i slutten av okt,spent på hva de kommer til å mene.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 uansett så skal det være likt for alle barn, å du er den som rett å slett egentlig bestemmer, for det er du som har hovedomsorgen for barna. Så bare stå på ditt, å be de følge norske lover..
metteflette Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Vanlig megling er ikke noe som resulterer i et påbudt samvær. Dere blir enige, og avtalen gjelder kun frem til en av dere ønsker ny avtale (som nå) Du kan kreve ny megling eller gå veien om advokat. Men ingenting blir lovpålagt før det ender opp i rettsystemet og eventuelle avtaler blir tinglyste. Frem til det kan dette forandres på så lenge dere er enige om nye avtaler. Skjønte du hva jeg mente?
Bdancer Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor_advokaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå