Gå til innhold

November: Hvor tid begynne med lett melk?


Skorpion

Anbefalte innlegg

Har dere tenkt på hvor tid dere vil begynne med det og evt er dere begynt? Jenta mi har fått smake og det ser ut som hun synes det er godt. Ammer fortsatt en del og tenker å gå over til lett melk når vi slutter. Kjekt å høre hva andre tenker og gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi har melkeallergi, så vi skal ikke ha melk. Men - hørte akkurat med HS om når det var ok. Hun sa at man burde vente til rundt 1 årsalder pga jerninnholdet i vanlig melk er mindre enn i MME. Jeg har alltid trodd at de anbefalte å vente pga melkeallergi, men det er altså pga jerninnholdet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å gi han når han var 10 mnd, for da begynte jeg å kutte ned på amminga.. Har hørt det er best å begynne med melk samtidig som man ammer..

 

Nå ammer jeg bare med en gang han våkner, så får han melk til frokosten.. Ellers får han vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har begynt å gi vanlig melk,varmer dere den? og hvilken type melkgir dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke turt å begynt enda siden de ikke anbefaler det før 1 år..men vi bruker mme da og ammer ikke:)

har begynt å gi litt yoghurt hver dag da( naturell med fruktmos)

kommer vel til å la henne smake på vanlig melk etterhvert(lett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått smake litt melk når vi har det til frokost, og hun liker det i allefall. Vi har igjen en full pose med mme, så vi skal i allefall bruke opp den først. Kommer til å ta det litt gradvis, med smaking nå fremover (lettmelk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolai får fremdeles bare mm og mme. Siden han ikke liker grøt så vil jeg vente pga. jernet, men han har fått mat med vanlig melk siden han var 6mnd. Vet ikke når jeg kommer til å begynne å gi vanlig melk, det haster ikke og jeg tror heller ikke at for mye melk er spesielt sunt. Fortsetter nok med mme i et par måneder til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...