våken_om_natta Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg ble konisert (operert for celleforandringer) i vår. Var på kontroll og tok nye prøver i sept. Da fikk vi beskjed om at alt så bra ut og at vi bare kunne begynne å prøve på nr 2. Nå har jeg fått beskjed om at prøvere ikke er bra likevel, og legen ba meg ta nye om ca 6 mnd. Glemte helt å spørre om det betyr at vi må legge baby-planene på is. Det er sikkert ikke noe farlig med prøvene, kunne være bare arrvev. Om vi venter i 6 mnd må jeg kanskje opereres på nytt. Da går det brått enda flere mnd, kanskje et år, før vi kan prøve igjen. Hva om de må fjerne så mye av livmorhalsen at det ikke blir nok igjen? Har jo allerede fjerna en god del... Om jeg blir gravid nå, får jeg vel ikke tatt de kontroll-prøvene om 6 mnd... Tenker innimellom at det kanskje er nå eller aldri!!! Jeg har sendt mail til legen, men ikke fått svar ennå. Noen som kan si meg hva de ville gjort??
Trulte76 Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 ville spurt legen om dette jeg..hva han anbefaler deg å gjøre.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Kjør på sier nå jeg da! Jeg fikk påvist celleforandring i jan 07.Jeg går å venter på svar på HPV-test. Hvis den er pos, må jeg også koniseres. Men jeg prioriterer prøvingen, og det kommer jeg til å fortsette med! Det er viktigst for meg.
cucumber Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Hei, jeg ble også konisert i vår, og hadde da akkurat sluttet på p-piller. Etter operasjonen sa legen at vi burde aller helst vente til etter kontrollen om ca 6 mnd, men at det ikke var noen krise om vi ble gravide før det. Jeg har ikke vært til etterkontroll enda, men vi prøver som bare det i mellomtiden! Håper selvfølgelig at alt er ok på neste kontroll, men tror jeg hadde vært usikker sånn som deg hvis ikke. Legg gjerne inn et innlegg hvis du snakker med legen om det!
våken_om_natta Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2007 Det skal jeg gjøre! Tenker vi fortsetter prøvingen. Men av og til tenker jeg litt sånn: enn om det er noe farlig? Da er det jo best å vente, bli operert og heller være en frisk mamma for gutten som jeg allerede har!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå