Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Da vi var på 3 mnds kontrollen spurte HS om jeg ville ha 4 mnds kontroll eller ikke (er ekstra tilbud om det), jeg takket ja fordi jeg synes det er greit å følge med på veksten når de er små. Mini har alltid vært urolig og det har bare blitt verre og verre, har følt han ikke har fått nok mat siden han spiser så ofte, men samtidig har jeg hatt rikelig med melk, så enden på visen er jo at han sluker melken, blir mett og får masse luft ned samtidig, blir fort sulten igjen, sluker melk og luft igjen osv og han er sutrete og virker utilfreds mye av dagen. Skrev et litt fortvilet innlegg om dette for et par uker siden og vurderte å begynne med grøt når han var 4 mnd enda jeg helst ville ha fullammet til han var 6 mnd. Vel, han blir 4 mnd i morgen og vi gav første smaksprøve i går. I dag var han på 4 mnds kontroll og han hadde kun lagt på seg 100g siden sist! På en måned altså. HS spurte om vi hadde begynt med grøt og det hadde vi jo så vidt og hun sa det var bra for han trengte virkelig ekstra mat nå og hun anbefalte oss å bare bruke en ukes tid på å øke til full porsjon og så gå opp til to porsjoner og middag innen han var 5-5,5 mnd. Uff, stakkers lille mini. Er bare så glad jeg takket ja til 4 mnds kontroll-timen og at jeg aunsett stolte på magefølelsen min av at han ikke fikk nok mat og uansett begynte med grøt nå. Nå skal jeg i hvertfall kvitte megmed dårlig samvittighet for å begynne så tidelig, han trenger grøten, uten tvil! Han har gått fra å ligge 3 ruter over normalen på vekt og være perfekt i forhold til lengde, til å ligge en linje under normalen på vekt og være tynn i forhold til lengden sin.
~~¤April baby¤~~ Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Rart det der med mødre og magefølelse. =) ¨ Bra at du har begynt med grøt. Jeg begynte med grøt når han var 4 mnd,har masse melk,men han blir så fort sulten. Var på kontrol,og HS sa det var bra at jeg hadde begynt,noen barn trenger mer enn andre. Sånn er det jo bare. Ha en fin kveld.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Snuppa mi har også lagt lite på seg, så jeg skal på veiing med henne i neste uke når hun blir 4 mnd. Vi har begynt å smake såvidt på grøt, og prøver å få i henne litt ekstra mme på kveldene, så pumper jeg i tillegg for å ikke få mindre melk. Har jeg pumpemelk får hun det... Godt at du slipper den dårlige samvittigheten nå Husker jo du var fortvilt her ja. Du skal se vekta fyker til værs etterhvert nå fremover, og gutten bllir roligere
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Ja det er rart med det. Eldstemann trengte også grøt ved 4 mnds alder, men han var jo kjempestor generelt, både på lengde og vekt, mens mellomste kunne jeg fullamme til han var 6 mnd, så tror ikke det bare er melken min det er noe galt med heller, men at barn er ulike som du sier. Ha en fin kveld du også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå