Spent03.01.08 Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Ikke helt sikker på hva som er vanlig, men synes dette hørtes litt for tidlig ut? Tenker på lungene til babyen for eksempel? Noen som vet? Litt små lei meg nå, fikk datoen 21. des.. Ser ut som jeg blir nødt til å være på sykehuset på julaften... Leit mht at vi har ei på 2,5 år som gjerne skulle ha vært sammen med mammaen og pappaen sin denne dagen..For all del,- det ville jo være verdt det, men trodde ikke det var vanlig med 3 uker før??
Erisa* Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Tror 3 uker før termin er ganske standard. Lungene fungerer fint da:) Er mye verre før uke 32, men modningen av lungene begynner jo så smått i uke 24 syns jeg å huske..
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Det er vel 2-3 uker før termin som er det normale. Det hørtes egentlig litt rart ut at de velger å foreta et planlagt ks slik at du må være på sykehuset mens det er helligdager (noe som betyr lavere bemanning enn på hverdager). Om jeg hadde vært deg, hadde jeg ringt og sjekket ut det. Forklar situasjonen, at du har ei datter fra før av, og ser mørkt på å være borte fra henne i jula. Kanskje kan du få ks et par dager tidligere, eller at de kan vente til julehelga er over?
mamman til karen elisabet. Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Høres riktig ut med tanen på at svangerskapet varer i 40 uker + - 14 dager, så de vil sikkert sikre seg mot at ikke fødselen starter av seg selv. Lykke til blir åres fineste julegave det!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Ved 37 fullgåtte uker er lungene helt modne på babyen, så akkurat det hadde nok ikke bekymra meg =0) Men lurer likevel på hvorfor ta det 3 uker far en hør tida (såfremt du ikke historie med å føde såpass lenge før tiden fra før av). De fleste sykehus jeg har hørt om planlegger ks 1-2 uker før termin (rundt 10 dager før termin). Men ser av nicket ditt at det står 03.01.08 (terminen din?) og 21.des er jo ikke tre uker før termin =0)
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 det er jo 13 dager før termin.. ikke så ille det da vel? lykke til :-)
Spent03.01.08 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2007 Tusen takk for alle svar:) Ja, har ikke fått endret nicket mitt ennå, det er min egen termin, men i følge ultralyd er terminen nå satt til 11. jan og da blir kset foretatt akkurat 3 uker før:) Blir selvfølgelig en kjempe fin julegave, men også trist å være borte fra datteren vår på julaften....
Mammatiltoprinser Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Kan hende de har satt det den datoen fordi at om du skulle venta enda en uke er man i romjula.. Da er det nedsatt bemanning og kanskje ikke tiden for å utføre et ks. men du kan jo spørre om å få flytta det en dag eller to slik at du rekker hjem til julaften.. Har du født før termin før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå