Gå til innhold

nå klikker det snart kraftig for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vert innom til mini 78657 ganger nå,la han halv 7,han snur seg bare hele tiden,våkner og griner..snur seg på magen våkner og griner..

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

han er ikke sulten heller,tørr bleie har han osv,han har bæsja idag,fatter ikke hvorfor han ikke vil sove...

jeg tar han IKKE opp,har jeg lagt han så har jeg lagt han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han brygger på noe?

Sånn var det med vår da han hadde ørebetennelse, vi dro på legevakta dagen etter og da kunne de se at han hadde vondt.

Det hjalp veldig med paracet.

Skrevet

nei,tror ikke det er sånn,virker ikke som om han har vondt eller noe,mer at han er trøtt men nekter å sove...

*frustrert*

Skrevet

Er det sånn her hver dag?

Skrevet

Er det fordi han ikke er vant til å ligge på magen?

Har du prøvd å legge han i babysafe??

Skrevet

Nei, men da tror jeg du bare skal infinne deg med at dere har en "dårlig dag" i dag jeg og gi han litt omrorg og tolmodighet.

Kanskje det er tenner, ørebetennelse som er på vei etc, etc

Skrevet

ja han har begynt å snu seg på magen i senga nå,igår begynte han med det...og liker det ikke,klarer ikke snu seg rundt igjen..

nei aner ikke hva babysafe er..

Skrevet

Hvis dette er en engangshendelse i kveld, så syns jeg virkelig du skal gå inn og gi han litt kos og nærhet, og se om d hjelper...

Kanskje d er tenner, øreverk, mageknip eller hva som helst som han ikke kan fortelle deg.

Han er jo liten...

Vet det er stress og slit, men hold ut :) Tålmodighet og fleksibilitet er nøkkelord ;)

Blir stressa av sånt jeg også, så jeg skjønner hvordan du har det. Men min erfaring er at jo mer jeg stresser og "klikker" jo lengre tid tar d før roen senker seg. Miniene merker at mamma er ute av lag, og da roer de seg hvertfall ikke :/

Babysafe er poser man legger dem i, og fester i senga så de ikke kan reise seg, el snu seg. Barnemishandling spør du meg. Hadde aldri fått meg til å binde fast ungen min i senga. Når babyer er trette og ikke sovner, er det som regel noe "galt", som kan fikses med litt tålmodighet og forståelse og masse kjærlighet. Ikke med en tvangspose. *grøss*

Skrevet

åå ja da var det det jeg trodde...nei jeg vil ikke ha sånn pose i senga jeg heller..han har alltid vert så snill og grei,og det er da virkelig ikke nødvendig syns jeg..men det er jo opp til hver enkelt..

nå sover han heldigvis..syns det er så ekkelt når det er sånn,for jeg føler meg så sinnsykt slem mot han..for jeg blir så hissig,har så kort lunte fra før,og jeg jklarer liksom ikke styre meg..må inn i ett annet rom å skrike fra meg liksom..

Skrevet

nå må dere gi dere, det er da vell ikke barnemishandling å la gutten ligge i babysafe!!!!!!! og er det noen som har sagt at dere må binde ungen fast?????????????? eg hadde på min gutt da han begynte å snu seg rundt.. ikke noe problem i det hele tatt og eg bandt ikke han fast til senga men den funka for det om!!! og så hjelper posen å holde ungen varm også viss han sparker dyna av seg!!! blir bare litt provosert når noen sier det er barne mishandlig!!! tull og tøys

Skrevet

helt enig,er virkelig ikke barnemishandling å legge de i babysafe..

måtte det med min gutt da han begynte å reise seg opp,bandt han fast,fikk snudd seg over på siden..

men måtte jo skjønne at når han kom i sengen var det for å sove,ikke for å reise seg opp og showe..

våknet også grytidlg pga det,5.30 og sånn,litt tidlig..etter babysafen ble kl fort 8...

Skrevet

Det er ikke barnemishandling, når silje var 8 mnd, så reiste hun seg i senga flere ganger i løpet av natta og gråt,hun ante ikke åssen hun skulle legge seg ned igjen, hun reiste seg bare i søvne. Vi begynte med babysafe og hun sov rundt for første gang.. Og det er jo mye bedre at ungene får sammenhengende søvn.. Det som er viktig er at den er stram nok, slik at ungen ikke vikler seg inn, for da kan det bli farlig...

Men Kine, Elias snur seg ofte over på magen uten at han egentlig vil,hehe lurer av og til på hva han tenker:) men han snur seg over på magne og griner, det skjer som regel når han er sliten og trøtt... Kanskje det er derfor din også gråter, fordi at han kommer over på magen?

Skrevet

nei jeg har da ikke sagt det heller jeg...jeg sa at jeg ikke ville bruke det eneste..

Skrevet

ja det er det jeg tror,han kjeder seg i senga og begynner å snu seg selv om han ikke vil...

Skrevet

Slik har småen og holdt på en periode nå. Vil ikke sove så han ligger å makker, ender opp på magen og slik vil han tydligvis ikke ligge så da begynner han å hyle. Jeg går inn å legger han tilbake på rygg, gir smokken. Så går det kanskje toppen 2min så hyler han igjen og er tilbake på magen.

Men har heldigvis begynt å gå seg til her nå da, gjør det kanskje 2-3 ganger på en normal kveld før han sovner (på ryggen).

Skrevet

Hvis jeg syns det er avskyelig å binde fast unger i senga, så må jeg vel få lov til det!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man binder fast hunder, ikke unger.

Og kom ikke og fortell meg at man ikke kan få unger til å sove uten å binde dem fast.

Jeg har 3 unger selv, og har aldri bundet dem fast i senga. De har da sovet likevel.

Har de reist seg opp, så har jeg bare lagt dem ned igjen. Hva er problemet?

Babysafe er vel mest til hjelpe for foreldrene tenker jeg. Tror neppe bebisene syns d er greit å sitte fast...

Det er mitt siste ord om den saken!

Men du Kine...

:)

Godt han sover nå. Jeg er også hissig og utålmodig av meg, men vi må bare øve oss på og holde ut. De stakkars små uskyldige nydelige babyene gjør jo ikke dette for å plage oss.

Sukk...

Men det er ikke lett, d skal jeg innrømme!

Skrevet

har haft det samma om det fortsetter så anbefaller jag med absolut en baby safe. Brukte den ett par månader på snuppa och det hjelper! Hon låg som en liten prinsesse i den blev helt rolig såg ut som det føltes veldigt tryggt.

Skrevet

nei det er virkelig ikke lett..men klarer heldigvis som oftest å holde meg rolig,men det er sambo som får høre det..:S

litt dumt det da..

Skrevet

Jeg tenker at for de babyene som snur seg såpass mye rundt i søvne at de havner på magen i fotenden av senga med hodet under dyna så kan babysafe være en tryggere løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...