Gå til innhold

Vold i forholdet, irritasjon osv.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg og mannen krangler, har jeg en reaksjonsmåte som irriterer ham grenseløst. Jeg har prøvd å endre på det, men jeg klarer det ikke.

Måten jeg reagerer på når han står og hyler og skriker til meg, er å si negative ting om meg selv, fordi det er det han gjør.

F.eks. sier han "for en jævla idiot du der!" og da kan jeg svare, "Ja, jeg er helt idiot!" Da klikker det for ham....

 

Men i går hadde vi en grusom krangel, og jeg reagerte på denne måten fordi han sa så mye stygge ting til meg. Da reagerte han med å ta hardt tak i meg i armene og dytte meg vekk, dytte meg inn i veggen o.l. I dag verker jeg i armen og hele overarmen er blå (jeg overdriver ikke.) Det er tydelig fingermerker der.

Han sa til meg i går at det var min egen feil at jeg hadde vondt, for jeg provoserte ham sånn. Men han har ikke sett armen min i dag da...

 

Er dette greit?

Uansett hva jeg sier og hvor stygt det er eller hvor mye det provoserer, har han rett til å ta tak i meg på den måten? Må jeg godta det?

Han har absolutt ikke dårlig samvittighet, og mener det var på sin plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mening......Uansett årsak så har han ingen rett til å legge hånd på deg. Det er rett og slett ikke akseptabelt!

 

Eneste unntak må være hvis du gjør noe som kan skade deg selv eller andre.

 

Og han burde skamme seg.

 

Skrevet

HI fra mannen min er deprimert innlegget!!

 

Er som å lese min historie!!!

 

:(((

 

Vi burde bare gå, eller si at

 

"Nå drar jeg til familie/venner/hotell og blir til du oppfører deg så får du ringe meg når du er normal giejn"

 

Så når de ringer bør vi si "Greit, da har du tatt DET steget, nå må du få deg hjelp"

 

fikk tipset av en venninne nå.. skal teste det

Skrevet

Hmm...mener du at han kan ha fødselsdepresjon?

 

HI.

Skrevet

på hvilken måte erhasns reaksjon din skyld? hvordan kan han retferdigjøre sine voldelige utbrudd med at du provoserte han du kranglet slik du pleier verbalt. uansett hvor provoserende du var eller forsøkte å være er det likevel han som er ansvarlig for at han reagerte med vold. og det skal du på ingen måte godta. han har ikke rett ti å røre deg om du ikke ønsker det og du ønsket garantert ikke at han skulle gjøre deg vondt.

Skrevet

Det forholdet hadde jeg avsluttet tvert!! Har ingen toleranse for vold overhodet eller for folk som er så lite intelligente at alt de klarer å komme opp med i en krangel er skjellsord!!

 

Du er mye mer verdt enn drittsekken, og hvis han attpåtil ikke har vett til å be om unnskyldning og mener dette er din skyld så synes jeg du bare skal komme deg unna!!

Skrevet

Det har skjedd flere ganger...

Hvis kranglene har blitt litt for ekstreme, reagerer han med å ta tak i meg og dytte meg vekk. Jeg brakk foten engang også...

 

Det er akkurat som om han er to personer.

Den ene personen er rolig og snill, og bryr seg om meg, mens den andre personen mener jeg er hjernedød, idiotisk, drittkjerring...slenger meg full i dritt og tar hardt tak i meg hvis jeg ikke "gjør som han sier", og viser nærmest hat. I det siste er det kun denne siste jeg ser....

 

Jeg har også nulltoleranse overfor vold, men jeg klarer ikke å komme meg ut. Vi ender liksom alltid opp sammen igjen. Har jo barn også..

 

HI.

Skrevet

Du bor sammen med kvinnemishandler. Det er helt uakseptabelt at du utsetter både deg selv og barna dine for dette. Kom deg vekk snarest.

Skrevet

Kunne noen ha vært så snill å legge dette ut på skravle for meg?

 

Takk.

HI.

Skrevet

Dette er jo ikke akseptabel, men det vet du jo selv.

Men vær obs, mange som lever i forhold med vold utvider tålegrensen sin utrolig fort.Særlig hvis du begynner å dekke over han.

 

Det at du har brukket benet pga han en gang sier jo sitt da.

 

Er veldig enkelt for meg å si at du bør komme deg vekk, men han må i det minste får hjelp.

 

Lykke til, og selvsagt skal du ikke finne deg i dette.

 

Klem.

Skrevet

du flytter. selvfølgelig. blir så provosert av damer som blir i elendige forhold. HVORFOR???? ser du ikke selv hvor dumt det er??

Skrevet

Det er ikke SÅ lett å bare gå heller, men jeg skjønner hva du mener..

 

Kan du legge det ut på skravle for meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...