Kongenpåhavet Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei:-) Er på min første pergokur...er 1 uke siden jeg tok siste tabl...har så konstant verk i nedre del av magen. Er rett og slett lettere uvell. Lurte på om noen har samme erfaring? Har selvfølgelig kastet pakningsvedlegget til tabl;-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Slå opp i felleskatalogen...der står det du trenger å vite Pergotime Bivirkninger: Vanligvis doserelaterte og generelt reversible ved seponering. Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryster. Gastrointestinale: Kvalme og oppkast, buksmerter.
Babyønske �� Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Har ikke erfaring med pergo, så kan ikke egentlig svare på det du lurer på. Men på felleskatalogen.no finner du pakningsvedlegget. Søk på pergotime i søkefeltet for legemiddel
Kongenpåhavet Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2007 åh takk:-) har aldri hørt om felleskatalogen før...genialt! Kanskje jeg er litt treig nå, men hva betyr "seponering"? noen som vet?
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 seponering betyr at man slutter med "medisinen" igjen.
Kongenpåhavet Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 Oki:-) hm......er jo 1 uke siden jeg tok siste tabl da...men er vell bare å ta tiden til hjelp;-) Har en samboer som holder på å klikke av at jeg går å irriterer meg over å ha vondt i magen hele dagen;-) hehe. Men håper jo det er verdt det!!! Krysser fingrene:-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Det er ikke el-smerter da? El skal vel komme 5-7 dager etter at man har tatt siste pille. På pernille.info står dette: Eggløsningssmerter Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter. Dette fordi: Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken. Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen. Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker: den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.
Kongenpåhavet Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2007 hm......har aldri hatt vondt når jeg har hatt eggløsning før. Men er som sagt første gang med pergo...så jeg tar det som et godt tegn at noe skjer der nede iallfall;-) Kjenner bare at nå har det gått 2-3 dager siden det begynte å gjøre vondt, og begynner å bli litt lei. I dag tidlig var jeg skikkelig uvell, men regner med det bare er bivirkninger. Er iallfall altfor tidlig til at jeg kan være gravid. Har hørt rykte om at eggløsning blir forsinket med pergo:-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tok pergo sist mnd og fikk positiv el-test 2 dager tidligere enn vanlig
Kongenpåhavet Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2007 åh:-) er det din første gang også? Har du testet etter det? Jeg står over el testene....det som skjer, skjer har jeg funnet ut;-) blir super stresset av disse testene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå