Gå til innhold

Whohoo :) (litt utenom tema kanskje)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok av på dyrebutikken isted, for vi får oss en valp i morgen. Mon tro hvordan det går når jeg skal handle inn til den lille kommer?! Tror jeg kommer til å svi av en god del mer penger da ja. Haha.

Gleder meg til jeg får valpen min! Eller, valpen vår *kremt* :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare spørre:Ikke missforstå...

Men er det så lurt og annskaffe seg hund rett før barnet kommer ...jeg tenke på tanken vis barnet er allergisk??

Vi har også lekt med tanken om og ha husdyr,men har bestemt oss for og vente til alle barn er ferdige og at vi hvet de tåler dyr.

Måtte gi bort katten og hadde ikke klart og gi vekk en hund:(

Huff,det var kanskje og være litt gledesdreper!beklager,men bare lurer!!??

Skrevet

sannsynligheten for at barnet er allergisk hvis det ikke ligger i slekta er ganske små. Men jeg tror jeg ville vært mer bekymret for sjalusi fra hunden når barnet kommer, men det må man jo takle der og da. Som oftest går dyr og barn veldig godt sammen, så hvorfor ta sorgene på forskudd?

Skrevet

da trenger jeg kanskje ikke vente 10 år før e kan få hund da!!har så innmari lyst på elghund:)

Skrevet

Vi tenkte å få hund når ungen er ca. 1. Håper virkelig ikke det blir noe allergi ... Blir vel baluba, men gleder meg!

Skrevet

Vi har hund hjemme. Var skeptisk da vi fikk datra vår for 2 år siden, siden vi har mye allergi i familien begge to.

Var ikke spesielt kjekt med hund det første året, måtte slutte å ha hunden på stua da snuppa begynte å krabbe, men etter at hunden lærte å kun være på kjøkkenet, så har det gått bra.

Snuppa på 2 år har nå kjempeglede av hunden og vi ville ikke vært den foruten.

Hunder fremkaller ikke allergi slik jeg har forstått, katter gjør det.

Vi kommer ikke til å anskaffe ny hund når vår hund dør, men så lenge ingen av ungene reagerer så får vi kose oss med ham. :o)

Fint for unger med dyr i huset.. gullfisk gjør ikke samme susen liksom... Kos dere med hvalpen, men ok kanskje å ikke ha ham sammen med baby på golvet alene ihvertfall..

Er litt allergisk mot hund selv, men ikke verre enn at det går an og leve med.

:o)

Skrevet

Ja lurer virkelig jeg også på hvordan det går med hund og barn i huset får håpe det vil fungere.

Fryser av tanken på at vi kansje må kvite oss med hunden vår.

Det vil bli en stor sorg for sønnen til samboeren min.

Men får tenke posetift på at den lille ikke er allergisk mot dyr.

Skrevet

åååå, gratulerer med valpen.

Vi var også på dyrebutikken i går, ilste på gamle fisken min (siste de ikke har solgt) en fire år gammel scalare. var nesten trist å se den svømme der ensom (gravid=hormoner=meg) fikk skikkelig yst på akvarie igjenn, men da må vi først få stor nok leilighet (hadde 375l før)

Skrevet

Åi Åi... En liten hundevalp og en liten baby..hørtes ikke bra ut :(

Men det er opp til hver enkelt og avgjøre.

Skrevet

2 oppdragelser på EN gang.. Du får hendene fulle en stund..

Pass p at du får brukt masse tid p hunden slik at den skjønner at DERE er sjefen, og at den lærer å lystre dere..

Et vennepar av meg skaffet seg hund for et år siden.. og de har virkelig hendene fulle.. Like stor variasjon i personlighet på hunder som hos oss mennesker..

Ønsker deg masse lykek til fremover.. Du får absolutt noe å fyll edagene dine med nå :)

Skrevet

jeg synes dette høres ut som en helt perfekt ide jeg :o)

Dere får tid til å få hunden stueren før babyen kommer, og undersøkelser viser at barn som blir "utsatt" for dyr har mindre sjanse for å utvikle allergi.

Vårt barn f.eks kommer ikke til å bli allergisk mot støv ;o) Det er to voksne i huset som er litt allergisk mot å ta på støvsugere nemlig...

Skrevet

valp nå..huff da..snakker av erfaring

vi kjøpte hun den mnd unfangelsen fant sted, men fy for et slit når babyen kom.. hunden må luftes, mates og stelles like mye som babyen, og alle de hårene på gulvet, og der skal babyen ligge liksom.

Det blir så mye ekstra jobbing for å la babyen ligge på gulvet, og når du er hjemme alene og sitter og ammer kan du banne på at hunden må ut å gjøre sitt fornødene. Greit nok, nå bor vi litt utenfor sivilisasjonen, så hunden vår kommer til å være MYE ute alene i starten ja, jeg orker ikke det slitet igjen

Skrevet

Jeg sier bare en ting og det er at det å ha dyr og små barn er ikke noe problem,greit du må kansje være litt ekstra flink me å støvsuge og passe på at det ikke er hundehår overalt,men jeg sier det,den gleden som lillepia vår har av hunden ville jeg ikke vært for uten.de koser seg så godt i lag,var litt sjalusi i begynnelsen,men det er borte vekk nå,en ekstra tur for dag får den oxo..og nå har hunden lært å si at nok er nok og finner seg en plass når den er lei av at ungen styrer på med den.

så dere som har tenkt å skaffe dere hund ikke nøl:)

du anonym,som bare syter over hunden din,du bør gi den vekk viss ikke tror jeg ikke at den kommer til å ha det særlig bra...du er ikke noe dyremenneske...

Skrevet

Vår hund er ett og ett halv år når vesla kommer. Veldig glad for at vi fikk hund før baby, for jammen er det mye jobb med valp!! Kommer jo ann på rase, hvor mye dressur dere vil ha, luftemuligheter osv. Vår er kjempelett å dressere og er tålmodig til tusen, så vi er ikke veldig redd for hvordan det skal gå med barn i hus. Tror de får mye selskap i hverandre etterhvert!

Hunden er nå såpass voksen, rolig og veldressert (tror vi) at vi ikke kommer til å ha problemer med å ha hund og nyfødt baby. Samtidig er hunden så ung at hun takler forandringer godt, hun er ikke innbarka i de gamle vanene! Det blir litt som å ha to barn;) Passe på at den største får sin del oppmerksomhet og får sjekke ut hva denne nye skapningen er! Vi er også så heldige at hunden bare kan slippes ut døra, og leke ute som hun vil.

Det hadde vært vanskeligere for oss å få barn først, og så valp! Da hadde vi antagelig ikke klart å følge opp både barn og hund godt nok!

Kos deg med valpen, og håper dere kommer godt i land med dressur, tørrtrening og andre praktiske ting før babyen kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...