Gå til innhold

Mannen klager over at jeg "trener"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten bikkje som helst bør få ca 1 times tur hver dag........ Og det er min oppgave å lufte bikkja siden det er jeg som er mest hjemme. Men nå har mannen begynt å komme med komentarer på at jeg liker å få opp pulsen når jeg går tur. Han synes liksom ikke at det er greit, mener jeg bør ta det mer med ro.......... Hva synes dere? Er ikke slik at jeg jogger rundt, har smerter eller piner meg. Men setter opp tempoet de dagene jeg føler jeg har energi til det..........

Er 31+1 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo absolutt ikke noe problem, tvert imot bare sunt. Mange som trener spinning og på helsestudio til bare noen uker før. Så lenge man er vant til å gå turer og vant med å trene, så er det bare sunt for både deg og baby. Det at du er i aktivitet og god form hjelper deg når du kommer til fødsel.

Skulle man derimot få vondter og ubehag, så skal man jo lyttet til kroppen. Nei, marsj i vei du og kos deg, å bli litt varm har ingen vondt av ;o)

Skrevet

Om du har gjort det samme hele svangerskapet (og før) uten ubehag, smerter så er det ikke noe problem å fortsette med det. Bare husk at du ikke skal løpe og hoppe så mye nå, da det kan være for belastende, det kan f.eks trigge bekkenløsning om du ikke har fått det enda. Rask marsj/gange er bare sunt, men som sagt over, lytt til kroppen din.

Skrevet

det er jo så absolutt bare ett pluss at du beveger de dagene du er i form til det, så lenge det ikke gjør vondt eller blir ubehagelig...

det gjør at svangerskapet ditt blir lettere og faktisk tiden etter fødselen.

Men det er jo litt rørende at han har omsorg for deg da :-)

Skrevet

det er jo bare sunt for deg og barnet at du er i aktivitet.... eg hadde ikke brydd meg om det han sa ivertfall...

Skrevet

Hei!

Takk for så kjappe svar! Ja, det er søtt at han har omtanke for meg og småen - men det blir litt slitsomt når jeg bare får høre at jeg må ta det med ro og ikke ser at han tar de oppgavene jeg tidligere har gjort..........

Og ja, jeg begynte ikke å "trene" i går. Jeg begynte faktisk for et år siden med hard intensitetstrening, men kutta den da jeg ble gravid. Så nå er det bare rask gange det går i, og litt sykling da....... Og så tar jeg hensyn til hva kroppen sier, har faktisk endra rutinene fra en lang til to kortere turer hver dag - fordi jeg kjente at den lange av og til ble for lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...