Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 ...det går ann å irritere seg over. Hvorfor bry seg om noen kaller jenta/gutten sin for prinsessa/prinsen?? Hvorfor bry seg om noen sier spire i stedet for embryo??? Jeg venter jente, har til og med kjøpt smekke det står "pappa's prinsesse" på, rett og slett fordi jeg syns den var skjønn. Og ang. spire. Forteller noen på forumet at de er gravide, ja da svarer jeg: gratulerer med spiren. Hvor idiotisk hadde det ikke hørt ut med: gratulerer med embryoet da??? La nå folk få kalle babyen det de vil, og la de få si spire om de vil. Skjønner virkelig ikke at det er noe å henge seg opp i.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Enig! Personlig kaldte jeg ungen for bønna i begynnelsen....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Helt enig, her er for mange som henger seg opp i ulike ting. Alt fra navn til skrivefeil, det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tror det folk ofte reagerer på når det gjelder å kalle barn for prinsesser er det at man dermed liksom presser kjønnsroller på ungene istedetfor å la dem utvikle seg fritt slik de vil. Når jeg leser om folk som konsekvent kaller døtrene sine prinsesser så ser jeg for meg små jenter med stive, rosa tyllkjoler som sutrer fordi kjolen klør og fordi de egentlig vil leke med biler og lego. Når det gjelder å kalle embryoet for spiren så husker jeg en person som skrev innlegg her og på 1. trimester om at h*n syntes at det var et botanisk uttrykk, og derfor teit å bruke. Utover det har jeg ikke sett noen som har reagert så veldig på det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 HI her. Søstra mi kaller begge sine jenter for prinsesser, men kler de ikke opp som prinsesser fordet om. De er seg selv de, ene er veldig jente-jente, mens hun andre er tøffere, litt mer gutte-jente. Jeg kaller babyn min i magen for knøttet, tuppa, snuppa, prinsessa og jenta mi. Men hun skal jo få utvikle seg som hun selv vil, jeg skal ikke tvinge ho i noen retning.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Det var godt å høre! :-) (Anonym fra innlegget over ditt.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå