Gå til innhold

helenis + jente 17.12.2007

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!=)

Nå er jeg endelig over på 3.tri jeg også!=)

Har vært ei hektisk tid den siste uka... Masse å gjøre både på jobb og hjemme.

Men ikke nok med det... På tirsdag fikk vi oss et nytt lite sjokk fra lillegutt i magen. Han hadde tydeligvis tenkt seg UT!!!! Var på jobb og kjente at "mensmurringene" jeg hadde hatt i noen dager, begynte å bli værre. Siden jeg jobber på sykehus, fant jeg ut at jeg like så greit kunne ringe opp og høre om de kunne gi meg en liten sjekk. Ble satt på CTG, og hjertelyden og sparkene til lillegutt var helt fine. Men på papiret kom det frem en tydelig sammentrekning.... Vakthavende lege ble tilkalt og innvendig UL ble utført. Livmorhalsen min hadde krympet fra 29 mm (normalt for meg siden jeg har fjernet en del pga celleforandringer) til 16-19 mm!! Jeg ble innlagt på føden der og da! Ringte Sigurd og fikk ham til å komme før jeg fikk en sprøyte Bricanyl for å stanse riene og en annen sprøyte som gjorde at jeg slappet av.

Måtte ligge over natta og i går morges, på bursdagen min, ble vi utskrevet. Fikk litt vondt igjen utover kvelden, så det ble en tur tilbake igjen. Da var CTG helt fin, og vi fikk både innvendig og utvendig UL. Alt ver kjempefint med lillegutt og livmorhalsen min hadde faktisk blitt 25 mm lang!!=)

Må fortsatt ta det med ro, og har fått forbud mot å jobbe før lillegutt er ute! Men det er det verdt hvis jeg kan gå helt frem til termin synes jeg!=)

Må ikke akkurat ligge i senga/sofan hele tiden, men får ikke gjøre noe husarbeid (hehe) og ikke ut og "farte" og gå masse. Skal egentlig oppføre meg som om jeg har litt influensa!=)

Så nå blir jeg jo oppvartet døgnet rundt nesten av Sigurd! Han er jo så bekymret, og sååå søt da!=) Begynte å gråte, stakkar, når han kom på sykehuset når jeg ble innlagt.

Hvordan går det med dere da? Bare bra håper jeg!=)

*klemmer fra oss*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter litt*

Skrevet

Heisann =)

Koselig å høre fra dere igjen =D

Skjedd litt av hvert hos dere ser jeg.. Uff, jeg hadde blitt kjemperedd hvis det var meg. Det er jo jommen ikke godt å vite hva man skal gjøre!

Heldigvis fikk du rask hjelp siden du jobber på sykehus..

Og det var godt at det ordnet seg til slutt =)

Får bare håpe det holder seg rolig frem til termin nå da, lillegutten trenger all den tid han kan få inni magen din :)

Nå kan du iallefall bare kose deg og slappe av, deilig =D

Får satse på at tiden går fort for deg da, så det ikke blir så lenge å vente :)

Her går alt strålende :)

Har ikke skjedd så altfor mye her de siste dagene.. Fått hentet vogna, og kjøpt seng og stellebord :) Vi satte sammen stellebordet i dag, så skal vi ta senga i morgen, for det var ikke gjort på 1-2-3 :P

I går var vi en tur i Sverige, fikk handlet litt kjøtt osv :) Alltid greit å fylle opp frysa =D Sparer endel penger på det også, så det er veldig kjekt :)

Nå skal jeg ta meg en varm dusj og hoppe i pysjen, så skal jeg sløve foran tv'n resten av kvelden =) Går endel filmer i dag på tv seg jeg, så det skal blir digg :)

Håper det går bra med dere alle, og at dere ikke får flere ubehagelige opplevelser fremover, sånn at du får slappe av slik du fortjener :)

*mange klemmer fra alle oss 3*

Skrevet

Hei hei!=)

Hvordan går det med dere da?

Vi har det i allefall helt fint!=) Var en tur på føden på tirsdag... Trodde virkelig at fødselen var i gang, for fytti katta hvor vondt jeg hadde det. Hele høyre side av magen og hoftene og litt bak mot ryggen. Klarte ikke å gå ordentlig eller snakke skikkelig med JM i telefonen. Og det kom med ganske korte mellomrom. Så vi fikk beskjed om å komme umiddelbart!! CTG var fin og JM tilkalte lege for å finne ut hva det kunne være. Hun klemte litt på magen, og bak i ryggen, før hun slo fast at det var BEKKENLØSNING!! Hehehe! Gjett om jeg ble lettet!=)

Bekkenløsning er jo ille nok det, men det var i allefall ikke noe galt med livmoren eller lillegutt!=)

Hadde vært på litt shopping tidligere på dagen, så legen mente at det var det som hadde utløst det. Så nå skal jeg få fysioterapeuten min til å ordne med et sånt bekkenbelte til meg!=)

Trives dere i den nye leiligheten da? Håper det ble akkurat slik dere hadde sett det for dere=)

God helg og masse klemmer!=)

Skrevet

Heisann :)

Fyttikatta så mye som skjer med deg om dagen da :/

Synes du kan få litt fred nå, sånn at du får slappet ordentlig av..

Det var jo bra at det "bare" var bekkenløsning. Det er jo noe dritt i seg selv, men som du sier så er det bedre enn at det hadde vært noe annet :) Nå kan du iallefall legge ting litt til rette utifra situasjonen :)

Har du fått handlet mye nå eller?

Vi var på Bohus på Torsdag for å kjøpe kleskommode til vesla, og endte opp med ny sofa også :) Så begge deler kommer om en ukes tid.

Nå mangler vi bare stelleprodukter, kremer og babyolje og sånne ting, pluss kluter.. Så er alt i hus :) Deilig..

Det er jo ikke så lenge igjen nå, jeg tror hun kommer litt tidligere enn terminen sier, så det er greit å være forberedt :) Har drevet å malt et skap i helgen, som kal henge på veslas rom :) Det ble jo rosa selvfølgelig =)

Skal på sykehuset til Tirsdag, tror det er omvisning, og den vekstkontrollen man får i uke 32, så da får jeg nok en inidikasjon på hor stor hun er og alt det der :) Hun begynner å bli skikkelig skikkelig aktiv nå, kommer med noen relle spark fler ganger om dagen, så det skal bli godt når hun kommer ut :)

Må innrømme at jeg begynner å bli liiitt lei nå, ting er ganske tungt.. men når hun kommer ut så kommer jeg nok til å savne magen litt og :)

Vi trives kjempegodt i leiligheten, alt er helt perfekt, iallefall så nærme perfekt som det kan bli =)

Det er litt tungt å bo i 4 etasje uten heis da, men jeg har blitt vant med det. Bodde i 3 etasje sist gang, så det er ikke så forskjellig, må bare gjøre det beste ut av situasjonen :)

Håper dere har hatt en flott helg, og kost dere masse alle 3 =)

Mage klemmer! :)

Skrevet

Skule jo stå "Mange klemmer" :) selv om mage klemmer hadde vært koselig det og =D

Skrevet

Hei hei!=)

Ja vi føler at vi på en måte har fått vår del med uhell nå ja. Men alt går jo bra med oss alle tre, og det er jo så mange som har det så mye verre, så vi fokuserer på det positive!=)

Her har det stoppet litt opp i shoppingen, siden jeg må ta det med ro.... Men jeg begynner å få den "reir-bygger-følelsen"! Hehe. Vi mangler vogn, bilstol og sprinkelseng ennå. Og selv om det er litt over 2 mnd til termin, får jeg litt panikk når jeg tenker på det vi mangler!=)

Mamma og stefaren min er på Gran Canaria, men kommer hjem i morgen, så da skal vi til Sverige og handle vogn og bilstol!=) Gleder meg skikkelig til det da!=D

Hvordan gikk det på omvisning og vekstkontroll? Hvor stor tror de hun er?=) Gleder meg til det er vår tur!=)

Skjønner godt at du begynner å bli sliten nå... Føler meg ganske lei selv nå... Det kjennes at han begynner å få mindre plass og at han blir sterkere, for sparkene er skikkelig kraftige innimellom. Og så klart rett i et ribben eller noe sånt! Hehe!

Dere får ha en kjempefin helg alle tre!=)

"Mage"-klemmer tilbake! Hihihihi=D

Skrevet

Hei hei alle sammen! =)

Gått en stund siden jeg har skrevet nå, men det har ikke blitt så mye BIM tid :) Per har hatt friuke på jobben, og da har det vært full fart hver dag :)

Har dere fått kjøpt vogn og bilstol nå eller?

Hva slags kjøpte dere? =)

Synes det er så gøy å høre hva andre velger =D

Det var ikke omvisning jeg skulle på, jeg skal føde i Skien, men hadde time på sykehuset i Porsgrunn, det hadde jeg oversett, dumme meg =)

Så det var bare vekstkontroll.. Men når jeg kom på sykehuset så var legen overrasket, for når jeg var på sykehuset for å ta ultralyd av ryggen så tok de jo vanlig ultralyd også, og da hadde de skrevet i papirene mine at jeg ikke skulle på noen fler kontroller før fødsel..

Men jeg hadde jo fått brev med time og hele pakka, så han bare sjekka fort over i 20sek for å se at alt var greit, målte ikke eller noe sånn, så fikk ikke vite noe om størrelsen.. Men de har jo gjort det så mange ganger at han ville vel sett hvis det var noe unormalt galt =)

Har ennå ikke fått time til omvisning, så hvis jeg ikke hører noe på et par uker så ringer jegselv, det er jo bare knappe 6 uker igjen..

Hvordan går det ellers da? Er formen bra?

Har fått bekkenløsning jeg også "#¤%&/()

Det er så inni hel***e vondt!

Men jeg er ikke den eneste, så skal ikke klage for mye :)

Nå holder jeg på å lage pizza, i kveld skal vi bare kose oss hjemme med alt som er på tv =) Deilig!

Håper dere får en flott helg alle sammen, og at dere har det fint! :)

Masse masse klemmer! =D

Skrevet

Hei!=)

Er forferdelig treig til å svare jeg...=)

Nå har vi fått kjøpt både vogn og bilstol!=D

Det ble en Emmaljunga Smart Duo vogn i fargen Platina og en Maxi Cosi CabrioFix med base i fargen Reflection Black!=) Så nå er jeg fornøyd. Har nesten alt på plass nå. Mangler bare sånne småting som salver, badeolje o.l. Har dere fått alt i hus eller?=)

Har vært på to kontroller på føden siden sist jeg snakket med deg også!=) Planlagte kontroller altså. En for litt over ei uke siden, da var livmorhalsen 18 mm. Da ble det diskutert å legge meg inn til observasjon og evt. lungemodningssprøyter, men vi ble enige om at jeg fikk dra hjem og heller ta det ENNÅ mer med ro. Så jeg holdt sofa'n i ei uke, før jeg var tilbake på kontroll nå på onsdag. Da var livmorhalsen 19 mm, så legene var fornøyde siden det ikke var noen store forandringer.

Fikk fortsatt beskjed om å ta det med ro, og så skal vi tilbake på kontroll om 2 uker.

Det blir den siste, siden vi da er så langt på vei i sv.skapet at det ikke er noe farlig at Lillegutt kommer. Da er vi 33+6!=) Så det var jo gode nyheter så langt!=)

Hvordan går det med dere da? Så at du også har begynt å få bekkenløsning!=( Det er IKKE noe godt i det hele tatt!!

Har store problemer med å få sove for tida jeg, siden det jæ%/¤% bekkenet ikke kan spille på lag! Tenkte jeg skulle investere i et sånt bekkenbelte, men jeg har ennå til gode å finne noen som ikke koster flesk! Og siden jeg må holde meg helt i ro, så kan jeg ikke gå til fysioterapeuten min heller...*sukk*

Men man får se på den lyse siden med alle disse plagene! Vi sitter jo igjen med verdens beste belønning for slitet helt til slutt!=) Dessuten nyter jeg egentlig å bare kose meg med magen hele dagen uten noe stress eller mas. Får jo ikke gjøre husarbeid heller, så da kan jeg holde sofa'n med god samvittighet! ;o) Synes litt synd i Sigurd da, som jobber fulltid, og i tillegg må ta det meste av jobb her hjemme også, men han får god hjelp av mamma i allefall. Hun er så snill at hun kommer hit innimellom og støvsuger eller vasker golv for oss!=)

Har du hørt noe mer om omvisning på sykehuset da? Og blir det noe av vekstkontrollen?

Legen sjekket størrelsen på lillegutt sist vi var på kontroll, men da fikk vi ikke annet svar enn at han var akkurat så stor som han skal være.... Hva nå enn det betyr...=) Får vel sikkert en "ordentlig" vekstkontroll senere!=)

Men nå skal jeg straks begynne på middagen til Sigurd kommer hjem (eneste "husmorjobben" jeg har lov til å gjøre...hehe), så vi prates vel senere!=)

Ha en superfin helg, og ta godt vare på dere selv!=)

*Klemmer i haugevis*

Skrevet

Heihei :)

Så deilig å ha vogn og bilsetet i hus :)

Det ble emmaljunga på dere også ser jeg =) Har tro på at de vognene er de beste egentlig.. så gjenstår det bare å se :)

Ble en edge duo på oss, og jeg er fornøyd jeg =)

Godt å høre at det gikk bra på kontrollene :) Ikke noe som er verre enn å bekymre seg for at det skal være noe galt! Men vi får jo håpe at lillegutten holder seg i magen til mamma noen uker til da =D

Sev om du nå er såpass langt på vei at det ikke er noen fare lenger, det er jo deilig å vite =)

Her i gården går det kjempefint! Vi venter bare på at snuppa skal komme nå. Bare litt over 4 uker igjen, og selv om det meste er klart og vi bare venter så synes jeg tiden går kjempefort :)

Bekkenløsinga er no dritt.. går bra på dagtid, men på ettermiddag/kveld og natt så er det et helvet mildt sagt..

Humper rundt her som en spedalsk omtrent, hehe :) Så det skal bli deilig å bli ferdig nå...

Tror ikke jeg har det så ille som deg stakkars, for som sagt så er det ikke så vondt på dagen så jeg klarer fortsatt å gjøre litt her hjemme og dra til byen og sånn. Misunner deg ikke som må være konstant i ro :(

Du er iallefall heldig som har Sigurd da :) Virker som om han stiller opp det han kan, og snille mammaen din :)

Godt med sånne mennesker rundt seg.. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg skulle blitt alenemor uten noe familie.. At jeg var heelt alene, finnes jo noen av dem om stakkar :(

Nei, vi er nok i bunn og grunn veldig heldige :)

Har ikke hørt noe mer om omvisning.. ringer dit snart hvis jeg ikke hører noe. Og vekstkontrollen jeg var på var jo bare surr.. jeg skulle jo egentlig ikke vært der siden jeg tok ultralyd når jeg var på sykehuset pga nyrene.. Men det hadde ikke jeg fått beskjed om. Så det ble bare sjekket fort over, og jeg fikk ikke vite noe om størrelse.. Men de hadde vel sett hvis noe var unormalt tenker jeg :)

Vel, nå kommer Per straks fra trening.. Misunner han litt for han skulle ta badstu og sol i tillegg, høres deilig ut... :)

Så jeg får vel mekke sammen noe som kan mette magene våre, selv om jeg egentlig ikke gidder å lage middag i dag :P

Hils Sigurd og den lille i magen fra oss :)

Og håper dere har det fint alle sammen =D

*Mange klemmer*

Skrevet

omvisning på skien sykehus første torsdag i hver måned kl. 1830. bare å møte opp i vestibylen.

man hører ikke fra noen eller blir invitert. bare å dukke opp.

(ikke meninga å snoke i andre sine tråder altså!!)

Skrevet

Hej og hopp!=)

Oj, har dere bare 4 uker igjen? Fy flate hvor fort tida går!=D Har egentlig ikke så lang tid igjen vi heller når jeg tenker meg om.... UL-termin er 5.jan, men "min" termin er 28.des, så det går da unna!=)

Så den tråden du la ut om hvor lite attraktiv du følte deg. Og jeg må si at jeg skjønner akkurat hva du mener! Føler meg ikke akkurat som noen sexbombe jeg heller for tiden... Hvor sexy er vel 77 kg gravid kvinne med humørsvinginger og pusteproblemer? Hehehe!=P

Men en ting hjalp på selvtilliten da... Var hos fotograf for ca 14 dager siden, og fikk tatt nakenbilder av meg selv i sort/hvitt. (Måtte forte meg før strekkmerkene kommer, hihi) Og i dag fikk jeg se resultatet, og det ble myyyye bedre enn jeg hadde trodd!! Jeg ser jo rett og slett fantastisk ut om jeg får si det selv.=P

Fant ut at det ville være fint å se tilbake på senere.=) Men Sigurd vet ikke om dem ennå, for han skal få dem i bursdagsgave=) Håper bare han blir glad for gaven!=)

Nei takk og lov for at jeg ikke er en av dem uten familie eller gode venner rundt meg, som du sier... Det må være forferdelig tungt og ensom ja... Er så glad for at Sigurd er som han er. Ser jo flere her inne som har samboere som rett og slett ikke forstår dem eller tar noe hensyn. Sier ikke at Sigurd er en helgen HELE tiden, men han gjør så godt han kan + litt til. Men så klart er han sliten og lei innimellom han også, og jeg er nok litt krevende til tider! Hehe!=) Så ære være ham for at han er så snill!=) Og så klart min kjære mamma!=)

Gi et pip med det samme du begynner å kjenne antydning til fødsel da! For det er jo rett rundt hjørnet det nå!=)

Hils masse til Per og jenta deres fra meg og Sigurd!=) Take care!

*kjempeklemmer*

Skrevet

Heej =)

Herreguuud, nå har jeg vært treg med å svare!!!

Må bare unnskylde, har rota meg helt bort =( Men jeg skal bli litt flinkere ;)

Ja tiden går sinnsykt fort! Begynner å forberede m eg på at hun egentlig kan komme når som helst, leser jo stadig om folk som føder en stund før termin. Heldigvis er alt i hus nå, så hun kan egentlig bare komme :)

I går pakket jeg bagen jeg skal ha med på sykehuset =D Det var litt rart.. Men jeg må nok heller flytte det over i en liten koffert, for det ble aaaltfor liten plass.. Jeg har ikke pakket ned mer enn det som er anbefalt, men det var jaggu nok =)

Hehehe, du føler deg ikke så attraktiv du heller nei :) Det er vel vanlig antar jeg. Per synes jeg ser helt nydelig ut uansett da sier han, og merkelig nok så tror jeg han, for han er veldig flink til å vise det =)

Ååå, har du tatt sånne gravid-bilder? Så gøy!! =D De ble sikkert kjempeflotte! Og jeg kan tenke meg at det hjelper på selvfølelsen ja =) Er for sent for meg å tenke på noe sånt, magen ser allerede ut som verdenskartet x100 og det vil jeg ikke akkurat forevige på film :P

Sigurd kommer sikkert til å bli kjempeoverrasket og fornøyd med gaven sin ;)

Vi kan ikke regne med at gutta forstår oss HELE tiden :P Men det at jeg har noen som prøver i alle fall hjelper veldig :) Per jobber sinnsykt mye for tiden, overtid også, for å få en del ekstra penger når snuppa kommer, så han er ganske sliten om dagen.. Heldigvis klarer jeg fint å fungere som normalt, bortsett fra på kveldstid, da har jeg en del vondt, men da ligger jeg som regel bare på sofaen uansett :)

Usj, har begynt å bli litt småforkjøla IGJEN! Per har vært sjuk noen dager, og jeg har gjort alt for å unngå å bli smittet, men neida.. det gikk ikke. Skal til legen på kontroll på Onsdag, og hvis jeg ikke er bedre så krever jeg å få en sånn kur igjen, for jeg nekter å ligge i fødsel så forkjøla som jeg var sist, det går bare ikke. Men jeg får krysse fingrene for at det går over :)

Ja jeg skal si fra med en gang det skjer noe her =) Skal få tid til å sende deg en PM når vi eventuelt reiser på sykehuset, regner jo med å rekke å snakke med deg før det, men man vet jo aldri :)

Du får være min sladrevenninne når jeg skal føde, så skal jeg være din, må jo få fortalt den gledelige nyheten til så mange som mulig når den først skjer :)

Nei, nå skal jeg spise litt betasuppe, ville ha noe varmt i halsen, og siden jeg ikke liker noe varm drikke så ble det suppe :)

Håper dere har det supert alle sammen, og nå er det ikke lenge til vi blir noen små familier =D

Hils til alle dine fra oss! =)

*mangemangeklemmer*

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...