Gå til innhold

Bilstol, kan noen forklarer meg greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så grønn på dette, skjønner ingenting av isofix osv.

Har egentlig bestemt meg for en maxicosi, men passer disse i alle biler? Hvordan festes de, og hva er forskjellene på basene?

Må man ha base?

Kan de festes på teutonia spirit eller mistral?

Håper noen kan greie ut for meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve maxi cosi babystolen uten base passer i alle biler. Du kan få to baser til det samme setet, om du vil ha base. Da klikker du bare stolen nedpå basen, istedet for å feste setet med seler hver gang.

Den ene basen festes med iso fix (må ha det i bilen, sånne små bøyler som er mellom setet og ryggen i baksetet på bilen) De fleste nye biler har dette. Det var med denne løsningen maxi cosi oppnådde karakteren svært bra i forrige test.

Den andre basen festes med bilens egne seler.

Altså kan setet enten brukes som det er, eller med base.

Skrevet

ok, da skjønner jeg litt mer!

Men base er egentlig kun for at det skal bli enklere da?

Skrevet

Ja, for å slippe sele styr når man skal ut og inn av bilen med stolen + at det garanterer at stolen står riktig plassert. Men en babystol er jo rimelig enkel å montere uansett, så det blir mest for det praktiske sin del at man har base til ja.

Vi har kjøpt en med iso fix basen. Må ha baby og stol med til og fra bhg med storebror, så da gjør vi det så enkelt som mulig.

Satser på å få solgt den til en grei pris etterpå.

Skrevet

Vil bare legge til at isofix basen kan festes med isofix eller med vanlig bilbelte. Så da kan man velge.. :o)

Ang Mistral så er det ingen bilstoler som kan festes på den, siden man ikke kan ta av understellet.

Spirit vet jeg ikke, men tror ikke Maxi Cosi passer (Britax passer på Teutonia). Maxi Cosi passer på blant annet Quinny og Mutsy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...